Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Nöropsikolojik Testler | PSY 410 | | | 3 + 2 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Nöropsikolojiyi ve teorilerini anlayabilmek ve açıklayabilmek. |
2. Nöropsikolojik testlerin geliştirilme aşamasında kullanılan standardizasyon sürecini anlamak ve çeviri, adaptasyon, güvenilirlik ve geçerlik katsayılarını ve norm değerlerini belirleme gibi standardizasyon çalışmasının aşamalarını öğrenme. |
3. İlgili test veya testleri uygulayabilmek, yönergeleri verebilmek, test sonuçlarını not edebilmek ve nöropsikolojik değerlendirme ile ilgili raporları yazabilmek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 388 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Dersin amacı öğrencilere nöropsikoloji ve nöropsikolojik testler alanını tanıtmaktır. Nöropsikoloji psikolojinin sinir sistemi, beyin yapıları ve davranışsal süreçler arasındaki ilişkiyi inceleyen ve disiplinlerarası çalışan bir alandır. Bu ders teori ve pratik olmak üzere iki kısımdan oluşmaktadır. Öğrenciler nöropsikolojik testlerin bilgisini edindikten sonra bire bir uygulama şansı elde etmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin Tanıtımı ve giriş |
2 | Nöropsikolojiye giriş |
3 | Nöropsikolojinin ilkeleri |
4 | Nöropsikolojinin uygulamaları |
5 | Raven Standart Progresif Matrisler Testi |
6 | Sayı Dizisi Öğrenme Testi |
7 | Öktem Sözel Bellek Süreçleri |
8 | Görsel Işitsel Sayı Dizileri Testi-B formu |
9 | IOWA kumar testi |
10 | Çizgi Yönünü Belirleme Testi |
11 | Stroop Testi TBAG formu |
12 | İşaretleme testi |
13 | Nöropsikolojik değerlendirme raporunun yazımı |
14 | Nöropsikolojik değerlendirme raporunun yazımı |
|
Kaynaklar: |
Muriel Deutsch Lezak, Diane B. Howieson, Erin D. Bigler, Daniel Tranel (2012). Neuropsychological Assessment, 5th edition. Oxford.
Sirel Karakaş, Elvin Doğutepe Dinçer, Emel Erdoğan Bakar (2013). Nöropsikolojik Testlerin Yetişkinler İçin Araştırma ve Geliştirme Çalışmaları. Eğitim Kitabevi Yayınları
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
3 saat teorik, 2 saat uygulama dersinden oluşmaktadır. Katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Laboratuvar | 7 | %70 |
Ara sınav | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |