Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Rusça II | INTT 238 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Rusça |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kursun sonunda öğrenci günlük konuşmalarda zaman, tarih, hava durumu gibi temel kavramları ifade eder. |
2. Nezaket kalıplarını kullanarak başkalarıyla saygılı ve uygun iletişim kurar. |
3. Alışveriş, yemek yeme ve seyahat gibi temel yaşam alanlarında ihtiyaçlarını Rusça olarak dile getirir. |
4. Kendi yaşını, ilgi alanlarını, hoşlandığı ve hoşlanmadığı şeyleri ifade eder. |
5. Sağlık, adres ve yön sorma gibi pratik durumlarda bilgi ister ve yanıt verir. |
6. Rus kültüründe önemli yer tutan özel günlerde kullanılan ifadeleri tanır ve kullanır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | INTT 237 |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, temel Rusça iletişim becerilerini geliştirmeye yönelik olarak yapılandırılmıştır. Günlük yaşamda karşılaşılabilecek çeşitli durumlar üzerinden öğrencilerin kendilerini ifade edebilmeleri, bilgi talebinde bulunmaları ve başkalarıyla etkili iletişim kurmaları hedeflenmektedir. Ders kapsamında zaman, hava durumu, alışveriş, sağlık ve seyahat gibi konular ele alınarak, öğrencilerin dilsel yeterlikleri ve sosyal etkileşim becerileri pekiştirilir. Aynı zamanda temel nezaket kalıpları, duyguların ifade edilmesi ve özel günlerde kullanılan ifadeler gibi kültürel yönlere de yer verilir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Üretken yapay zeka kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Insanları anlatmak (Nasıl görünüyor? Kişiliği nasıl?) |
2 | Sayılar (Sıra ve nicelik sayıları). Kaç yaşındasın? |
3 | Haftanın günleri. Yılın ayları. Mevsimler. |
4 | Saat kaç? Zamanı sormak ve söylemek. |
5 | Iklim (hava durumu hakkında bilgi vermek ve aramak) |
6 | Nezaket kalıplarını kullanma. Başkalarından bilgi isteme. Sevilen ve hoşlanılmayan şeyler hakkında konuşma. |
7 | Ara Sınav |
8 | Alışveriş. Ne almak istersin? |
9 | Yeme ve içme. Restorantta. Food and drink. In the restaurant. |
10 | Sağlık hizmetleri. Neresi ağrıyor? |
11 | Postanede. Rus adresleri. |
12 | Emir ve soru kipleri |
13 | Yolculuk etme. Tatiller ve tatil organizasyonları. |
14 | Mutlu doğum günleri! Özel günler için insanları tebrik etme. |
|
Kaynaklar: |
Antonova V, Nahabina M - “Doroga v Rossiyu” -1 - Moscow, MGU - 2003
Chernishov S. - “Poehali !” (Let’s go!) - St.Peterburg, Zlatoust - 2005 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Ch.Duff, D.Makaroff - Russian for beginners (an everyday handbook)” - American Edition -1992
J. Murray, S. Smith - “Basic Russian ( a grammar and workbook)” - Routledge - 1999
S.le Fleming, S.E.Kay - “Colloquial Russian.” - Routledge - 1999
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dersler, seminerler, rol oyunları, sohbetler, okuma, yazma ve dinleme yöntemleri. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Küresel ekonomi, finans, pazarlama ve genel olarak işletmecilik hakkında temel ve güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
2 | Genel olarak dış ticaret, ihracat ve ithalat, gümrük işlemleri, teşvik mevzuatı hakkında güncel bilgilere sahip olmak. | 0 |
3 | Ekonomide ve genel işletmecilikte kullanılan sayısal ve analitik araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olmak. | 0 |
4 | Uluslararası bazda iş müzakereleri ve görüşmeleri yürütme bilgi ve yeteneğini kazandırmak ve geliştirmek. | 0 |
5 | İş hayatında karşılaşabileceği riskleri öngörme ve bu engellere yönelik çözümler üretebilme becerisi kazanmak. | 0 |
6 | Elektronik ticaret, dijital pazarlama ve yapay zekâ gibi yeni imkânların dış ticarette kullanım becerisini kazandırmak. | 0 |
7 | İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde iletişim kurabilme yeteneğini geliştirmek. | 3 |
8 | Zorunlu staj ve alan çalışmalarıyla ihracat ve ithalat operasyonları hakkında gerekli bilgilere sahip olmak | 0 |
9 | Dış ticarette depolama, yükleme, boşaltma, taşıma ve stok kontrol gibi lojistik hizmetleri konusunda temel bilgilere sahip olmak. | 0 |
10 | Hem yerel hem de uluslararası operasyonlarda, ekonomi veya iş alanında üst düzey yönetime aday olmak. | 0 |
11 | Hem iyi bir ekonomist hem de iyi bir işletme bilimcisi olarak, küresel ve ulusal sınırlar içinde meydana gelen olaylara yanıt verebilme ve analitik düşünme yeteneğine sahip olmak. | 0 |
12 | Günlük yaşamın gerektirdiği temel teorik ve pratik bilgiye sahip olmak. | 0 |
13 | Piyasanın gerektirdiği rekabet koşullarına uygun bilgiyle donatılmak.
| 0 |
14 | İnovasyon ve sürekli gelişimin önceliğini özümsemek. | 0 |