Bilgi Teknolojileri (Yüksek Lisans Tezli) Yüksek Lisans Programı
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Perakende Pazarlaması MAN 4343 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Perakende pazarlama yönetiminde kullanılan ilke, yöntem ve kavramları uygulayabilecek
2. Perakende pazarlama yönetiminin karmaşık tabiatını ve çevresini; mal ve hizmetlerin satın alınması ve tüketiciye satışı ile birlikte tanımlayabilecek
3. Perakende sektörünün stratejik planlama ve yönetimi de dahil olmak üzere perakende sektörünün kavramsal ve örgütsel yönlerini anlayabilecek
4. Perakende pazarlama bileşiminin; ürün, fiyat, dağıtım ve tanıtımla ilişkili olarak planlanması, yönetilmesi ve yürütülmesindeki temel unsurları anlayabilecek
5. Perakendecilerin sorunlarını analiz etmek ve çözmek için kullanılan yaklaşımları ve yönergeleri belirleyebilecek ve perakende kuruluşlarında kararlar verebilecek
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Ders, dinamik bir sektör olan perakendeciliği konu almaktadır. Perakende pazarlama karmasının analizi yoluyla derste, perakende sektöründe markalaşma, ürün konumlandırma ve geliştirme, fiyatlama seçenekleri, lokasyon ve ürünlerin tutundurulması konuları incelenmektedir. Günümüzün rekabetçi ortamındaki önemlerinden dolayı, teknolojinin perakende pazarlama yönetimine uygulanması, e-ticaret, uluslararası perakendecilik ve müşteri ilişkileri yönetimi konuları da incelenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Perakendeciliğe Giriş
2Perakendecilerin Türleri ve Küresel Perakendecilik
3Perakendecilikte Tüketici Satın Alma Davranışı
4Perakende Pazarlama ve Perakende Pazarlama Stratejisi
5Perakende Pazarlama Karması- Ürün
6Ürün Kategorisi Yapısı ve Yönetimi
7Ara Sınav
8Perakende Pazarlama Karması- Fiyat ve Dağıtım
9Perakende Fiyatlandırma ve Dağıtım
10Çok Kanallı Perakendecilik
11Perakende İletişim Karması
12Müşteri İlişkileri Yönetimi
13Mağaza Düzeni, Tasarım ve Görsel Mağazacılık
14Müşteri Hizmetleri
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat içerisinde ders anlatımı ve vaka analizi yapılacaktır. Öğrencilerin aktif olarak sınıf içi tartışmalara katılması beklenmektedir.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%25
Proje1%30
Final sınavı1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor