Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tutumlar ve Tutum Değişikliği | PSY 470 | | | 4 + 0 | 4 | 8,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler tutumların kaynaklarını, tanımlarını, işlevlerini ve ölçümlerini açıklayabilecek ve anlayabileceklerdir. |
2. Öğrenciler, sosyal psikolojideki temel tutum oluşturma teorilerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabileceklerdir. |
3. Öğrenciler, sosyal psikolojideki ana tutum değişikliği teorilerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabileceklerdir. |
4. Öğrenciler, öğrendikleri temel tutum değişim yöntemlerini pratik, sosyal, kültürel meselelere ve problemlere uygulayabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 252 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencileri sosyal psikolojinin temel alt alanlarından olan tutum ve tutum değişikliği teorileri ve yaklaşımları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Tutumların tanımlarından ve işlevlerinden başlayarak, öğrenciler tutumların kaynakları, yapıları, işlevleri ve ölçümü hakkında derinlemesine bilgi edinme eğilimindedir. Ders boyunca, tutum değişikliği teorileri ve bunların teorik ve pratik uygulamaları tartışılır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş, Dersin Tanımı ve Gereklilikleri; Bölüm 1: Tavır Nedir ve Nasıl Ölçülür? |
2 | Bölüm 1: Tavır Nedir ve Nasıl Ölçülür? |
3 | Bölüm 2: Tavırların Üç Cadısı |
4 | Bölüm 2: Tavırların Üç Cadısı |
5 | Bölüm 3: Tavırların Bilgi İşleme ve Davranış Üzerindeki Etkisi |
6 | Bölüm 4: Tavırlar Davranışı Nasıl Etkiler? |
7 | Ara Sınav |
8 | Bölüm 5: Tavırlar Üzerindeki Bilişsel Etkiler (Tavır Değişikliği için Bilişsel Teoriler) |
9 | Bölüm 6: Tavırlar Üzerindeki Duygusal Etkiler (Tavır Değişikliği için Duygusal Teoriler) |
10 | Bölüm 7: Tavırlar Üzerindeki Davranışsal Etkiler (Tavır Değişikliği için Davranışsal Teoriler) |
11 | Bölüm 8: Tutumların Nasıl Şekillendiğine İlişkin Temel İlkeler |
12 | Bölüm 8: Tutumların Nasıl Şekillendiğine İlişkin Temel İlkeler |
13 | Dönem Projesi Sunumları |
14 | Dönem Projesi Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Maio, G. R. & Haddock, G., The Psychology of Attitudes and Attitude Change , SAGE Publications Ltd. , 2010, 978-1-4129-2974-5 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, teorik ders olarak planlanmıştır. Derse katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |