PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama YönetimiMAN 5113 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Farklı stratejiler ve taktikler ile pazarlama problemlerini ve fırsatlarını ifade etmeyi,
2. Tahmin edilen satış hacmi, bütçe harcamaları, kar düzeyi ve diğer pazarlama kriterleri ile pazarlama faaliyetlerini değerlendirebilmeyi,
3. Pazarlama hedefleri, pazarlama karması stratejileri, bütçe tahminleri ve diğer ilgili kriterler ile pazarlama planı geliştirmeyi,
4. Pazarlama bilgilerini sözlü, yazılı ve grafik formatlarda ikna edici ve doğru bir şekilde iletmeyi öğrenmiş olacaklardır.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders, hem pazarlama teorisini, hem de pratiğini incelemektedir. Ders kapsamında öğrenciye, stratejik pazarlama konularına dair temel kavramlar, teknikler ve çerçeveler tanıtılır. Dersimize pazarlamanın 5 C'sinin (Tüketiciler, Şirket, Rakipler, İşbirliği Yapanlar ve İçerik) hedef pazar ve konumlandırma stratejilerinin seçimini ortaklaşa belirlediği "pazarlama stratejileri" ile başlıyoruz. Ardından, bir işletmenin pazarlama stratejilerini uygulamak için 4 P bileşenlerini seçtiği (Ürün, Yer, Promosyon ve Fiyat) "pazarlama taktikleri" ile devam ediyoruz.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Pazarlamanın Tanımı ve Toplumsal Değeri
2Stratejik Planlama ve Pazarlama Süreci
3Pazarlama Çevresi
4Hedef Pazar Stratejileri ve Konumlandırma
5Küresel Tüketici Pazarları
6Tüketici Satın Alma Davranışları
7Ara Sınav
8Pazarlama Bilgi Sistemi
9Ürün Hayat Seyri ve Yeni Ürün Geliştirme Süreci
10Dağıtım Kanalları Yönetimi
11Bütünleşik Pazarlama İletişimi
12Tutundurma Karması Geliştirme
13Fiyatlandırma Yaklaşımları ve Stratejileri
14Araştırma Makalesi Analiz ve Sunumlar
 
Kaynaklar:
• Ders Kitabi: Philip Kotler and Kevin Keller, Marketing Management, 14th ed. ISBN-10: 0132102927, ISBN-13: 978-0132102926) • Makale İncelemeleri ve Sunumları • Konu slaytları
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Makale İncelemeleri, Anlatım, Tartışma
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%25
Final Sınavı1%40
Aktiviteler1%35
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İşletme alanında lisans düzeyinde elde ettiği yeterliliklere dayalı olarak yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili uzmanlık düzeyinde bilgi sahibi olur.3
2Derinlemesine incelemek istediği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil)  uzmanlık seviyesinde bilgi sahibi olur.4
3İşletme yönetiminin ilişkili olduğu disiplinlerle etkileşimini açıklar.4
4İşletme yönetimi alanında uzman olarak, işletmeciliğe yönelik problemleri açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir.4
5Uzmanlık düzeyinde elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için analiz edebilir, yorumlayabilir ve uygulayabilir.4
6İşletme yönetimine ilişkin analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir.4
7İşletme yönetiminde uzmanlık seviyesinde bilgi gerektiren alanlarda bağımsız araştırma yapabilir.4
8Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir.4
9Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini uzmanlık seviyesinde kazanır.4
10Uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgiyi kullanarak bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme yeteneğini kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir.3
11İşletme yönetimi alanında uzmanlık seviyesinde elde ettiği bilgilere dayanarak işletme ile ilgili oluşturduğu  görüş ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilir.4
12İşletme yönetimi alanında araştırma yapanlarla iletişim kurabilir ve bu araştırmalara katkıda bulunabilir.4
13İngilizce dilini en az Avrupa dil portföyü B2 genel düzeyinde kullanabilir.4
14İşletme yönetimi uzmanı olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenliği, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler.4
15İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir.4