Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Birleşi Çözümlemesine Bir Giriş | IE 454 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sayma sürecini anlayacaklar, sayma için yinelenim ilişkilerinin ve fonksiyon kullanımı ile ilgili becerilerini geliştirecekler. |
2. Arama algoritmaları, dinamik programlama ve çizge kuramını kullanarak bazı birleşi modellerinin formülasyonu ve çözümü ile ilgili becerilerini geliştirecekler. |
3. Takım halinde çalışma becerilerini geliştirmiş olacaklar. |
4. Etik konuların farkında olacaklar. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE 333 (önkoşul) |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Giriş; temel sayma kurallarının tekrarı; yinelenim ilişkileri; üreten fonksiyonlar; çizge kuramına giriş; arama çeşitleri; dinamik programlama; Euler ve Hamilton yolları ve devreleri; Çinli postacı ve cadde tarama problemleri; gezgin satıcı problemi; Steiner ağacları; montaj hattı dengeleme. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Birleşi çözümlemesine giriş |
2 | Temel sayma kuralları: toplama ve çarpma kuralları |
3 | Temel sayma kuralları: güvercin yuvası prensibi, permütasyon, kombinasyon |
4 | Temel sayma kuralları: doluluk problemleri |
5 | Yinelenim ilişkileri |
6 | Üreten fonksiyonlar |
7 | Çizge kuramına giriş |
8 | Arama algoritması/yöntemi çeşitleri |
9 | Optimizasyon metotları: dinamik programlama |
10 | Euler ve Hamilton yolları ve devreleri |
11 | Çinli postacı ve cadde tarama problemleri |
12 | Gezgin satıcı problemi |
13 | Steiner ağaçları |
14 | Montaj hattı dengeleme |
|
Kaynaklar: |
K.H. Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, McGraw-Hill, 2019. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftada 3 saat yüz yüze teorik ders işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 2 | %30 |
Ara sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |