PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Grup-İçi ve Gruplar-Arası İlişkilerPSY 4124 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, grup içi ve gruplar arası ilişkilerin psikolojik teorilerini açıklayabilecek ve anlayabileceklerdir.
2. Öğrenciler sosyal psikolojideki ana grup içi ve gruplar arası teorileri tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabilecektir.
3. Öğrenciler, grup içi süreçleri ve performansı etkileyen üretken ve üretken olmayan psikolojik faktörler hakkında bilgi sahibi olacaklardır.
4. Öğrenciler, öğrendikleri temel çatışma çözme tekniklerini disiplinler arası bir çerçeve kullanarak pratik sosyal ve kültürel konulara ve problemlere uygulayabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 252
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencileri grup içi ve gruplar arası ilişki teorileri ve bu teorileri destekleyen ampirik bulgularla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Özellikle, bu sosyal psikoloji alanının disiplinler arası bağlantıları ve pratik uygulamaları ders boyunca tartışılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Kursun Tanımı ve Ders Koşulları; Stereotiplerin ve Önyargıların Kökenleri ve Sürdürülmesi
2Sınıflandırma ve Klişe Geliştirme (Medyanın Etkileri, Ebeveynler ve Doğrudan Deneyim)
3Klişelerin Doğruluğu, Yeterlik ve Muhafaza
4Grup İçi ve Gruplararası İlişkilerin Temel Teorileri: 1. Gerçekçi Grup Çatışması Teorisi (Bölüm)
5Grup İçi ve Gruplararası İlişkilerin Temel Teorileri: 1. Gerçekçi Grup Çatışması Teorisi (Makale Tartışması)
6Ara Sınav
7Grup İçi ve Gruplararası İlişkilerin Temel Teorileri: 2. Sosyal Kimlik Teorisi (Bölüm)
8Grup İçi ve Gruplararası İlişkilerin Temel Teorileri: 2. Sosyal Kimlik Teorisi (Makale Tartışması)
9Tutumlar Üzerindeki Bilişsel Etkilere İlişkin Örnek Olaylar, Video Oturumları ve Sınıf Tartışması
10Grup İçi ve Gruplararası İlişkilerin Temel Teorileri: 3. Göreli Yoksunluk Teorisi
11Tutumlar Üzerindeki Duygusal Etkilere İlişkin Örnek Olaylar, Video Oturumları ve Sınıf Tartışması
12Önyargı Üzerine Modern Görüşler
13Kişilik ve Önyargı
14Genel Tekrar ve Bitiş
 
Kaynaklar:
Jones, M., Social Psychology of Prejudice, Pearson Education, 2002, 0-13-028771-7
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ders anlatımı olarak planlanmıştır. Derse katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%20
Proje2%30
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)130,0030,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)230,0060,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)140,0040,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.2
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.4
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.4
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.4
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.2
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.4
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.4