PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Modern MetinlerARCH 4253 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. 1. "Modern Çağ"'ı tanımlamak
2. 2. "Modernite"'yi kavramsallaştırmak
3. 3. "Yeni"'nin ne olduğunu metinleri analiz ederek saptamak
4. 4. Eleştirel düşünme becerisini geliştirmek
5. 5. Felsefi ve sanatsal metinleri okuma ve yorumlama becerisini geliştirmek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere modernitenin temel metinlerini ve kavramlarını tanıtır. Ders, seçilmiş metinleri okuyarak modernitenin ne olduğunu ve edebiyat, müzik, sinema ve mimaride modern düşüncelerle gelen yeni yaklaşımları inceleyecektir. Modernitenin hayata getirdiklerini ve tüm ‘ cogito'yu ’ nasıl değiştirdiğini takip edecektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Modernite Kavramına Giriş
2Aydınlanma Kavramı
3Yeni Çağ'da Sanatın Durumu
4Modern Yaşam Önerileri-1
5Modern Yaşam Önerileri-2
6Değerlendirme
7Literatürde Modernite-1
8Literatürde Modernite-2
9Müzikte Modernite
10Sinemada Modernite
11Mimaride Modernite-1
12Mimaride Modernite-2
13Modernite için Final Değerlendirmeleri-1
14Modernite için Final Değerlendirmeleri-2
 
Kaynaklar:
M. Berman, All that is solid melts into air : the Experience of Modernity, Simon and Schuster, 1982, 0860917851 M. Horkheimer, T.W. Adorno, Dialectic of Enlightenment, Stanford University Press, 2002, 0-8047-3633-2 W. Benjamin, Illuminations, Schocken Books, 2007, 978-0-8052-0241-0 K. Marx, F. Engels, The Communist Manifesto, Penguin Books, 2002, 0140447571 F. Nietzsche, Human, all too human, Cambridge University Press, 1996, 0521567041 G. Flaubert, Bouvard ile Pecuchet, Dalkey Archive Press, 2005, 1564783936 A. Strindberg, By The Open Sea, Penguin Classics, 1987, 0140444882 J. Joyce, Ulysses, Penguin Books, 1969, 014003000X F. Kafka, The metamorphosis and other stories, Oxford University Press, 2009, 0199238553 W. Faulkner, The sound and the fury, Random House, 1929 V. Woolf, Mrs. Dalloway, Penguin Books, 1996, 0140282548 T.W. Adorno, Essays on Music, University of California Press, 2002, 0-520-23159-7 S. Eisenstein, Selected Work Vol. 2: Towards a Theory of Montage, Palgrave Macmillan, 2010 A. Colquhoun, Essays in architectural criticism : modern architecture and historical change, MIT Press, 1981, 0262030764 U. Conrads, Programs and manifestoes on 20th-century architecture, MIT Press, 1971, 0262530309 A. Giddens, The Consequences Of Modernity, Polity Press, 1990, 0745609236 D. Harvey, The Condition Of Postmodernity : An Enquiry Into The Origins Of Cultural Change, Blackwell, 1989, 0631162941
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Dersler ve tanımlı metinlerin açıklanması ve yorumlanması. İlgili görsel ve işitsel materyal (görseller, filmler ve müzik) derslere eşlik eder. Derse katılım ödev olarak verilen tanımlanmış okumalarla ilişkili eleştirel metinlerle ve öğrencilerin ders sırasındaki soruları/yorumları ile teşvik edilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev12%50
Ara sınav1%10
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektiriyor