PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Çoklu Kriterli Karar VermeIE 4043 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders nicel karar analizini kapsamaktadır. Konular üç ana kısma ayrılmıştır: karar analizine genel giriş, çokkriterli karar analizi, ve çok amaçlı optimizasyon. İlk kısımda insanların karar verme biçimleri ve bazı karar tuzakları kapsanmaktadır. Düzenlenmiş rasyonel karar verme sürecinin erdemleri vurgulanmaktadır. İkinci kısımda karar verme esaslarının (değerler, amaçlar, seçenekler, ölçütler, ödünleşimler, belirsizlikler) düzenlenmesine, çoknitelikli yararlılık teorisine (MAUT), kesinlik halinde analitik hiyerarşi sürecine (AHP), ve belirsizlik halinde karar verme ağaçlarına giriş yapılmaktadır. Katma değerli risk yönetimi de tartışılmaktadır. Son olarak, üçüncü kısımda optimizasyon ve hedef programlama işlenmektedir.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
 
Kaynaklar:
W.L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms (4th ed.), Thomson-Brooks/Cole, 2004. H. Raiffa, Decision Analysis: Introductory Lectures on Choices under Uncertainty, Addison-Wesley, 1968.
 
Diğer Kaynaklar:
R.L. Keeney and H. Raiffa, Decisions with Multiple Objectives: Preferences and Value Tradeoffs, Cambridge University Press, 1993. R.L. Keeney, Value Focused Thinking: A Path to Creative Decision Making, Harvard University Press, 1996.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Haftalık 3 saat teorik ders.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
 
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor