Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Modern Metinler | ARCH 425 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. "Modern Çağ"'ı tanımlamak |
2. 2. "Modernite"'yi kavramsallaştırmak |
3. 3. "Yeni"'nin ne olduğunu metinleri analiz ederek saptamak |
4. 4. Eleştirel düşünme becerisini geliştirmek |
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuma ve yorumlama becerisini geliştirmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders öğrencilere modernitenin temel metinlerini ve kavramlarını tanıtır. Ders, seçilmiş metinleri okuyarak modernitenin ne olduğunu ve edebiyat, müzik, sinema ve mimaride modern düşüncelerle gelen yeni yaklaşımları inceleyecektir. Modernitenin hayata getirdiklerini ve tüm ‘ cogito'yu ’ nasıl değiştirdiğini takip edecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Modernite Kavramına Giriş |
2 | Aydınlanma Kavramı |
3 | Yeni Çağ'da Sanatın Durumu |
4 | Modern Yaşam Önerileri-1 |
5 | Modern Yaşam Önerileri-2 |
6 | Değerlendirme |
7 | Literatürde Modernite-1 |
8 | Literatürde Modernite-2 |
9 | Müzikte Modernite |
10 | Sinemada Modernite |
11 | Mimaride Modernite-1 |
12 | Mimaride Modernite-2 |
13 | Modernite için Final Değerlendirmeleri-1 |
14 | Modernite için Final Değerlendirmeleri-2 |
|
Kaynaklar: |
M. Berman, All that is solid melts into air : the Experience of Modernity, Simon and Schuster, 1982, 0860917851
M. Horkheimer, T.W. Adorno, Dialectic of Enlightenment, Stanford University Press, 2002, 0-8047-3633-2
W. Benjamin, Illuminations, Schocken Books, 2007, 978-0-8052-0241-0
K. Marx, F. Engels, The Communist Manifesto, Penguin Books, 2002, 0140447571
F. Nietzsche, Human, all too human, Cambridge University Press, 1996, 0521567041
G. Flaubert, Bouvard ile Pecuchet, Dalkey Archive Press, 2005, 1564783936
A. Strindberg, By The Open Sea, Penguin Classics, 1987, 0140444882
J. Joyce, Ulysses, Penguin Books, 1969, 014003000X
F. Kafka, The metamorphosis and other stories, Oxford University Press, 2009, 0199238553
W. Faulkner, The sound and the fury, Random House, 1929
V. Woolf, Mrs. Dalloway, Penguin Books, 1996, 0140282548
T.W. Adorno, Essays on Music, University of California Press, 2002, 0-520-23159-7
S. Eisenstein, Selected Work Vol. 2: Towards a Theory of Montage, Palgrave Macmillan, 2010
A. Colquhoun, Essays in architectural criticism : modern architecture and historical change, MIT Press, 1981, 0262030764
U. Conrads, Programs and manifestoes on 20th-century architecture, MIT Press, 1971, 0262530309
A. Giddens, The Consequences Of Modernity, Polity Press, 1990, 0745609236
D. Harvey, The Condition Of Postmodernity : An Enquiry Into The Origins Of Cultural Change, Blackwell, 1989, 0631162941
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler ve tanımlı metinlerin açıklanması ve yorumlanması. İlgili görsel ve işitsel materyal (görseller, filmler ve müzik) derslere eşlik eder. Derse katılım ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 12 | %50 |
Ara sınav | 1 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |