PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Kentsel Tasarım ve Dönüşüm Stüdyosu IIKENT 5312 + 237,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Kentsel dönüşüm konusunda uzmanlık düzeyinde bilgi edinir.
2. Sorun tespiti, analiz, çözüm üretme ve karar verme becerileri geliştirir.
3. Planlama ve tasarımı içeren dönüşüm projelerini bağımsız olarak yürütebilir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Seçilen kentsel dönüşüm konusu doğrultusunda, Kentsel Dönüşüm Stüdyosu I kapsamında gerçekleştirilen literatür taraması ve yasal çerçeve incelemesinde tanımlanan yaklaşımlar dikkate alınarak, proje alanında toplanan veriler ve uygulanan anketten elde edilen bilgilere göre izlenecek kentsel dönüşüm yaklaşımı belirlenecektir. Bu yaklaşıma uygun olarak, proje alanında gerçekleştirilecek uygulamanın katılımı da içeren yönetsel boyutları tanımlanacak; öğrenciler tarafından kentsel dönüşüm alanına ilişkin nazım ve uygulama imar planları ile kentsel tasarım önerileri hazırlanacak ve projenin fizibilite çalışması yapılacaktır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapılan sunumlarda, üretken yapay zeka araçlarından yararlanılabilmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Kentsel dönüşümün temel kavram ve yaklaşımlarının incelenmesi
2Fizibilite analizi yöntemlerinin öğrenilmesi
3Dönüşüm alanının, paydaşların ve beklentilerin tanımlanması
4Uygun dönüşüm yaklaşımının seçilmesi
5Seçilen yaklaşımın paydaşlarca kabul edilebilirliğinin değerlendirilmesi
6Planlamaya yönelik veri derlenmesi
71/5000 ölçekli nazım imar planının hazırlanması
81/1000 ölçekli uygulama imar planının hazırlanması
9Kentsel tasarım projesinin geliştirilmesi
10Projenin fizibilite analizinin yapılması
11Dönüşüm alanı için kentsel tasarım projesinin hazırlanması
12Hazırlanan tasarımların ikinci ön jüri ile değerlendirilmesi
13Projenin fizibilite analizinin yapılması
14Projenin fizibilite analizinin yapılması
 
Kaynaklar:
Joseph de Chiara, Julius Panero and Martin Zelnik – Time-Saver Standards for Housing and Residential Development (Second Edition) – Tata McGraw Hill,2011. Matthew Carmona, Steeve Tiesdell, Tim Heath and Taner Öç –Public Places Urban Spaces: The Dimensions of UrbanDesign, Routledge, 2010. Peter Roberts - Urban Regeneration, SAGE, 2015 Leonhard Schenk - Designing Cities; Basics, Principles, Projects, Bilhauser Basel, 2012.
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada 4 saat (2 saat teorik, 2 saa pratik) stüdyo çalışması olarak düzenlenecektir. Stüdyo çalışmaları bireysel, stüdyo eleştirileri ve jüri sistemi olarak düzenlenmiştir
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav2%50
Final Sınavı1%40
Ders Katılımı14%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında özgün çalışmalar gerçekleştirebilmek için gerekli, uzmanlık düzeyinde bilgiye sahip olur.4
2Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında mevcut bilgi birikimini, yazını, çalışmaları ve projeleri anlayıp, eleştirel bir yaklaşımla çok boyutlu değerlendirebilecek farkındalığa sahip olur.4
3Kentsel tasarım ve dönüşüm alanında gerçekleştirilecek çalışmalar için gerekli sorun tespit etme, analitik düşünme, problem çözme ve karar verme gibi bilişsel ve pratik becerilere sahip olur.4
4Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda kazandığı bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini disiplinler arası bağlamlar içerisinde uygulama becerisine sahip olur.4
5Farklı alanlardan gelen bilgiyi kullanarak kentsel tasarım ve dönüşüm alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilir ve problem çözme becerisine sahip olur.4
6Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız yürütebilir.4
7Kentsel tasarım ve dönüşüm konusuyla doğrudan ya da dolaylı ilgili konu ve projelerde araştırma, saha çalışması, uygulama ve öğrenim süreçlerini yönetebilir, ekip çalışmalarında uzman olarak sorumluluk alabilir.4
8Öğrenimini kendi başına ya da bağımsız sürdürmeye olanak veren öğrenme ve araştırma yapma becerilerine sahip olur.4
9Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda yürüttüğü ya da parçası olduğu çalışma ve uygulamalara ilişkin ilgili paydaşlarla sözlü, yazılı ya da görsel iletişim kurabilir, görüş ve önerilerini paylaşabilir.4
10Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, Kentsel tasarım ve dönüşümle ilgili temel kavramları öğrenir, çalışmaları için gerekli kaynak taramasını yapabilir.4
11Kentsel tasarım ve dönüşüm konusunda analiz, planlama ve tasarım yapmasını sağlayacak bilgisayar yazılımlarını ve iletişim teknolojilerini uzmanlık düzeyinde kullanabilir.4
12Kentsel tasarım ve dönüşümü doğrudan ya da dolaylı ilgilendiren konularda eleştirel yaklaşır, araştırma yapar, sonuçları sentezler ve sistematize eder; bu süreçleri ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı, sözlü ya da görsel olarak sunabilir.4
13Kentsel tasarım ve dönüşüm karar ve uygulamalarının toplumsal, ekonomik, çevresel ve etik açıdan getirdiği sorumlulukların bilincinde olarak çalışmalarını gerçekleştirir.4
14Kentsel tasarım ve dönüşüm alanındaki çalışmalarını kentsel yaşam kalitesi çerçevesinde değerlendirerek gerçekleştirir.4
15Kentsel tasarım ve dönüşüm alanının çok boyutlu ve disiplinlerarası yapısının ve farklı ölçeklerde çalışmaya imkân verdiğinin farkında olarak analiz, strateji ve politika geliştirme, tasarım, planlama ve/veya uygulama projeleri gerçekleştirebilir.4