Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
eTicaret Çalışmaları | INTT 428 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Elektronik Ticareti tanımlar.(EC) |
2. Elektronik Ticaretin içeriğini ve çerçevesini tanımlar. |
3. Başlıca AK faaliyetlerini ve süreçlerini ve mekanizmalarını tanımlar. |
4. E-pazar yerlerini tanımlayın ve bileşenlerini listeler. |
5. Elektronik perakendeyi tanımlar. |
6. Çevrimiçi tüketici davranışını etkileyen faktörleri tanımlar. |
7. Tüketici satın alma işleminin çevrimiçi karar verme sürecini tartışabilir. |
8. İşletme-İş alanını tanımlar. |
9. Temel B2B modellerini tanımlar. |
10. Sosyal ticaretin temelini, sürücülerini ve manzarasını tanımlar. |
11. EC'de yasal ve etik konular için temelleri tartışabilir. |
12. EC için bilgi sistemlerinin güvenliğinin önemini ve kapsamını tanımlar. |
13. Çevrimiçi kredi kartı kullanımında yer alan oyuncuları ve süreçleri tartışır. |
14. EC'de destek hizmetlerinin rolünü tanımlar. |
15. AK siparişi yerine getirilmesini tanımlayın ve AK siparişi yerine getirme sürecini tanımlar. |
16. Mobil ticareti destekleyen mobil bilgisayar altyapısını tanımlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
İnternetin büyümesi iş üzerinde muazzam bir etkiye sahip olmaya devam ediyor. Her tür ve boyuttaki şirketler ve organizasyonlar stratejilerini ve operasyonlarını nasıl yürüttüklerini yeniden düşünmektedir. Temple E-Marketing programındaki bu yeni kurs, öğrencilere e-ticaretin gerçeklerini ve sonuçlarını pazarlamacı perspektifinden keşfetmeye zorluyor. İşten-tüketiciye (B2C) ve işten-işe (B2B) e-ticaret pazarlarına bakılmaktadır. Bu ders, öğrencileri dinamik e-ticaret ortamında sürekli öğrenim için bir temel olarak, pazarlamacılar için çok çeşitli elektronik ticaret konularına tanıtmaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | E-ticaret ve e-ticarete giriş |
2 | e-Ticaret Altyapısı |
3 | Bina e-Ticaret Varlığı |
4 | e-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Yöntemleri |
5 | E-Ticaret için İş Modelleri |
6 | e-Ticaret Pazarlama |
7 | Ara sınav |
8 | e-Ticaret ve e-Ticaret Reklamcılığı |
9 | Çevrimiçi medya |
10 | Sosyal ağlar |
11 | eTicaret ve e-ticaret Perakendecilik ve Hizmetler |
12 | B2B Ticaret |
13 | Bir iş planı oluşturma |
14 | EBusiness'ınızı İşletmek |
|
Kaynaklar: |
Laudon, Kenneth & Traver, Carol Guercio E-Commerce 2012, Business Technology, Society. Pearson Education Ltd. Essex, England 2012 97802737611297
Napier, Albert & Rivers, Ollie & Wagner, Stuart & Napier, J.B. Creating a Winning E-Business Course Technology Cengage Learning, Boston, USA 2006 9780619217426
Davis, William & Benamati, John E-Commerce Basics Pearson Education Ltd. Boston, USA. 2003 9780201748406
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğretim politikası, sınıftaki derslere dayanır ve vaka çalışmalarını kapsamlı bir şekilde tanımlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Ödev | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |