PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Aile Terapisi YaklaşımlarıPSY 4444 + 048,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Ailelerin gelişimi hakkında bilgi edinir.
2. Farklı kültürlerdeki aile ilişkilerini öğrenir.
3. Çevrenin aileler üzerindeki önemini öğrenir.
4. Evlilik ve ailede ortaya çıkan sorunlar hakkında bilgi sahibi olur.
5. Aile terapisi ile ilgili teorileri, kavramları ve araştırmaları öğrenir.
6. Aile terapisi bilgilerini gerçek hayata uygulamak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerPSY 243, PSY 246
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere aile ve çift terapisinin ilkelerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aile terapisi yaklaşımlarının tarihçesi ve aile terapisi için farklı modeller tanıtılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Öğrencilerin mevcut derste fikir geliştirme ve hazırlama süreçlerinde üretken yapay zeka (ÜYZ) araçlarını kullanmalarına izin verilmektedir. Ancak, yapay zeka araçlarından doğrudan metin kopyalanmasına izin verilmemektedir. Öğrenciler yapay zekadan elde ettikleri fikirleri kendi cümleleri ile ifade etmeli, özgün yorum ve analizleri ile harmanlamalıdır. Yapay zeka araçları kullanılmışsa, bu durum ödevde açıkça belirtilmeli ve kullanılan ÜYZ'nın sohbet kayıtları ödevin eki olarak sunulmalıdır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bireysel ve Aile Yaşam Döngüleri
2Sağlıklı ve İşlevsiz Aileler
3Aile Terapisinin Tarihçesi
4Aile Terapisi Süreci
5Çift ve Evlilik Zenginleştirme ve Terapi
6Ara Sınav I
7Psikodinamik ve Bowen Aile Terapileri
8Deneyimsel Aile Terapisi
9Davranışçı ve Bilişsel-Davranışçı Aile Terapileri
10Yapısal Aile Terapisi
11Ara Sınav II
12Stratejik Aile Terapisi
13Çözüm Odaklı ve Öyküleyici Aile Terapileri
14Dönem Projesi
 
Kaynaklar:
Bu ders öğrencilere aile ve çift terapisinin ilkelerini tanıtmayı amaçlamaktadır. Aile terapisi yaklaşımlarının tarihçesi ve aile terapisi için farklı modeller tanıtılacaktır.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, teorik ders olarak planlanmıştır. Derse katılım zorunludur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Test/Quiz/Kısa Sınav5%10
Ara Sınav2%30
Proje1%20
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)141,0014,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)141,0014,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)110,0010,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)310,0030,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık55,0025,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)215,0030,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)120,0020,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)125,0025,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Sosyal ve Davranış Bilimleri ile ilgili temel kavramsal bilgilere, uygulamadaki yansımalarını da göz önünde bulunduracak şekilde ileri düzeyde sahiptir.3
2İnsanlar ve toplumlararası ilişkilerin işleyiş kurallarına dair temel bilgilere sahiptir.4
3Alana ilişkin kavramsal bilgiyi analiz eder ve uygulamaya yansımalarını değerlendirir.3
4Yazılı ve görsel kayıtları kullanarak sosyal ve davranış bilimleri alanında özgün bilgi kaynaklarına ulaşır.3
5Alana ilişkin bilgileri teknik olanaklarla işleyerek bilgi elde eder ve bu bilgileri alanın gerektirdiği teknik donanımla (bilgisayar ortamında vb.) rapor haline getirip sunma becerisine sahiptir.4
6Alanı ile ilgili alt dallar ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinlerarası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahiptir ve bu becerilerini geliştirir.2
7Alanla ilgili uygulamada görülebilecek herhangi bir aksaklığı veya sorunu çözmek için bireysel düzeyde ve ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerektiğinde inisiyatif alır.4
8Alanla ilgili elde edilen bilgileri neden, sonuç ve eleştiri süzgecinden geçirir ve değerlendirir.4
9Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.0
10Yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanmıştır.3
11Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri, yazılı ve sözlü olarak aktarma, değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir.3
12Alanla ilgili bilgi ve uygulamaları, sosyal sorumluluk yaklaşımı çerçevesinde proje ve etkinliklere dönüştürür.4
13Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.1
14Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması (toplama, yorumlama ve sonuçların duyurulması) sürecinde toplumsal, kültürel, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.4
15Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.2
16Değişime karşı açık bir tutum sergiler.1