Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İnovasyon Süreçleri Yönetimi | MAN 428 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İnovasyon ile ilgili temel kavramları kavrayabilecektir. |
2. İnovasyon kabiliyetinde inovasyon kaynaklarının rolünü tanımlayabilecektir. |
3. Teknoloji ve inovasyon arasındaki ilişkiyi kavrayabilecektir. |
4. Girişimcilik faaliyetlerinde inovasyonun rolünü kavrayabilecektir. |
5. Ar-Ge yönetimini kavrayabilecektir. |
6. Yeni ürün konseptleri geliştirme olgusunu kavrayacaktır. |
7. Patentleme sürecini anlayabilecektir. |
8. İnovasyonu kolaylaştırmak için örgüt kültürü ve stratejileri tasarlayabilecektir. |
9. İnovatif karar verme için kullanılacak bilginin rolünü tanımlayabilecektir. |
10. İnovasyon kavramını sistematik bir yaklaşımla tanımlayabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, inovasyon yönetimi, teknoloji, araştırma-geliştirme, yeni ürün geliştirme ve işletme stratejisinin inovasyonla bağlantısını kapsayan, inovasyon kavramının mikro ve makro boyutlarını ele almaktadır. Üçlü helis (üniversite, sanayi, devlet işbirliği), inovasyon politikaları ve ulusal inovasyon sistemleri gibi sistematik yaklaşımlar da dersin konuları arasındadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yaratıcılık ve İnovasyon: Temel Bilgiler |
2 | İnovasyon Teorileri ve İnovasyon Yönetimi |
3 | Teknoloji, İnovasyon ve Endüstri 4.0 |
4 | İnovasyon ve Teknik Girişimcilik |
5 | İnovasyon Süreci: Dinamik Kaynaklar ve Fırsat Odaklı Yaklaşımlar |
6 | Örgütsel Konular: Strateji, Kültür ve Yaratıcılık Yönetimi |
7 | Ara Sınav |
8 | Ar-Ge Yönetimi, Fikri Mülkiyet Hakları ve Yaratıcı Sanayiler |
9 | Teknoloji Transferi ve İnovasyon |
10 | Örgüt Kültürü ve Yeni Ürün Geliştirme |
11 | Geniş Anlamda İnovasyon I: Ulusal İnovasyon Sistemleri |
12 | Geniş Bağlamda İnovasyon II: Bölgesel İnovasyon Sistemleri |
13 | Geniş Bağlamda İnovasyon III: İnovasyon Kümeleri ve Ağlar |
14 | Teknolojik Yayılım |
|
Kaynaklar: |
Paul Trott (2011) Innovation Management and New Product Development 5th ed. Prentice Hall ISBN 978-0273736561
|
|
Diğer Kaynaklar: |
David Smith (2006) Exploring Innovation McGraw Hill ISBN 13:978-007710861-8
T.Davila, M.J.Epstein, R.Shelton (2006) Making Innovation Work Wharon School Publishing ISBN13:978-0-13-149786-3
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat ders yapılacaktır. Öğrencilere dönem projesi verilecektir. Dönem projesinin konusu bir sömestrdan diğerine değişecek ve konunun ayrıntıları dersin web sitesinden (http://man428.cankaya.edu.tr) ilan edilecektir. Dönem sonu projesi dönem bitiminde öğrenciler tarafından sınıfta sunulacaktır. Öğrencilere ders kitabından ödevler verilecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Aktiviteler | 1 | %50 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %10 |
Ders Katılımı | 1 | %5 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 2 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 0 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 3 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 2 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 0 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 0 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 0 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 0 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 1 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 0 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 1 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 2 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 0 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 0 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 2 |