PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yakın İlişkilerPSY 4064 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bebeklik döneminde bağlanma döneminden başlayıp yetişkinlik dönemine kadar geçen yakın ilişkilerin temel kaynaklarını ve bunları etkileyen faktörleri açıklayıp anlayabileceklerdir.
2. Öğrenciler sosyal psikolojideki yakın ilişki teorilerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve kıyaslayabilecektir.
3. Öğrenciler, ana ilişki modellerini tanımlayabilecek, değerlendirebilecek, karşılaştırabilecek ve karşılaştırabileceklerdir.
4. Öğrenciler, yakın ilişkilerde çatışma türleri ve çatışma yönetimi stratejileri ve teorileri hakkında bilgi edineceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 252
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, özellikle sosyal psikoloji ve/veya aile danışmanlığı ve terapisi alanında uzmanlaşmayı hedefleyenler için, psikoloji ana dallarında kullanılan evlilikler, aileler, yakın ilişkiler, çatışma türleri ve çözüm teknikleri hakkında zamanlı, pratik ve ilgi çekici psikolojik bilgiler vermeyi amaçlamaktadır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş ve Kursun Tanımı ve Ders Koşulları; Bölüm 1: ARAYIŞ: Karmaşık Bir Dünyada İlişkilerde Mutluluk Bulmak
2Bölüm 2: ANLAMAK: Yakın Davranışı Öğrenmek
3Bölüm 3. TOPLUMSAL CİNSİYET: Erkeklik ve Kadınlığın Anlamları ve Ana Deneyleri Kapsayan Video Oturumları
4Bölüm 4: KATILIM: Buluşma, Eşleşme ve Kur yapma
5Bölüm 5: SEVGİ: ve Pek Çok Yüzü
6Ara Sınav 1
7Bölüm 6: İLETİŞİM: Etkili Yakınlığı Gerçekleştirmek
8Bölüm 7: CİNSELLİK: Kişilerarası Cinsellik, Cinsel Değerler ve Davranış
9Bölüm 8: EVLİLİK: Nihai Bağlılık?
10Bölüm 9: DEĞİŞİKLİKLER: Evli Olmayan Aileler ve Haneler
11Bölüm 13: KRİZLER: Stres, Afet, Şiddet ve İstismarı Yönetmek
12Ara Sınav 2
13Bölüm 14: ÇÖZÜLME: Ayrılık ve Boşanma
14Bölüm 15: TEKRAR EVLENME: Yenilenmiş ve Karıştırılmış Aileler
 
Kaynaklar:
Williams, B.K., Sawyer, S. C., & Wahlstrom, C. M., Marriages, Families, and Intimate Relationships, Pearson, 2013, 0205717802
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ders olarak planlanmıştır. Derslere katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%60
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)142,0028,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)235,0070,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)160,0060,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.4
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.0
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.0
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.3
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.0
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.4
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.2
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.3
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.3
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.1
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.0
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.2