Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaşam Boyu Bağlanma | PSY 446 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. “Bağlı olma" nın açıkça belirli yönlerini detaylandırabilir, |
2. Bağlanma ile alakalı makaleleri okuyup anlayabilir, |
3. Çocuk ve bakım veren arasındaki bağlanma durumunu değerlendirmenin temel ilkelerini anlayabilir, |
4. Bir yetişkin bağlanma değerlendirme prosedürü geliştirmenin temel dinamiklerini anlar ve açıkşayabilir, |
5. Kültürler arası bağlanma araştırmasının ilgili yönlerini tartışabilir, |
6. Bebek-ebeveyn bağlanmasını değerlendirmek için alternatif metodolojileri değerlendirebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere bağlanma teorisini, tarihsel eğilimleri, uygulamaları ve pratik değerlendirme prosedürlerini tanıtacaktır. Bağlanmanın akademik çalışması, insanların nasıl yakın ilişkiler kurduğunu ve yaşam boyunca çeşitli bağlanma türlerinin nasıl etki ettiğini sistematik olarak inceler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Karen metni, bölümler 1, 2 |
2 | Ders okuması: Colin, bölüm 3 |
3 | Ders okuması: Colin, bölüm 3 |
4 | Ders okuması: Kirkland et al. |
5 | Karen metni, bölümler 6, 7, 8 |
6 | Karen metni, bölümler 9, 10, 11 |
7 | Karen metni, bölümler 12, 13, 14 |
8 | Ara Sınav ve Karen metni, bölümler 15, 16 |
9 | Karen metni, bölümler 17, 18, 19 |
10 | Karen metni, bölümler 20 , 21, 22 |
11 | Karen metni, bölümler 23, 24 |
12 | Karen metni, bölümler 25, 26 |
13 | Karen metni, bölümler 27, 28 |
14 | Genel Tekrar |
|
Kaynaklar: |
Karen, R. Becoming Attached: First relationships and how they shape our capacity to love. Oxford, 1998, ISBN-0-19-511501-5
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Ek okumalar e-kaynak olarak sağlanacaktır. Colin, V. (1996). Human attachment. NY: McGraw Hill (Chapter 3).
Kirkland, J., Bimler, D., Drawneek, A., McKim, M. & Schöelmerich, A. (2004). An alternative approach for the analyses and interpretation of attachment sort items. Early Child Development and Care 174, 701-719.
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik dersler, seminerler, videolar ve pratik oturumlarla tasarlanmıştır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 1 | %10 |
Ara Sınav | 1 | %20 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
Sözlü Sunum | 2 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 5,00 | 5,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 1 | 6,00 | 6,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 35,00 | 35,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 20,00 | 20,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 2 | 8,00 | 16,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 45,00 | 45,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir. | 0 |
2 | İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir. | 0 |
3 | Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir. | 4 |
4 | Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır. | 2 |
5 | Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir. | 1 |
6 | Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir. | 1 |
7 | Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır. | 3 |
8 | Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir. | 4 |
9 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | 2 |
10 | Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır. | 4 |
11 | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. | 3 |
12 | Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür. | 1 |
13 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 |
14 | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 2 |
15 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 1 |
16 | Değişime karşı açık bir tutum sergiler. | 3 |