Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Çoklu Kriterli Karar Verme | IE 404 | | | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders nicel karar analizini kapsamaktadır. Konular üç ana kısma ayrılmıştır: karar analizine genel giriş, çokkriterli karar analizi, ve çok amaçlı optimizasyon. İlk kısımda insanların karar verme biçimleri ve bazı karar tuzakları kapsanmaktadır. Düzenlenmiş rasyonel karar verme sürecinin erdemleri vurgulanmaktadır. İkinci kısımda karar verme esaslarının (değerler, amaçlar, seçenekler, ölçütler, ödünleşimler, belirsizlikler) düzenlenmesine, çoknitelikli yararlılık teorisine (MAUT), kesinlik halinde analitik hiyerarşi sürecine (AHP), ve belirsizlik halinde karar verme ağaçlarına giriş yapılmaktadır. Katma değerli risk yönetimi de tartışılmaktadır. Son olarak, üçüncü kısımda optimizasyon ve hedef programlama işlenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
|
Kaynaklar: |
W.L. Winston, Operations Research: Applications and Algorithms (4th ed.), Thomson-Brooks/Cole, 2004.
H. Raiffa, Decision Analysis: Introductory Lectures on Choices under Uncertainty, Addison-Wesley, 1968.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
R.L. Keeney and H. Raiffa, Decisions with Multiple Objectives: Preferences and Value Tradeoffs, Cambridge University Press, 1993.
R.L. Keeney, Value Focused Thinking: A Path to Creative Decision Making, Harvard University Press, 1996. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık 3 saat teorik ders. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |