Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tüketici Davranışı AraştırmalarıMAN 4363 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketiciler davranışlarını anlama konusunda genel yetenek kazanabilecek
2. Tüketici davranışının ardındaki "neden" sorularını cevaplama yeteneğine sahip olabilecek
3. Temel veri madenciliği becerileri kazanabilecek
4. Veriler ile ilgili çıkarım yapabilecek
5. Tüketici davranışlarını anlamak için gerekli olan gözlemsel ve niceliksel becerileri öğrenebilecek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders nitel ve nicel araştırma yöntemleri yoluyla satınalma davranışlarına etki eden sosyal, ekonomik ve psikolojik faktörleri irdeleyerek tüketicilerin davranışlarını incelemektedir. Bu derste, öğrencilerin nitel ve nicel tüketici araştırma yöntemlerini tüketici davranışlarını ortaya koyma yönünden incelemeleri ve mülakat ve anketleri de kapsayan araştırma yöntemleri ile ilgili mevcut ve yeni bilgilerini tüketici davranışı araştırmaları ile bütünleştirmeleri beklenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Araştırma Yaklaşımı Seçimi
2Literatür Araştırması
3Teori Kullanımı
4Stratejileri ve Ahlaki Hususları Yazma
5Araştırma Tasarımı
6Sayısal Araştırma Yöntemleri
7Ara Sınav
8Sayısal Araştırma Yöntemleri ve Karma Yöntemler Prosedürleri
9Veri Toplama
10Hedef Grup Mülakatı
11Derinlemesine Görüşme
12Atölye
13İçerik Analizi
14Dönem Projesi Sunumları
 
Kaynaklar:
Punam Anaud Keller (2003) Advances in Consumer Research Assn for Consumer Research ISBN 0915552493 John. W. Creswell (2013) Research Design: Qualitative, Quantitative, and Mixed Methods Approaches Sage Pub. ISBN 978-145222609-5 Bruce L. Berg (2013) Qualitative Research Methods for the Social Sciences (8th Edition) Pearson ISBN 1-292022493
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Her hafta üç saatlik ders yapılacaktır. Ders şu öğretim yöntemlerini içermektedir: 1. Derslerde nicel ve nitel veri toplama yöntemleri ve analizleri anlatılacaktır. 2. Atölyeler/işyerleri, yaygın olarak kullanılan tüketici araştırma tekniklerini yürütmeyi öğretmek ve bu tekniklerden bazılarını uygulama şansı vermek için kullanılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%20
Ödev5%15
Proje1%35
Final sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor