PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Konutun Yeniden Yatırımında Karar Alma SüreciCRP 3533 + 033,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin Türü
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. bir meta olarak konut kavramı,
2. yeniden yatırım stratejileri
3. konut finansmanı
4. hane halkı davranışları
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı, konut yeniden yatırım sürecine dâhil olan karar alma süreçlerinin temel kavramlarını öğrencilere sunmaktır. Ayrıca öğrenciler, hane halkı davranışları üzerine nasıl araştırma yapılacağını öğrenme fırsatı da bulacaklardır. Konut birimlerine yönelik yeniden yatırım kararları, serbest piyasa koşullarında bağımsız hane halklarının aldığı kararlara bağlıdır.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Ders kapsamında yapay zeka araçları kullanılmamaktadır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin tanıtımı ve karar alma sürecinin temel kavramı
2Bir meta olarak konut
3Temel konut kavramı
4Hane halkı davranış analizi araştırma yöntemlerine giriş
5Konut yeniden yatırım stratejileri
6Konut finansmanı
7Hane halkı davranış analizinde alternatif araştırma yöntemleri
8Ara dönem araştırma raporunun tartışılması
9Konut yeniden yatırımının ekonomisi
10Hane halkı davranışları ve karar alma süreci
11Hane halkı tüketimi, tasarrufu ve işgücü arzı
12Sosyal güvenlik, emeklilik reformları ve vergi politikasının etkileri
13Araştırma raporunun tartışılması
14Dersin değerlendirilmesi ve geleceğe yönelik yönelimler
 
Kaynaklar:
David F. Clapham, William A.V. Clark, Kenneth Gibb, The SAGE Handbook of Housing Studies, SAGE Publications, 2012, ISBN 9781847874306
 
Diğer Kaynaklar:
,
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders, bir dizi ders anlatımı şeklinde organize edilmiştir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Dönem Ödevi2%40
Sınıf Katılımı1%10
Sözlü Sunum1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)00,000,00
6Ev ödevleri27,0014,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)112,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)115,0015,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Küreselden yerele tüm ölçeklerde, çevresel ve toplumsal koşullara duyarlı; estetik değeri yüksek; güvenli, sağlıklı ve dirençli yaşam çevrelerini üretme ve uygulamaya dönük özgün tasarım yapma becerisine sahip olur.1
2Kentsel ve bölgesel bağlamda analitik düşünebilme, problem çözme, sentez yapma, nitel ve nicel yöntemleri etkin bir şekilde kullanma ve mekânsal planlama tekniklerini uygulama yetkinliğine sahip olur.3
3Teknolojik okur yazarlık, yapay zekâ araçlarını etkin bir şekilde kullanma ve güncel teknolojik gelişmeleri yakından takip etme becerisine sahip olur.1
4Kent ve bölge planlama ile ilgili kuramsal bilgisi çerçevesinde, tarihsel ve güncel olayları anlama, sorgulama ve eleştirel değerlendirme becerilerine sahip olur.4
5Kamu yararını gözeten, doğal ve kültürel çevre koruma duyarlılığı taşıyan, disiplinlerarası çalışabilen, işbirliği ve etkili iletişim becerisine, ve planlama meslek etiğini içselleştirerek karar verme yetkinliğine sahip olur.2
6Bilimsel bilgiyi temel alarak topluma karşı sorumluluk duygusu ile özfarkındalık geliştirir, onurlu yaşam ve insan haklarına, ve evrensel değerlere saygı duyar ve sürdürülebilir kalkınma amaçlarını gözetir.2