PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Ayrık Yer Seçimi Modelleri ve UygulamalarıIE 4243 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yer problemlerinin özellikleri, kamu sektörü ve özel sektör problemlerinin özellikleri hakkında bilgi
2. Çeşitli yer seçimi problemlerini formüle etme becerileri
3. Yer seçimi modellerini çözmek için uygun çözüm metodolojilerini belirleme ve kullanma becerisi
4. Rapor yazımı ve sözlü sunum becerileri
5. Takım çalışmasına yatkın olma
6. Etik ve mesleki konuların farkında olma
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerIE333
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Giriş ve yer seçimi problemlerinin sınıflandırılması; ayrık yer seçimi problemlerine genel bakış ve yer seçimi modellerinin unsurları; tek-kademeli tek-ürünlü yer seçimi modelleri; iki-kademeli çok-ürünlü yer seçimi modelleri; kamu sektörü yer seçimi modelleri (merkez, medyan and kaplama problemleri); merkez (hub) yer seçimi problemleri; temel yer seçimi-rotalama problemleri; yer seçimi problemleri için modelleme ve çözüm metodolojileri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yoktur
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yer Seçimi Problemlerine Giriş ve Sınıflandırma
2Tek Aşamalı Tek Ürünlü Yer Seçim Modelleri: Matematiksel Modeller
3Tek Aşamalı Tek Ürünlü Yer Seçim Modelleri: Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları
4Kamu Sektörü Yer Modelleri: Kapsama Problemleri (Matematiksel Modeller)
5Kamu Sektörü Yer Modelleri: Kapsama Problemleri (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları)
6Kamu Sektörü Yer Modelleri: Merkez Problemleri (Matematiksel Modeller)
7Kamu Sektörü Yer Modelleri: Merkez Problemleri (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları
8Kamu Sektörü Yer Modelleri: Medyan Problemleri (Matematiksel Modeller
9Kamu Sektörü Yer Modelleri: Medyan Problemleri (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları)
10Merkez Yer Seçimi Problemleri (Matematiksel Modeller, Çözüm Metodolojileri ve Uygulamaları)
11Yer seçimi-rotalama problemleri: (Matematiksel Modeller, Çözüm Metodolojileri ve Uygulamaları)
12İki aşamalı Çok Ürünlü Yer Seçimi Modelleri: (Matematiksel Modeller, Çözüm Metodolojileri ve Uygulamaları)
13İki aşamalı Çok Ürünlü Yer Seçimi Modelleri: (Çözüm Yöntemleri ve Uygulamaları)
14Proje Sunumları
 
Kaynaklar:
(1) Mark S. Daskin, Network and Discrete Location, John Wiley & Sons Inc., 2nd Edition, 2013, 978-0470905364. (2) Gianpaolo Ghiani, Gilbert Laporte and Roberto Musmanno, Introduction to Logistics Systems Planning and Control, John Wiley & Sons Inc., 2004, 0-470-84916-9.
 
Diğer Kaynaklar:
(1) Pitu B. Mirchandani and Richard L. Francis, Discrete Location Theory, John Wiley & Sons Inc., 1990, 0-471-89233-5. (2) Richard L. Francis, Leon F. McGinnis Jr. and John A. White, Facility Layout and Location: An Analytical Approach, Prentice Hall, 1992, 0-13-299231-0. (2) Zvi Drezner and Horst W. Hamacher, Facility Location: Applications and Theory, Springer, 2004, 3-540-21345-7.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 3 saat teorik ders yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%30
Ödev2%20
Proje1%15
Sözlü Sunum1%5
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)143,0042,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)00,000,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)131,0013,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)00,000,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)132,0026,00
6Ev ödevleri25,0010,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)112,0012,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)113,0013,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)113,0013,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve Endüstri Mühendisliği disiplinine özgü konularda bilgi.2
2Edinilen bilgileri karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin çözümünde kullanma becerisi.2
3İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını* gözeterek tanımlama, uygun yöneylem araştırması metotları ve modelleme teknikleri ile formüle etme ve analiz etme becerisi.4
4İnsan, malzeme, makine, para, bilgi, zaman, teknoloji ve enerji gibi bileşenleri içeren karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.0
5Karmaşık bir sistemi ve/veya alt-sistemi veya süreci gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Endüstri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, Endüstri Mühendisliği ile ilgili yazılım olanakları ile uygun teknikleri, kaynakları, modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.1
7Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.0
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.1
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.1
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.3
14Teknik resim, akış diyagramı gibi görsel araçları kullanma becerisi.3
15Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
16Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
17Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0