PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Planlama'da AraştırmaCRP 3683 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım ve planlama süreçlerinde araştırmanın rolünü kavramak
2. Araştırma ve literatür tarama yöntemlerini belirlemek.
3. Rapor ve makale yazımında etik ilkelere dikkat etmek / etik ilkeleri hatırlamak.
4. Uygun teknik ve üsluplarla yazma pratiği yapmak.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Araştırmanın gelişimi, danışmanlar tarafından sık ve düzenli toplantılarla izlenmektedir. Öğrenciler dönem boyunca üç “ara rapor” sunar ve değerlendirme amacıyla ortak toplantılara katılırlar. Bu raporlar danışmanlar tarafından eleştirilir ve/veya düzeltilir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapay zeka araçları kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin sunumu / tanıtımı
2Araştırma konusu önerilerinin teslimi
3Araştırma konusunun kesinleştirilmesi
4Ara Rapor 1’in Teslimi: Araştırmanın Taslağı
5Ara Rapor 1 Üzerine Eleştiriler ve Tartışma
6Literatür taraması
7Araştırma üzerine eleştiriler
8Ara Rapor 2’nin Teslimi: Şu ana kadar yazılmış bölümlerin taslağı
9Ara Rapor 2 Üzerine Eleştiriler ve Tartışma
10Araştırma üzerine eleştiriler
11Araştırma üzerine eleştiriler
12Araştırma üzerine eleştiriler
13Final Rapor Taslağının Teslimi
14Final Rapor Taslağı Üzerine Eleştiriler ve Tartışma
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Araştırmanın gelişimi, danışmanlar tarafından sık ve düzenli toplantılarla izlenmektedir. Öğrenciler dönem boyunca üç “ara rapor” sunar ve değerlendirme amacıyla ortak toplantılara katılırlar. Bu raporlar danışmanlar tarafından eleştirilir ve/veya düzeltilir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Dönem Ödevi3%60
Sınıf Katılımı5%10
Final Sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)33,009,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)31,003,00
6Ev ödevleri00,000,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)36,0018,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)110,0010,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.1
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.4
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.2
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.3
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.2
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.2