Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Pazarlama Modelleri ve Kararları | MAN 414 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, pazarlama kararlarını analiz etmek için çeşitli teorik ve pratik modelleri kullanmayı öğrenirler. |
2. Öğrenciler, pazarlama stratejilerini şekillendirmek için kullanılan temel pazarlama modellerini (4P'ler, SWOT analizi, BCG matrisi, müşteri yaşam boyu değeri vb.) öğrenir ve gerçek dünyadaki örneklere uygulama yaparlar. |
3. Öğrenciler, pazarlama kararları alırken uzun vadeli stratejik düşünmeyi öğrenir ve işletme hedefleri doğrultusunda kararlar alırlar. |
4. Öğrenciler, işletme stratejilerine uygun pazarlama stratejileri geliştirmeyi öğrenir, böylece pazarlama kararlarının iş hedeflerine katkı sağlamasını sağlarlar. |
5. Öğrenciler, farklı pazarlama segmentlerini analiz eder ve her segment için en uygun pazarlama stratejilerini belirler. Ayrıca hedef kitleye yönelik kararlar alırken segmentasyon modellerini kullanmayı öğrenirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Şirketler rutin olarak büyük miktarda müşteri verisi toplar, bu da pazarlama modelleyicilerinin bu verileri gerçeklere dayalı stratejik ve operasyonel kararlar almak için kullanılabilecek bilgilere dönüştürmesini gerektirir. Pazarlamacılar, eylemlerinin finansal getirisini ve ölçümünü gösterme ve gösterme konusunda zorlanır. Bu anlamda, pazarlama gösterge tabloları ve ölçümleri daha önemli hale geliyor. Derste, pazarlamacılar için bu zorlu süreç incelenir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Pazarlama Modellerine Giriş |
2 | Stratejik Planlama Modelleri |
3 | Müşteri Analizi Modelleri |
4 | Segmentasyon, Hedefleme, Konumlandırma Modelleri |
5 | Pazarlama Karması Modelleri |
6 | Dijital Pazarlama Modelleri |
7 | Ara Sınav |
8 | Yeniliğin Yayılımı Modeli |
9 | Marka ve Ürün Portfolyo Modeli |
10 | Rakip Analizi Modeli |
11 | Pazarlamada Karar Verme |
12 | Proje Sunumu |
13 | Proje Sunumu |
14 | Proje Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Diane M. Phillips, Marketing Strategy & Management
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada üç saatlik ders kapsamında, başlıca pazarlama modelleri üzerinde durulacak ve gerçek hayat şirket örnekleri hakkında tartışmalar yapılacaktır. Öğrencilerden, sınıf içi tüm tartışmalara tam olarak katılmaları ve vaka çalışması materyallerini ve dönem projelerini sunmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İşletmelerin faaliyet gösterdikleri ekonomik ve hukuki çevre ile ilgili ayrıntılı bilgiye sahip olur. | 4 |
2 | Yönetim-organizasyon, muhasebe, finans, pazarlama, üretim/faaliyet yönetimini kapsayan temel işletmecilik fonksiyonları ile ilgili ayrıntılı teorik altyapı bilgisine sahip olur. | 4 |
3 | İşletmecilikte sıklıkla kullanılan sayısal tekniklerle ilgili temel ve orta seviyede bilgi sahibi olur. | 4 |
4 | Uzman olmak isteği bir işletmecilik alanında (sayısal yöntemler dahil) derinlemesine bilgi sahibi olur. | 4 |
5 | Elde ettiği bilgiyi bir işletmeyi kurmak veya işletmenin tamamını veya bir bölümünü yönetmek için uygulayabilir. | 4 |
6 | İşletmecilik problemlerini açıklıkla tanımlamak ve çözüm geliştirmek için kantitatif ve kalitatif yöntemleri uygulayarak veri toplayabilir, verileri düzenleyebilir, verileri analiz edebilir, analiz sonuçlarını yorumlayabilir. | 4 |
7 | Analizler, bulgular, çıkarımlar ve tekliflerle ilgili üstleri, ekip elemanları, meslektaşları ve astlarıyla yeterli yazılı ve sözlü iletişimde bulunabilir. | 4 |
8 | İşletme ve yönetim alanlarında araştırma yapabilir. | 4 |
9 | Ekip çalışması içinde lider veya uzman olarak sorumluluklarını yerine getirebilir. | 4 |
10 | Paydaşların ihtiyaçlarını analiz etmek ve bu analizlere dayanarak örgütün amaç ve hedeflerini geliştirmek için örgütün paydaşları ile etkili iletişim kurma becerisini kazanır. | 4 |
11 | Kendisinin öğrenme ve kişisel gelişme gereksinimlerini belirleyebilir ve aynı zamanda daha ileri derece programlarını takip edecek kapasiteye ulaşır. | 4 |
12 | Bağlı olduğu örgütü değerlendirebilme becerisi kazanır ve edindiği bilgilere eleştirel olarak yaklaşabilir. | 4 |
13 | Bölümün öğretim dili olan İngilizceyi en az Avrupa dil portföyü B1 genel düzeyinde kullanabilir. | 4 |
14 | İşletmeciliğin gerektirdiği bilişim teknolojilerini Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyi seviyesinde kullanabilir. | 4 |
15 | İşletme yöneticisi olarak, kalite farkındalığı, iş sağlığı ve güvenli, hizmet içi eğitim, çevre duyarlılığı, sosyal sorumluluk, sosyal, örgütsel ve iş etiği konularında sorumluluk sahibi olup uygun davranışlar sergiler. | 4 |
16 | Bağlı olduğu örgütte yenilik ve sürekli gelişmeyi teşvik edebilir. | 4 |