PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Modüler SistemINAR 332322 + 236,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Modüler sistemler tasarlamak
2. Modüler sistemlerin tasarımı için uygun malzeme seçerek, yaratıcı detay önerileri geliştirmek
3. Modüler sistemlerin tasarımı için çağdaş, özgün ve estetik çözümler önermek
4. Tasarım sürecinin başlangıcından tamamlanmasına kadar tasarım fikrini sürdürmek
5. Tasarım, çizim, yazılım, uygulama ve üretim ile ilgili araç, teknik ve teknolojileri tasarlar, seçer ve etkin bir şekilde kullanmak
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerINAR 288, INAR 331
 
Dersin Tanımı:

Bu ders mutfak, açık ofis, fuar stantları gibi seri üretime yönelik çok amaçlı modüler sistemler ve mobilyalar konusunda öğrencilerin farkındalıklarını geliştirmeye yönelik çalışmaları içermektedir. Tasarımlara uygun malzeme seçimi ve detay çözümlemeleri de bu derste işlenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Giriş Sunumu: Eleştirel İkiz ve Modüler Sistemler
2Panel Eleştirileri: Modüler sistemle ilgili üç ürünün eleştirel analizi (ürünlerin parçalara ayrıştırılması, parçaların çatışmalara göre karşılaştırılması)
3Panel Eleştirileri: Çekimler üzerine analiz
4Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler
5Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model/perspektifler, video
6Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model/perspektifler, birleşim detayları
7Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 1: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model/perspektifler, birleşim detayları
8ÖN JÜRİ 1
9Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler
10Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler, video
11Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler, video, birleşim detayları 1/5
12Proje Önerisi Üzerine Eleştiriler 2: 1/10 ortografik ve kesit çizimleri, 3d model / perspektifler , video, birleşim detayları 1/5,1/1
13ÖN JÜRİ 2
14Proje Önerisi üzerine eleştiriler
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Gary R. Bertoline Introduction to Graphics Communications for Engineers- Third Edition, McGraw-Hill Higher Education, 2006.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftada 2 saat teorik, 2 saat uygulama olmak üzere 4 saat yapılmaktadır. Konu anlatımları ve kritikler ile öğrenci projelerini geliştirmek için gerekli teorik bilgi verilirken, uygulama saatlerinde ise öğrenciler stüdyo çalışması yapmaktadır. Stüdyo çalışmasında değerlendirme için kullanılan anahtar sistem jüri sistemidir. Öğrenciler, onları geliştirmek için tüm fikirleri ve girdileri paylaşırlar. Öğretim metodolojisi, her problem çözme sürecinde teorik ve pratik yönleri birlikte kapsar. Eğitmenler sorular, soyut-somut düşünme yolları oluşturur veya karar vermede anlamlı bir öğrenme dizisi planlar. Ayrıca stüdyo saatlerinde çizim çalışmaları yapılmaktadır. Stüdyo çalışmaları, Mimarlık Fakültesi tarafından İç Mimarlık Bölümü'nün kullanımına tahsis edilen stüdyo dersliklerinde yürütülecektir. Bu ders bilgisayar ve projektör kullanımını gerektirir. Tüm çizimler AutoCAD ve 3dMax, Rhinoceros, Lumion vb. diğer yazılım programları ile yapılacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje2%60
Final sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor