PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tüketici DavranışlarıPMY 506913 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketici davranışlarıyla ilgili tanım ve kavramları açıklar.
2. Tüketici davranışları süreçleri arasındaki ilişkileri yorumlar.
3. Tüketici davranışları sürecinin ilkelerini açıklar.
4. Tüketici davranışlarını etkileyen çevresel faktörleri açıklar.
5. Tüketici davranışları modellerini tanımlar.
6. Tüketici davranışı ile ilgili konularda fikir oluşturur ve yorumlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders genel hatlarıyla, tüketici davranışı kavramını ve kararlarını etkileyen faktörleri ve tüketici karar alma süreci hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktadır. Tüketici davranışı modelleri, tüketicinin kim olduğunu ve nasıl davrandığı, tüketicinin tanımı ve türleri, motivasyon, öğrenme ve karar verme süreçleri aktarılmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tüketici Davranışının Tanımı, Yapısı ve Özellikleri
2Tüketici Davranışının Tanımı, Yapısı ve Özellikleri
3Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
4Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejisi İlişkisi
5Tüketici Davranışı Modeli
6Tüketici Satın Alma ve Karar Süreci
7Tüketici Satın Alma ve Karar Süreci
8Ara Sınav
9Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Öğrenme ve Bellek
10Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Algılanma ve Duyum
11Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Tutum
12Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Güdülenme ve İlgilenim
13Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Kişilik ve Benlik
14Tüketici Davranışını Etkileyen Faktörler: Yaşam Biçimi-Danışma Grubu-Kültür
 
Kaynaklar:
• PowerPoint Presentations and lecture notes • Odabaşı Yavuz ve Gülfidan Barış (2011), Tüketici Davranışı, Mediacat Yayıncılık, İstanbul. • A.Hamdi İSLAMOĞLU ve Remzi ALTUNIŞIK (2010), Tüketici Davranışları, 3. Basım, Beta Basım Yayım, İstanbul. • Koç, Erdoğan. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayıncılık: Ankara. • Hawkins, D. and Mothersbaugh D.(2010), Consumer Behavior: Building Marketing Strategy (11th Ed.), New York: McGraw-Hill. • Michael R. Solomon, Greg W. Marshall and Elnora W. Stuart. (2011), Marketing: Real People, Real Choices (7th Ed.), New York: Pearson.
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Final sınavı1%80
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor