PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Türk Dili IITURK 102122 + 023,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiUzaktan Eğitim
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: 1. Öğrencilere Türkçenin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek, öğrencilerin söz varlığını zenginleştirmek, Türk ve dünya edebiyatının seçkin yapıtlarıyla onların eleştirel, analitik, sorgulayıcı ve yaratıcı ifade becerilerini geliştirmektir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu dersin amacı, yükseköğrenim döneminde her öğrenciye anadilinin yapı ve işleyiş özelliklerini gereğince kavratabilmek; dil-düşünce bağlantısı açısından yazılı ve sözlü anlatım aracı olarak Türkçeyi doğru ve güzel kullanabilme yeteneği kazandırabilmek; Türk edebiyatının seçkin yapıtlarıyla öğrencilerin eleştirel, sorgulayıcı, araştırıcı, yapıcı ve yaratıcı düşünce ve anlatımlarını geliştirmek; öğretimde birleştirici ve bütünleştirici bir dil oluşumunu sağlamak ve anadili bilincine sahip gençler yetiştirmektir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Yazılı Anlatım 1 (Paragraf, Paragraf Türleri)
2Yazılı Anlatım 2 (Plan, Plan Tipleri)
3Anlatım Bilgisi
4Bilimsel Araştırma Yöntemleri
5Belli Başlı Kaynakça Gösterim Yöntemleri
6Eleştirel/Bilimsel Metin Yazma Teknikleri
7Şiir Üzerine Genel Bilgiler
8Türk Edebiyatında Şiirin Gelişim Çizgisi -1
9Türk Edebiyatında Şiirin Gelişim Çizgisi -2
10Cemal Süreya’nın Sevda Sözleri Üzerine Bir İnceleme
11Destan ve Halk Hikâyesinin Roman ve Öykü Türüyle İlişkileri
12Sözlü Anlatım 1 (Konuşma Yanlışları ve Güzel Konuşma Kuralları)
13Sözlü Anlatım 2 (Hazırlıklı Konuşma Türleri)
14Sözlü Anlatım 3 (Bir Topluluğun Karşısında Konuşma Yapmak)
 
Kaynaklar:
Zeynep Korkmaz ve diğer, Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Yargı Yayınevi, 2003. Emin Özdemir, Sözlü – Yazılı Anlatım Sanatı: Kompozisyon Remzi Kitabevi, 2005. Cemal Süreya, Sevda Sözleri, Yapı Kredi Yayınları.
 
Diğer Kaynaklar:
Muhittin Bilgin, Anlamdan Anlatıma Türkçemiz, Kültür Bakanlığı Yayınları, 2002. TDK Yazım Kılavuzu, TDK Yayınları, 2008.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Metin odaklı okuma, yazma, konuşma, dinleme etkinliklerinden yararlanmak ve öğrencilere eleştirel bakış açısı kazandırmak.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara sınav1%30
Ödev10%20
Final sınavı1%50
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor