Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Girişimcilik | MAN 423 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yeni bir işletme girişimi ile ilgili risklerin ve ödüllerin daha iyi ölçülmesi |
2. Öğrencilerin girişimcilik potansiyellerinin kişisel olarak değerlendirilmesi |
3. Girişimcilik zihniyetinin ve girişimciler ile en iyi şekilde nasıl birlikte çalışılacağının anlaşılması |
4. Girişimci tarafından yürütülen işletmenin, girişimcinin yönetici olduğu işletmeye doğru geliştirilmesi ile ilgili risklerin kavranması |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders girişimciliğin Türkiye’deki durumu ile ilgili farkındalık yaratmayı amaçlamıştır. Öğrenciler; başarılı girişimciliğin unsurları, fırsat belirleme ve değerlendirme, Türkiye’de küçük işletmelerin gelişim potansiyeli, değişik iş modelleri, başarının kişiler için ne anlam ifade etiği, hedef belirleme ve vizyonerlik konularında bilgi sahibi yapılır. Ayrıca iş planı hazırlanması da dersin konuları arasındadır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
--- üretken yapay zeka kullanımı yoktur --- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Girişimciliğin Genel Çerçevesi |
2 | Girişimci Zihniyeti ve Motivasyonu |
3 | Girişimcilik ile ilgili Kuramlar |
4 | Kaynaklar ve Yetenekler |
5 | Yaratıcılık ve Girişimcilik |
6 | Girişimcilik ile ilgili Çevre |
7 | Girişimcilk Stratejileri |
8 | Aile İşletmeleri |
9 | Girişimci Liderlik |
10 | İç Girişimcilik |
11 | İş Planı Hazırlama |
12 | Fizibilite Analizi |
13 | Asansör Sunumu |
14 | İş Planı Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Robert Hisrich, Michael Peters, Dean Shepherd (2012) Entrepreneurship McGraw-Hill ISBN978-0-078-02919-6 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Charles Bamford, Garry Bruton (2010) Entrepreneurship: A Small Business Approach McGraw-Hill ISBN978-0-073-40311-3
Andrew Zacharakis, Stephen Spinelli, Jeffry Timmons (2011) Business Plans that Work: A Guide for Small Business, McGraw-Hill, ISBN978-0-071-75257-2
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, haftalık 3 saat ders süresi ile birlikte yeni girişimler için İş Planının hazırlanması ve sunumu ve öğrencilerin tercih ettiği bir girişimci ile görüşmeyi de kapsamaktadır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Dönem Ödevi | 1 | %30 |
Grup Projesi | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 1 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 2 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 0 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 3 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 1 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 3 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 2 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 2 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 0 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 3 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 1 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 1 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 3 |