PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tutumlar ve Tutum DeğişikliğiPSY 4704 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler tutumların kaynaklarını, tanımlarını, işlevlerini ve ölçümlerini açıklayabilecek ve anlayabileceklerdir.
2. Öğrenciler, sosyal psikolojideki temel tutum oluşturma teorilerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabileceklerdir.
3. Öğrenciler, sosyal psikolojideki ana tutum değişikliği teorilerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabileceklerdir.
4. Öğrenciler, öğrendikleri temel tutum değişim yöntemlerini pratik, sosyal, kültürel meselelere ve problemlere uygulayabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 252
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, öğrencileri sosyal psikolojinin temel alt alanlarından olan tutum ve tutum değişikliği teorileri ve yaklaşımları ile tanıştırmayı amaçlamaktadır. Tutumların tanımlarından ve işlevlerinden başlayarak, öğrenciler tutumların kaynakları, yapıları, işlevleri ve ölçümü hakkında derinlemesine bilgi edinme eğilimindedir. Ders boyunca, tutum değişikliği teorileri ve bunların teorik ve pratik uygulamaları tartışılır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş, Dersin Tanımı ve Gereklilikleri; Bölüm 1: Tavır Nedir ve Nasıl Ölçülür?
2Bölüm 1: Tavır Nedir ve Nasıl Ölçülür?
3Bölüm 2: Tavırların Üç Cadısı
4Bölüm 2: Tavırların Üç Cadısı
5Bölüm 3: Tavırların Bilgi İşleme ve Davranış Üzerindeki Etkisi
6Bölüm 4: Tavırlar Davranışı Nasıl Etkiler?
7Ara Sınav
8Bölüm 5: Tavırlar Üzerindeki Bilişsel Etkiler (Tavır Değişikliği için Bilişsel Teoriler)
9Bölüm 6: Tavırlar Üzerindeki Duygusal Etkiler (Tavır Değişikliği için Duygusal Teoriler)
10Bölüm 7: Tavırlar Üzerindeki Davranışsal Etkiler (Tavır Değişikliği için Davranışsal Teoriler)
11Bölüm 8: Tutumların Nasıl Şekillendiğine İlişkin Temel İlkeler
12Bölüm 8: Tutumların Nasıl Şekillendiğine İlişkin Temel İlkeler
13Dönem Projesi Sunumları
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Maio, G. R. & Haddock, G., The Psychology of Attitudes and Attitude Change , SAGE Publications Ltd. , 2010, 978-1-4129-2974-5
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ders olarak planlanmıştır. Derse katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Proje1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)130,0030,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)150,0050,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)150,0050,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.4
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.2
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.4
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.2
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.3
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.2
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.2
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.4
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.3
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.1
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.3