PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
eTicaret ÇalışmalarıINTT 4283 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Elektronik Ticareti tanımlar.(EC)
2. Elektronik Ticaretin içeriğini ve çerçevesini tanımlar.
3. Başlıca AK faaliyetlerini ve süreçlerini ve mekanizmalarını tanımlar.
4. E-pazar yerlerini tanımlayın ve bileşenlerini listeler.
5. Elektronik perakendeyi tanımlar.
6. Çevrimiçi tüketici davranışını etkileyen faktörleri tanımlar.
7. Tüketici satın alma işleminin çevrimiçi karar verme sürecini tartışabilir.
8. İşletme-İş alanını tanımlar.
9. Temel B2B modellerini tanımlar.
10. Sosyal ticaretin temelini, sürücülerini ve manzarasını tanımlar.
11. EC'de yasal ve etik konular için temelleri tartışabilir.
12. EC için bilgi sistemlerinin güvenliğinin önemini ve kapsamını tanımlar.
13. Çevrimiçi kredi kartı kullanımında yer alan oyuncuları ve süreçleri tartışır.
14. EC'de destek hizmetlerinin rolünü tanımlar.
15. AK siparişi yerine getirilmesini tanımlayın ve AK siparişi yerine getirme sürecini tanımlar.
16. Mobil ticareti destekleyen mobil bilgisayar altyapısını tanımlar.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

İnternetin büyümesi iş üzerinde muazzam bir etkiye sahip olmaya devam ediyor. Her tür ve boyuttaki şirketler ve organizasyonlar stratejilerini ve operasyonlarını nasıl yürüttüklerini yeniden düşünmektedir. Temple E-Marketing programındaki bu yeni kurs, öğrencilere e-ticaretin gerçeklerini ve sonuçlarını pazarlamacı perspektifinden keşfetmeye zorluyor. İşten-tüketiciye (B2C) ve işten-işe (B2B) e-ticaret pazarlarına bakılmaktadır. Bu ders, öğrencileri dinamik e-ticaret ortamında sürekli öğrenim için bir temel olarak, pazarlamacılar için çok çeşitli elektronik ticaret konularına tanıtmaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1E-ticaret ve e-ticarete giriş
2e-Ticaret Altyapısı
3Bina e-Ticaret Varlığı
4e-Ticaret Güvenliği ve Ödeme Yöntemleri
5E-Ticaret için İş Modelleri
6e-Ticaret Pazarlama
7Ara sınav
8e-Ticaret ve e-Ticaret Reklamcılığı
9Çevrimiçi medya
10Sosyal ağlar
11eTicaret ve e-ticaret Perakendecilik ve Hizmetler
12B2B Ticaret
13Bir iş planı oluşturma
14EBusiness'ınızı İşletmek
 
Kaynaklar:
Laudon, Kenneth & Traver, Carol Guercio E-Commerce 2012, Business Technology, Society. Pearson Education Ltd. Essex, England 2012 97802737611297 Napier, Albert & Rivers, Ollie & Wagner, Stuart & Napier, J.B. Creating a Winning E-Business Course Technology Cengage Learning, Boston, USA 2006 9780619217426 Davis, William & Benamati, John E-Commerce Basics Pearson Education Ltd. Boston, USA. 2003 9780201748406
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Öğretim politikası, sınıftaki derslere dayanır ve vaka çalışmalarını kapsamlı bir şekilde tanımlar.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%40
Ödev1%10
Final Sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor