Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Kaplama Tasarımı ve Değerlendirmesi | CE 552 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Kaplamaların detaylarıyla sınıflandırılması. |
2. Kaplama türlerini teknik açıdan karşılaştırmak. |
3. Üstyapı sisteminde meydana gelen düzensizliklerin incelenmesi. |
4. Tasarım süreci kriterlerini detaylarıyla incelemek. |
5. Her tasarım yöntemi için bir örnek göstermek. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, yol kaplamalarının yapısal ve işlevsel performansını, ayrıca esnek ve rijit kaplama yüzeylerinde meydana gelen bozulmaları kapsamlı biçimde inceleyecektir. Kaplama performansı; trafik analizi, gerilmeler, gerinimler ve deformasyonlar üzerinden ayrıntılı tartışmalar ve pratik örneklerle ele alınacaktır. Bunun yanı sıra, esnek ve rijit kaplamalara yönelik tasarım kriterleri, yaşam döngüsü maliyet analizleri ile optimum kaplama ömrünü sağlamak için geliştirilen güncel rehabilitasyon ve bakım teknikleri de dersin içeriğinde yer alacaktır. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Kaplama Tipleri, Tekerlek Yükleri ve Tasarım Faktörleri |
2 | Kaplamalardaki Gerilmeler |
3 | Araç ve Trafiğin Değerlendirilmesi |
4 | Kaplama Tasarımı |
5 | Esnek Kaplama Tasarımı |
6 | Esnek Kaplama Tasarımı |
7 | Esnek Kaplama Tasarımı |
8 | Rijit Kaplama Tasarımı |
9 | Rijit Kaplama Tasarımı |
10 | Mekanistik-Empirik Tasarım |
11 | Mekanistik-Empirik Tasarım |
12 | Üstyapı Tasarımında Yaşam Döngüsü Maliyet Analizi |
13 | Üstyapı Değerlendirmesi ve Rehabilitasyonu |
14 | Üstyapı Değerlendirmesi ve Rehabilitasyonu |
|
Kaynaklar: |
Yoder E.J.; Wıtczak M.W. Principles of Pavement Design
Nicholas J. Garber, Lester A. Hoel Traffic and Highway Engineering
Yang H. Huang Pavement Analysis and Design
|
|
Diğer Kaynaklar: |
AASHTO AASHTO Guide for Design of Pavement Structures
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat teorik ders işlenecektir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
Proje | 1 | %10 |
Sözlü Sunum | 2 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 4 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 4 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 0 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |