Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Konutun Yeniden Yatırımında Karar Alma Süreci | CRP 353 | | | 3 + 0 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. bir meta olarak konut kavramı, |
2. yeniden yatırım stratejileri |
3. konut finansmanı |
4. hane halkı davranışları |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu dersin amacı, konut yeniden yatırım sürecine dâhil olan karar alma süreçlerinin temel kavramlarını öğrencilere sunmaktır. Ayrıca öğrenciler, hane halkı davranışları üzerine nasıl araştırma yapılacağını öğrenme fırsatı da bulacaklardır. Konut birimlerine yönelik yeniden yatırım kararları, serbest piyasa koşullarında bağımsız hane halklarının aldığı kararlara bağlıdır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ders kapsamında yapay zeka araçları kullanılmamaktadır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin tanıtımı ve karar alma sürecinin temel kavramı |
2 | Bir meta olarak konut |
3 | Temel konut kavramı |
4 | Hane halkı davranış analizi araştırma yöntemlerine giriş |
5 | Konut yeniden yatırım stratejileri |
6 | Konut finansmanı |
7 | Hane halkı davranış analizinde alternatif araştırma yöntemleri |
8 | Ara dönem araştırma raporunun tartışılması |
9 | Konut yeniden yatırımının ekonomisi |
10 | Hane halkı davranışları ve karar alma süreci |
11 | Hane halkı tüketimi, tasarrufu ve işgücü arzı |
12 | Sosyal güvenlik, emeklilik reformları ve vergi politikasının etkileri |
13 | Araştırma raporunun tartışılması |
14 | Dersin değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yönelimler |
|
Kaynaklar: |
David F. Clapham, William A.V. Clark, Kenneth Gibb, The SAGE Handbook of Housing Studies, SAGE Publications, 2012, ISBN 9781847874306 |
|
Diğer Kaynaklar: |
,
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, bir dizi ders anlatımı şeklinde organize edilmiştir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Dönem Ödevi | 2 | %40 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
6 | Ev ödevleri | 2 | 7,00 | 14,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur. | 1 |
2 | Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur. | 3 |
3 | Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur. | 1 |
4 | Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur. | 2 |
6 | Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir. | 2 |