Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Planlama'da Araştırma | CRP 368 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Tasarım ve planlama süreçlerinde araştırmanın rolünü kavramak |
2. Araştırma ve literatür tarama yöntemlerini belirlemek. |
3. Rapor ve makale yazımında etik ilkelere dikkat etmek / etik ilkeleri hatırlamak. |
4. Uygun teknik ve üsluplarla yazma pratiği yapmak. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Araştırmanın gelişimi, danışmanlar tarafından sık ve düzenli toplantılarla izlenmektedir. Öğrenciler dönem boyunca üç “ara rapor” sunar ve değerlendirme amacıyla ortak toplantılara katılırlar. Bu raporlar danışmanlar tarafından eleştirilir ve/veya düzeltilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zeka araçları kullanılmamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin sunumu / tanıtımı |
2 | Araştırma konusu önerilerinin teslimi |
3 | Araştırma konusunun kesinleştirilmesi |
4 | Ara Rapor 1’in Teslimi: Araştırmanın Taslağı |
5 | Ara Rapor 1 Üzerine Eleştiriler ve Tartışma |
6 | Literatür taraması |
7 | Araştırma üzerine eleştiriler |
8 | Ara Rapor 2’nin Teslimi: Şu ana kadar yazılmış bölümlerin taslağı |
9 | Ara Rapor 2 Üzerine Eleştiriler ve Tartışma |
10 | Araştırma üzerine eleştiriler |
11 | Araştırma üzerine eleştiriler |
12 | Araştırma üzerine eleştiriler |
13 | Final Rapor Taslağının Teslimi |
14 | Final Rapor Taslağı Üzerine Eleştiriler ve Tartışma |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Araştırmanın gelişimi, danışmanlar tarafından sık ve düzenli toplantılarla izlenmektedir. Öğrenciler dönem boyunca üç “ara rapor” sunar ve değerlendirme amacıyla ortak toplantılara katılırlar. Bu raporlar danışmanlar tarafından eleştirilir ve/veya düzeltilir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 3 | %60 |
Sınıf Katılımı | 5 | %10 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 3 | 3,00 | 9,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 3 | 1,00 | 3,00 |
6 | Ev ödevleri | 0 | 0,00 | 0,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 3 | 6,00 | 18,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 1 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 4 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 2 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 3 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |