Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Toplumsal Cinsiyet Psikolojisi | PSY 338 | | | 3 + 0 | 3 | 6,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Psikolojide cinsiyetle ilgili temel konuları ve kavramları bilir. |
2. Kadınların ve erkeklerin davranışları, duyguları ve kognisyonları arasındaki benzerlikler/farklılıkları açıklamayı amaçlayan cinsiyetin temel bakış açıları, modelleri ve teorilerine aşina olur. |
3. Bireylerin cinsiyet kimliğini etkileyen temel faktörleri anlar. |
4. Araştırma bulgularını yorumlar ve değerlendirir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | PSY 251, PSY 252 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, cinsiyetle ilgili ana bakış açılarını, teorileri, araştırma bulgularını ve tartışmaları sağlamaktır. Ders, cinsiyet gelişiminin biyolojik kökenleri, cinsiyet stereotiplerinin içeriği ve kökenleri, kişilerarası ilişkilerde cinsiyet konuları, işyerinde cinsiyetçilik ve kadına yönelik şiddet gibi konuları ele alacaktır. Cinsiyet rollerine ilişkin kültürel çeşitlilik ve erkek veya kadın olmanın kültürel anlamları da tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş |
2 | Toplumsal Cinsiyete İlişkin Teorik Yaklaşımlar |
3 | Toplumsal Cinsiyetin Psikobiyolojisi |
4 | Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu: Ebeveyn-Çocuk İlişkileri |
5 | Toplumsal Cinsiyet Stereotipleri: İçerik ve Kökenler |
6 | Toplumsal Cinsiyet ve Kişilerarası İlişkiler |
7 | Ara Sınav I |
8 | Toplumsal Cinsiyet, Cinsellik ve Romantik Aşk |
9 | İşyerinde Cinsiyetçilik |
10 | Toplumsal Cinsiyet ve Şiddet |
11 | Kültürel Çeşitlilik ve Cinsiyet Rollerine Kültürel Bakış Açıları |
12 | Cinsiyet Değişiklikleri: İlerleme, Çareler ve Tehlikeler |
13 | Ara Sınav 2 |
14 | Sonuç ve İnceleme Notları |
|
Kaynaklar: |
Rudman, L. A & Glick, P., The Social Psychology of Gender, New York, NY: Guildford Press, 2008, 978-1-59385-825-4 |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, ders anlatımı olarak tasarlanmıştır. Katılım zorunludur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 2 | %50 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
Proje | 1 | %15 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |