Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kentsel Tasarıma Giriş | CRP 371 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
The course is designed to give an overall understanding on the process and practices of urban design including different components of the city and stakeholders. After completing this course, the students will be capable of understanding the link between planning, urban design and architecture, make substantial site analyses and prepare an urban design project at 1/1000 and 1/500 scale. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste, üretken yapay zekâ araçları (örneğin metinden görsele veya metin tabanlı destek sağlayan platformlar) tasarım düşüncesi, görsel temsil ve fikir geliştirme süreçlerinde seçici biçimde kullanılabilir. Öğrencilerin bu araçlarla eleştirel bir şekilde çalışmaları ve çalışmalarında özgünlük ile etik kullanımı gözetmeleri beklenir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Amaçlar ve program |
2 | Gestalt Teorisini : Parça-Bütün İlişkisi |
3 | Kentsel Morfoloji: Morfolojinin Okulları ve İçgörüleri |
4 | Kentsel Tasarımın Boyutları |
5 | Saha Analizi Teknikleri |
6 | Planlama Sürecinde Kentsel Tasarımın Rolü |
7 | Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Kentsel Tasarım |
8 | Saha Gezisi |
9 | Kent oyunu: Odak Grup Egzersizleri |
10 | Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri |
11 | Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri |
12 | Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri |
13 | Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri |
14 | Tartışma ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Walters, D. & Brown, L.L. 2004. Design First. Architectural Press
Lang, J. 2005. Urban Design.Architectural Press
Ed. Punter, J. 2010. Urban Design and The British Urban Renaissance. Routledge
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Barton, H. et al. 2003. Shaping Neighbourhoods. Spon Press
Walter, D. 2007. Designing Community. Architectural Press
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim politikası teorik materyal üzerine derslere ve daha sonra, öğrencilerin ele aldığı konuların tartışılması ve uygulanmasına dayanmaktadır. Dersler görsel materyallerle desteklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav I | 1 | %25 |
Ara Sınav II | 1 | %25 |
Ders Katılımı | 14 | %10 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 7 | 4,00 | 28,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 7 | 4,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 0,50 | 7,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 2 | 6,00 | 12,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 4 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 2 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 2 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 3 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 3 |