PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Hizmet PazarlamasıMAN 4393 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Müşteri davranışları ve beklentilerinin hizmet ortamında nasıl bir rol oynadığını öğrenecek
2. Satış ve pazarlama hizmetlerinde kilit hususları kavrayabilecek
3. Hizmetlerin markalanmasını, tanıtımını ve konumlandırılmasını öğrenecek
4. Hizmet kuruluşlarındaki talep ve kapasite yönetiminin karmaşıklığını kavrayabilecek
5. Dağıtım ve fiyatlandırma konularını öğrenebilecek
6. Müşteri sadakatinin nasıl oluşturulacağını öğrenecek
7. İşgücünün geliştirilmesi ve organizasyon kültürünün önemini kavrayabilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin ana teması hizmetlerin zorlu bir iş olduğu ve pazarlama stratejisinin hem oluşturulması ve hem de uygulanması açısından hizmetlerin kendine özgü bir yaklaşım gerektirdiği gerçeği üzerine inşa edilmiştir. Bu bağlamda ders, pazarlama yönetimi kavramını genişletmekte ve bu kavramı hizmet sektörüne uyarlamaktadır. Ders, pazarlamanın hizmet kalitesinin artırılmasında, müşteri memnuniyetinin korunması ve geliştirilmesinde, müşteri sadakati yaratılmasında ve işletmede sağlıklı bir hizmet kültürünün oluşturulmasında bir araç olarak nasıl kullanılacağı ile ilgilenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Hizmet Ürünlerini, Tüketicileri ve Piyasaları Anlama
2Hizmet Ekonomisinde Değer Yaratma
3Rekabetçi Piyasalarda Hizmet Konumlandırma
4Hizmet Ürünlerini ve Markalarını Geliştirme
5Hizmet Pazarlaması İletişimi
6Hizmet Süreçlerini Tasarlama
7Ara Sınav
8Hizmet Avantajı İçin İnsan Yönetimi
9Müşteri İlişkilerini Geliştirme
10İlişki Yönetimi ve Sadakat Yaratımı
11Şikayet Yönetimi ve Servis İyileştirme
12Hizmet Kalitesini ve Verimliliği Arttırma
13Dünya Çapında Hizmet Organizasyonu Oluşturma
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
K. Douglas Hoffman and John E.G. Bateson (2016) Services Marketing: Concepts, Strategies, & Cases South-Western College Pub ISBN 978-1285429786 Christopher Lovelock and Jochen Wirtz (2016) Services Marketing: People, Technology, Strategy World Scientific Publishing ISBN 978-1944659011
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta üç saatlik dersler yapılacaktır. Derslerde, hizmet pazarlamasındaki bireysel konularla ilgili temel teorik kavramlar işlenecektir. Pazarlama hizmetleri bir konu alanı olarak hızla değişmektedir. Ders materyalleri genel olarak metinlere dayanıyor olacak, vaka materyalleri de kullanılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Final sınavı1%30
Proje1%35
Ödev5%15
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor