PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kentsel Planlamada Kantitatif YöntemlerCRP 3723 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. frekans dağılımlarını oluşturun ve grafiksel olarak gösterin ve ortalama, medyan, mod, varyans ve standart sapma gibi temel tanımlayıcı istatistiklerin hesaplanması ve yorumlanması
2. basit ve çoklu regresyon kavramlarını anlayın, regresyon sonuçlarını yorumlayın ve regresyon modellerinin kullanılması
3. IBM SPSS istatistik yazılımının kullanılması
4. hem nüfus hem de istihdam projeksiyon tekniklerinin geniş bir yelpazesinin kullanılması;
5. arazi kullanımı ve seyahat talebini modelleme kavramının anlaşılması
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, kentsel planlamada istatistiksel metodolojilerin uygulamalarını ele alır ve çeşitli analiz yöntemlerini, nüfus projeksiyonunu, istihdamı, ulaşımı ve arazi kullanımını tanıtır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kentsel Planlamada Veri Analizi: Betimsel İstatistikler
2Tek ve Çoklu Doğrusal Regresyonun İncelenmesi
3IBM SPSS yazılımına giriş
4Nüfus Projeksiyonları
5Ekstrapolasyon Teknikleri
6Matris Cebirinin İncelenmesi
7Kohort-Bileşen Tekniği ile Nüfus Projeksiyonları
8İstihdam Projeksiyonları: Ekonomik Temel
9İstihdam Projeksiyonları: Vardiya Paylaşımı Analizi
10İstihdam Projeksiyonları: Girdi-Çıktı Analizi
11Arazi Kullanımı ve Seyahat Talebi: Yerçekimi Modeline Giriş
12Arazi Kullanımı ve Seyahat Talebi: Seyahat Talebinin Ayrık Seçim Modelleri
13Yaşam Kalitesinin Ölçülmesi
14Ders incelemesi
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Klosterman, Richard E. , Community Analysis and Planning Techniques, Roman and Littlefield Publishers. Savage: Maryland, 1990, 9780847639519 David S. Moore and William I. Notz, Statistics Concept and Controversies, 7th Edition, W.H. Freeman and Company, New York, 2009 9781429229913
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, ders dizisi şeklinde düzenlenmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev3%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri35,0015,00
7Sınavlara Hazırlık112,0012,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.2
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.4
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.3
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.2
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.2