PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kentsel Tasarıma GirişCRP 3713 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

The course is designed to give an overall understanding on the process and practices of urban design including different components of the city and stakeholders. After completing this course, the students will be capable of understanding the link between planning, urban design and architecture, make substantial site analyses and prepare an urban design project at 1/1000 and 1/500 scale.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Bu derste, üretken yapay zekâ araçları (örneğin metinden görsele veya metin tabanlı destek sağlayan platformlar) tasarım düşüncesi, görsel temsil ve fikir geliştirme süreçlerinde seçici biçimde kullanılabilir. Öğrencilerin bu araçlarla eleştirel bir şekilde çalışmaları ve çalışmalarında özgünlük ile etik kullanımı gözetmeleri beklenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş: Amaçlar ve program
2Gestalt Teorisini : Parça-Bütün İlişkisi
3Kentsel Morfoloji: Morfolojinin Okulları ve İçgörüleri
4Kentsel Tasarımın Boyutları
5Saha Analizi Teknikleri
6Planlama Sürecinde Kentsel Tasarımın Rolü
7Disiplinlerarası Bir Alan Olarak Kentsel Tasarım
8Saha Gezisi
9Kent oyunu: Odak Grup Egzersizleri
10Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri
11Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri
12Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri
13Kritikler ve Stüdyo Egzersizleri
14Tartışma ve Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Walters, D. & Brown, L.L. 2004. Design First. Architectural Press Lang, J. 2005. Urban Design.Architectural Press Ed. Punter, J. 2010. Urban Design and The British Urban Renaissance. Routledge
 
Diğer Kaynaklar:
Barton, H. et al. 2003. Shaping Neighbourhoods. Spon Press Walter, D. 2007. Designing Community. Architectural Press
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim politikası teorik materyal üzerine derslere ve daha sonra, öğrencilerin ele aldığı konuların tartışılması ve uygulanmasına dayanmaktadır. Dersler görsel materyallerle desteklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav I1%25
Ara Sınav II1%25
Ders Katılımı14%10
Final Projesi1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)74,0028,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)74,0028,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)140,507,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)26,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)110,0010,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.4
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.2
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.2
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.3
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.3