Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Planlamada Kantitatif Yöntemler | CRP 372 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. frekans dağılımlarını oluşturun ve grafiksel olarak gösterin ve ortalama, medyan, mod, varyans ve standart sapma gibi temel tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması ve yorumlanması |
2. basit ve çoklu regresyon kavramlarını anlayın, regresyon sonuçlarını yorumlayın ve regresyon modellerinin kullanılması |
3. IBM SPSS istatistik yazılımının kullanılması |
4. hem nüfus hem de istihdam projeksiyon tekniklerinin geniş bir yelpazesinin kullanılması; |
5. arazi kullanımı ve seyahat talebini modelleme kavramının anlaşılması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders, kentsel planlamada istatistiksel metodolojilerin uygulamalarını ele alır ve çeşitli analiz yöntemlerini, nüfus projeksiyonunu, istihdamı, ulaşımı ve arazi kullanımını tanıtır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kentsel Planlamada Veri Analizi: Betimsel İstatistikler |
2 | Tek ve Çoklu Doğrusal Regresyonun İncelenmesi |
3 | IBM SPSS yazılımına giriş |
4 | Nüfus Projeksiyonları |
5 | Ekstrapolasyon Teknikleri |
6 | Matris Cebirinin İncelenmesi |
7 | Kohort-Bileşen Tekniği ile Nüfus Projeksiyonları |
8 | İstihdam Projeksiyonları: Ekonomik Temel |
9 | İstihdam Projeksiyonları: Vardiya Paylaşımı Analizi |
10 | İstihdam Projeksiyonları: Girdi-Çıktı Analizi |
11 | Arazi Kullanımı ve Seyahat Talebi: Yerçekimi Modeline Giriş |
12 | Arazi Kullanımı ve Seyahat Talebi: Seyahat Talebinin Ayrık Seçim Modelleri |
13 | Yaşam Kalitesinin Ölçülmesi |
14 | Ders incelemesi |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Klosterman, Richard E. , Community Analysis and Planning Techniques, Roman and Littlefield Publishers. Savage: Maryland, 1990, 9780847639519
David S. Moore and William I. Notz, Statistics Concept and Controversies, 7th Edition, W.H. Freeman and Company, New York, 2009
9781429229913
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, ders dizisi şeklinde düzenlenmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 3 | 5,00 | 15,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 1 | 12,00 | 12,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 2 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 4 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |