Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yapay Sinir Sistemlerinin İnşaat Mühendisliği Uygulamaları | CE 546 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, sığ bir yapay sinir ağının bileşenlerini kodlayabileceklerdir. |
2. Öğrenciler, bir yapay sinir ağı için hiperparametreleri optimize edebileceklerdir. |
3. Öğrenciler, mühendislik verilerine yapay sinir ağı uygulayabileceklerdir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yapay sinir ağlarının genel yapısı, yapay sinir ağlarında sıkça kullanılan optimizasyon algoritmaları, hiper değişkenler ve optimizasyonu, yapay sinir ağlarının inşaat mühendisliği uygulamaları |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Ödevlerde ve projede tablo, grafik vb görsel üretmek amacıyla kullanılabilir |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yapay sinir ağlarının temelleri |
2 | Tek katmanlı nöronlar |
3 | Çok katmanlı nöronlar |
4 | Çok katmanlı nöronlar |
5 | Geri besleme algoritmaları |
6 | Yapay sinir ağları |
7 | Yapay sinir ağları |
8 | Hiper değişkenler |
9 | Hiper değişken optimizasyon algoritmaları |
10 | Hiper değişken optimizasyon algoritmaları |
11 | Yapay sinir ağlarının inşaat mühendisliği uygulamaları |
12 | Yapay sinir ağlarının inşaat mühendisliği uygulamaları |
13 | Yapay sinir ağlarının inşaat mühendisliği uygulamaları |
14 | Yapay sinir ağlarının inşaat mühendisliği uygulamaları |
|
Kaynaklar: |
I. Goodfellow Y.Bengio and A. Courville Deep Learning MIT Press 2016 |
|
Diğer Kaynaklar: |
A. Geron Hands-On Machine Learning with Scikit-Learn and TensorFlow: Concepts, Tools, and Techniques to Build Intelligent Systems O'Reilly Media 2017 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Haftalık üç saat ders. İki haftada bir verilen ödevlerden oluşan proje |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Aktiviteler | 1 | %60 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 1 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 0 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 0 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 1 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |