Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça II | INTT 238 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrencilerin temel düzeyde Rusçayı anlamaları beklenmektedir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INTT 237 |
|
Dersin Tanımı:
Rusça bilmek profesyonel kariyerde daha çok fırsat yaratmaktadır. Rusça tüm dünyada en yaygın dillerden biridir.
Rusça Birleşmiş Milletlerin resmi dillerinden biri olmasının yanı sıra; ekonomi, iş dünyası, bilim, teknoloji ve kültür alanlarında gereklidir
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Insanları anlatmak (Nasıl görünüyor? Kişiliği nasıl?) |
2 | Sayılar (Sıra ve nicelik sayıları). Kaç yaşındasın? |
3 | Haftanın günleri. Yılın ayları. Mevsimler. |
4 | Saat kaç? Zamanı sormak ve söylemek. |
5 | Iklim (hava durumu hakkında bilgi vermek ve aramak) |
6 | Nezaket kalıplarını kullanma. Başkalarından bilgi isteme. Sevilen ve hoşlanılmayan şeyler hakkında konuşma. |
7 | Ara Sınav |
8 | Alışveriş. Ne almak istersin? |
9 | Yeme ve içme. Restorantta. Food and drink. In the restaurant. |
10 | Sağlık hizmetleri. Neresi ağrıyor? |
11 | Postanede. Rus adresleri. |
12 | Emir ve soru kipleri |
13 | Yolculuk etme. Tatiller ve tatil organizasyonları. |
14 | Mutlu doğum günleri! Özel günler için insanları tebrik etme. |
|
Kaynaklar: |
Antonova V, Nahabina M - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003
Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ch.Duff, D.Makaroff - Russian for beginners (an everyday handbook)” - American Edition -1992
J. Murray, S. Smith - “Basic Russian ( a grammar and workbook)” - Routledge - 1999
S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, seminerler, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme yöntemleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %50 |
Ödev | 10 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |