Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Proje Yönetimi ve Planlaması | KENT 536 | | | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje döngüsü aşamaları ile ilgili genel bilgi sahibi olmak |
2. Proje yönetimi ve planlalaması ile ilgili temel kavramları açıklamak |
3. Proje döngüsü yönetiminin temel presiplerini öğrenmek |
4. Bir projeye belirlemek, teklif etmek için gerekli bilgilerin hepsini anlamak |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders proje yönetimi döngüsü, mantıksal çerçeve gibi temel konuları öğretmeyi hedeflerken bir yandan da Türkiye’de sağlanan fonlarla ve politikalarla ilgili öğrencileri bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje planlaması ve yönetimine giriş |
2 | AB’deki fonlama kaynakları |
3 | Türkiye’deki fonlama kaynakları |
4 | Proje yaklaşımı |
5 | Proje döngüsü yönetimi |
6 | Mevcut durum analizi: Problem analizi, hedef analizi, strateji analizi |
7 | Paydaş analizi ve projenin genel amaç ve özel amaçları |
8 | Planlama: Aktiviteler ve zaman planlaması |
9 | Mantıksal Çerçeve Matrisi |
10 | Hedefler, Varsayımlar, Sürdürebilirliği Sağlayacak Faktörler |
11 | Göstergeler, Doğrulama Kaynakları, Araçlar ve Maliyetler |
12 | Kaynak ve maliyet planlaması |
13 | Proje bütçesi |
14 | İzleme ve değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Faruk Cengiz Tekidağ, Proje Döngüsü Yönetimi Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı, STGP, 2005
Yiğit Aksakoğlu , Nurhan Yentürk, Proje Döngüsü Yönetimi - I Proje Teklifi Yazma, İzleme ve Değerlendirme, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2006, 9756176709.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
KENT 536 dersi konunun ders olarak anlatılması, sınıf tartışmaları ve ev ödevi ile bu ödevlerin sunulması olarak kurgulanmıştır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %40 |
Aktiviteler | 10 | %50 |
Sınıf Katılımı | 0 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur. | 3 |
2 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur. | 3 |
3 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur. | 3 |
4 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur. | 1 |
5 | Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir. | 2 |
7 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir. | 3 |
8 | Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
9 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir. | 1 |
10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir. | 0 |
11 | Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir. | 1 |
12 | Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir. | 2 |
13 | Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir. | 1 |
14 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir. | 1 |
15 | Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir. | 2 |