PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yaşam Boyu BağlanmaPSY 4464 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. “Bağlı olma" nın açıkça belirli yönlerini detaylandırabilir,
2. Bağlanma ile alakalı makaleleri okuyup anlayabilir,
3. Çocuk ve bakım veren arasındaki bağlanma durumunu değerlendirmenin temel ilkelerini anlayabilir,
4. Bir yetişkin bağlanma değerlendirme prosedürü geliştirmenin temel dinamiklerini anlar ve açıkşayabilir,
5. Kültürler arası bağlanma araştırmasının ilgili yönlerini tartışabilir,
6. Bebek-ebeveyn bağlanmasını değerlendirmek için alternatif metodolojileri değerlendirebilir
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere bağlanma teorisini, tarihsel eğilimleri, uygulamaları ve pratik değerlendirme prosedürlerini tanıtacaktır. Bağlanmanın akademik çalışması, insanların nasıl yakın ilişkiler kurduğunu ve yaşam boyunca çeşitli bağlanma türlerinin nasıl etki ettiğini sistematik olarak inceler.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Karen metni, bölümler 1, 2
2Ders okuması: Colin, bölüm 3
3Ders okuması: Colin, bölüm 3
4Ders okuması: Kirkland et al.
5Karen metni, bölümler 6, 7, 8
6Karen metni, bölümler 9, 10, 11
7Karen metni, bölümler 12, 13, 14
8Ara Sınav ve Karen metni, bölümler 15, 16
9Karen metni, bölümler 17, 18, 19
10Karen metni, bölümler 20 , 21, 22
11Karen metni, bölümler 23, 24
12Karen metni, bölümler 25, 26
13Karen metni, bölümler 27, 28
14Genel Tekrar
 
Kaynaklar:
Karen, R. Becoming Attached: First relationships and how they shape our capacity to love. Oxford, 1998, ISBN-0-19-511501-5
 
Diğer Kaynaklar:
Ek okumalar e-kaynak olarak sağlanacaktır. Colin, V. (1996). Human attachment. NY: McGraw Hill (Chapter 3). Kirkland, J., Bimler, D., Drawneek, A., McKim, M. & Schöelmerich, A. (2004). An alternative approach for the analyses and interpretation of attachment sort items. Early Child Development and Care 174, 701-719.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik dersler, seminerler, videolar ve pratik oturumlarla tasarlanmıştır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev1%10
Ara Sınav1%20
Dönem Ödevi1%20
Sözlü Sunum2%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)15,005,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri16,006,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)135,0035,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)28,0016,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)145,0045,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.0
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.0
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.4
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.2
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.1
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.1
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.3
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.2
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.1
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.2
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.2
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.1
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.3