Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça IV | INTT 338 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kursun sonunda öğrenciler Rusça'da geniş, geçmiş ve gelecek zamanlarda fiil kullanımı yaparak doğru cümleler kurarlar. |
2. Zaman, yer ve durum zarflarını kullanarak anlamlı ve doğru cümleler oluştururlar. |
3. Edilgen ve etkin fiil formlarını öğrenerek bu formları doğru bir şekilde cümle içinde kullanırlar. |
4. Tercihlerini ifade eder ve başkalarına iltifat ederler. |
5. Düşüncelerini açık bir şekilde ifade eder, günlük yaşamda karşılaşılan durumlar hakkında konuşurlar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | INTT 238 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INTT 237-INTT 337 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin Rusça dil bilgisi ve iletişim becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir. Ders, geniş, geçmiş ve gelecek zamanlarda fiil kullanımı, yer ve zaman zarfları gibi temel dil bilgisi konularına odaklanır. Ayrıca, öğrenciler Rusça'da edilgen ve etkin fiil formlarını öğrenir, günlük yaşamda sıkça karşılaşılan konularda kendilerini ifade etme becerisi kazanırlar. Ders kapsamında öğrenciler, tercihlerini ifade etme, iltifat etme, düşüncelerini belirtme gibi sosyal iletişimde kullanılan ifadeleri de öğrenirler. Günlük yaşam ve tatil gibi pratik konularda dil bilgisi ve iletişim pratiği yapılır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Geniş zaman |
2 | Sıradan bir gün |
3 | Geçmiş zaman |
4 | Tatilimi nasıl geçirdim? |
5 | Gelecek zaman |
6 | Rusça edilgen ve etkin fiiller |
7 | Ara sınav |
8 | Ne yapacağını değil, ne yaptığını anlat |
9 | Zaman zarfları (Gelecek ay Moskova’ya gideceğim) |
10 | Yer zarfları (evde satranç oynarım) |
11 | Durum zarfları (Rusçayı iyi konuşurum) |
12 | Sevdiğin ve sevmediklerin hakkında konuşmak ve insanlara tercihlerini sormak. |
13 | Düşünceni ifade et. |
14 | Iltifat ve komplimanlar |
|
Kaynaklar: |
Antonova V, Nahabina M. - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003
Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005
|
|
Diğer Kaynaklar: |
Kostomarov V. (editor) - “Russian for everybody” (I,II,III) - Russky Yazyk Publ. - 1994
E. Jackson, E.B. Gordon -Russian. Made simple” - Doubleday & Co. - 1974
S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
Daphne West - “Russian. Teach yourself” - Hodder Education - 2003
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders anlatımı, PowerPoint sunumları, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme etkinlikleri gibi çeşitli öğretim yöntemleri kullanılacaktır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 3 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |