| Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
| Ayrık Yer Seçimi Modelleri ve Uygulamaları | IE 424 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
| |
| Ders Bilgileri |
| Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
| |
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
| 1. Yer problemlerinin özellikleri, kamu sektörü ve özel sektör problemlerinin özellikleri hakkında bilgi |
| 2. Çeşitli yer seçimi problemlerini formüle etme becerileri |
| 3. Yer seçimi modellerini çözmek için uygun çözüm metodolojilerini belirleme ve kullanma becerisi |
| 4. Rapor yazımı ve sözlü sunum becerileri |
| 5. Takım çalışmasına yatkın olma |
| 6. Etik ve mesleki konuların farkında olma |
| |
| Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE333 |
| Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
| |
Dersin Tanımı:
Giriş ve yer seçimi problemlerinin sınıflandırılması; ayrık yer seçimi problemlerine genel bakış ve yer seçimi modellerinin unsurları; tek-kademeli tek-ürünlü yer seçimi modelleri; iki-kademeli çok-ürünlü yer seçimi modelleri; kamu sektörü yer seçimi modelleri (merkez, medyan and kaplama problemleri); merkez (hub) yer seçimi problemleri; temel yer seçimi-rotalama problemleri; yer seçimi problemleri için modelleme ve çözüm metodolojileri. |
| |
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yoktur |
| |
| Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
| |
| Hafta | Konu |
| 1 | Yer Seçimi Problemlerine Giriş ve Sınıflandırma |
| 2 | Tek Aşamalı Tek Ürünlü Yer Seçim Modelleri: Matematiksel Modeller |
| 3 | Tek Aşamalı Tek Ürünlü Yer Seçim Modelleri: Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları |
| 4 | Kamu Sektörü Yer Modelleri: Kapsama Problemleri (Matematiksel Modeller) |
| 5 | Kamu Sektörü Yer Modelleri: Kapsama Problemleri (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları) |
| 6 | Kamu Sektörü Yer Modelleri: Merkez Problemleri (Matematiksel Modeller) |
| 7 | Kamu Sektörü Yer Modelleri: Merkez Problemleri (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları |
| 8 | Kamu Sektörü Yer Modelleri: Medyan Problemleri (Matematiksel Modeller |
| 9 | Kamu Sektörü Yer Modelleri: Medyan Problemleri (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları) |
| 10 | Merkez Yer Seçimi Problemleri (Matematiksel Modeller, Çözüm Metodolojileri ve Uygulamaları) |
| 11 | Yer seçimi-rotalama problemleri: (Matematiksel Modeller, Çözüm Metodolojileri ve Uygulamaları) |
| 12 | İki aşamalı Çok Ürünlü Yer Seçimi Modelleri: (Matematiksel Modeller, Çözüm Metodolojileri ve Uygulamaları) |
| 13 | İki aşamalı Çok Ürünlü Yer Seçimi Modelleri: (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları) |
| 14 | Proje Sunumları |
| |
| Kaynaklar: |
| (1) Mark S. Daskin, Network and Discrete Location, John Wiley & Sons Inc., 2nd Edition, 2013, 978-0470905364.
(2) Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte and Roberto Musmanno, Introduction to Logistics Systems Planning and Control, John Wiley & Sons Inc., 2004, 0-470-84916-9.
|
| |
| Diğer Kaynaklar: |
| (1) Pitu B. Mirchandani and Richard L. Francis, Discrete Location Theory, John Wiley & Sons Inc., 1990, 0-471-89233-5.
(2) Richard L. Francis, Leon F. McGinnis Jr. and John A. White, Facility Layout and Location: An Analytical Approach, Prentice Hall, 1992, 0-13-299231-0.
(2) Zvi Drezner and Horst W. Hamacher, Facility Location: Applications and Theory, Springer, 2004, 3-540-21345-7.
|
| |
| Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
| Haftada 3 saat teorik ders yapılacaktır. |
| |
| Değerlendirme Sistemi: |
| Yöntem | Adet | Katkı (%) |
| Ara Sınav | 1 | %30 |
| Final Sınavı | 1 | %30 |
| Ödev | 2 | %20 |
| Proje | 1 | %15 |
| Sözlü Sunum | 1 | %5 |
| |
| Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
| Gerektirmiyor |
| |
Dersin AKTS İş Yükü:
|
| # | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
| 1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
| 2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 13 | 1,00 | 13,00 |
| 4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 13 | 2,00 | 26,00 |
| 6 | Ev ödevleri | 2 | 5,00 | 10,00 |
| 7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 12,00 | 12,00 |
| 9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
| 10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 13,00 | 13,00 |
| 11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 13,00 | 13,00 |
| |
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
| # | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
| 1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi. | 2 |
| 2 | Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi. | 2 |
| 3 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi. | 4 |
| 4 | İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
| 5 | Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
| 6 | Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 1 |
| 7 | Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
| 8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
| 9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
| 10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 1 |
| 11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 1 |
| 12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 2 |
| 13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 3 |
| 14 | Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi. | 3 |
| 15 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
| 16 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
| 17 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |