Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Psikolojik Bozukluklarda Bilişsel İşlevlerdeki Bozulmalar | PSY 414 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bilişsel bozulmaların günlük yaşamımızı nasıl etkilediğine dair anlayış kazanacaklardır |
2. Psikolojik bozuklukların bilşsel süreçleri hangi mekanizmalar üzerinden etkilediğini açıklayabileceklerdir |
3. Bilişsel bozulmalardan sorumlu olabilecek yapısal anormalikleri tanımlayabileceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 405 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders kapsamında öğrencilere psikolojik bozuklukların bilişsel işlevler ile ilişkisi anlatılmaktadır. Herbir psikolojik bozukluk farklı bir bilişsel örüntü ve özellik göstermektedir. Psikolojik bozuklukların dikkat, bellek, öğrenme ve yürütücü işlevler gibi üst düzey bilişsel sistemler ile ilişkisi nöropsikoloji, klinik psikoloji, bilişsel nörobilim persfektifinden anlatılmaktadır. Bu dersin içeriğinde uyku bozuklukları, depresif bozukluk, kaygı bozuklukları, obsesif-kompulsif bozukluk, travma sonrası stres bozukluğu, madde kötüye kullanım bozukluğu, bipolar bozukluk, şizofreni ve dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunda beyinde meydana gelen yapısal ve nörokimyasal değişimlerin neler olduğu ve bunların bilişsel süreçler ile ilişkisi detaylı şekilde tanımlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş: Ruhsal bozukluklar bilişsel süreçleri nasıl etkiler |
2 | Uyku bozukluklarında bilişsel bozulmalar |
3 | Affektif bozukluklarda bilişsel bozulmalar |
4 | Anksiyete bozukluklarında bilişsel bozulmalar |
5 | Obsesif kompulsif bozuklukta bilişsel bozulmalar |
6 | Travma sonrası stres bozukluğunda bilişsel bozulmalar |
7 | Madde kötüye kullanımında bilişsel bozulmalar |
8 | Ara sınav |
9 | Şizofrenide bilişsel bozulmalar |
10 | Otizmde bilişsel fonksiyonlar |
11 | Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğunda bilişsel fonksiyonlar |
12 | Proje sunumları |
13 | Proje sunumları |
14 | Genel değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Pliszka R.S. (2016). Neuroscience for the mental health clinician. Newyork: Guilford Press. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Sunum, Proje, Tartışma |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |