Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklam YönetimiMAN 4273 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. İletişim sürecini analiz edebilecek
2. Mesaj ve kanal faktörlerini geliştirebilecek
3. IMC programlarının rolünü kavrayabilecek
4. Yaratıcı stratejileri planlayabilecek, geliştirebilecek ve uygulayabilecek
5. Medya elemanlarını etkili bir şekilde planlayabilecek
6. Yayın ve yazılı basın reklamlarını değerlendirebilecek
7. Promosyon programlarının etkisini öğrenebilecektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders öğrencilere; etkili bütünleşik pazarlama iletişim programlarının geliştirilmesi için gerekli olan temel araçları sunmayı, medya faaliyetlerinin planlanması ve uygulanmasını kavratmayı, değişik mecralardaki reklamları analiz edebilme yeteneği kazandırmayı amaçlamıştır. Ders ayrıca, uluslararası reklam ve promosyon kararları ile bu kararların etkinliklerinin nasıl ölçüleceğine de odaklanmıştır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Bütünleşik Pazarlama İletişimine Giriş
2Pazarlama Sürecinde IMC'nin Rolü
3Durum Analizi
4Tüketici Davranışı Üzerine Bakış Açıları
5İletişim Sürecinin İncelenmesi
6Kaynak, Mesaj ve Kanal Faktörleri
7Ara Sınav
8Yaratıcı Strateji: Planlama ve Geliştirme
9Medya Planlama Stratejisi
10Yayın Aracının Değerlendirilmesi
11Yazılı Basının Değerlendirilmesi
12Promosyon Programının Etkililiğinin Ölçülmesi
13Uluslararası Reklam ve Tanıtım
14Reklam ve Tanıtma Düzenlemesi
 
Kaynaklar:
George E. Belch, Michael A. Belch (2014) Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective McGraw Hill-Irwin ISBN 978-0078028977
 
Diğer Kaynaklar:
-
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Organizasyonlarda karşılaşılan başlıca reklamcılık problemlerinin farkındalığı ile etkili karar vermede pazarlama kavramlarının uygulanmasına ağırlık veren haftalık 3 saatlik dersler yapılacaktır. Öğrencilerin derslere düzenli olarak katılmaları ve sınıf tartışmalarında aktif rol almaları beklenmektedir. Dönem boyunca projeler ve vaka çalışmaları da yapılmaktadır.?
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Proje1%20
Final sınavı1%40
Ödev1%10
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor