PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Pazarlama Modelleri ve KararlarıMAN 4143 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tüketici davranışı kavramlarını ve teorilerini tartışılması
2. Tüketici karar sürecini etkileyen psikolojik ve sosyolojik değişkenleri tartışılması
3. Pazarlama yönetiminde alıcı davranışının kritik rolünü tanımlamak
4. Bir tüketici pazarını bölümlere ayırmak için çeşitli teknikler belirlemek
5. Tutumları değiştirmek için çeşitli teknikleri araştırma.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Şirketler rutin olarak büyük miktarda müşteri verisi toplar, bu da pazarlama modelleyicilerinin bu verileri gerçeklere dayalı stratejik ve operasyonel kararlar almak için kullanılabilecek bilgilere dönüştürmesini gerektirir. Pazarlamacılar, eylemlerinin finansal getirisini ve ölçümünü gösterme ve gösterme konusunda zorlanır. Bu anlamda, pazarlama gösterge tabloları ve ölçümleri daha önemli hale geliyor. Derste, pazarlamacılar için bu zorlu süreç incelenir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tüketici Kuralı
2Algı
3Öğrenme ve Hafıza
4Motivasyon ve Değerler
5Kişilik
6Kişilik ve Yaşam Tarzı
7Ara Sınav
8Tutumlar ve İkna
9Tüketici Karar Verme Süreci
10Satın Alma ve Elden Çıkarma
11Grupların Etkisi
12Örgütsel ve Hanehalkı Karar Verme
13Tüketici Kültürü
14Küresel Tüketici Kültürü
 
Kaynaklar:
Michael R. Solomon Consumer Behavior: Buying, Having and Being Pearson 2016 978-0134129938 Michael R. Solomon Consumer Behavior Prentice Hall 2012 978-0132671842
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Final sınavı1%40
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor