PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Tasarım Düşünce Biçimi ve Öğrenme Sürecinin Teorik AltyapısıARCH 621693 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim DiliTürkçe
Dersin SeviyesiDoktora
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Tasarım düşünce biçiminin ve bilişsel işleyişinin anlaşılması
2. Tasarım metot ve stratejilerinin irdelenmesi
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu ders tasarıma ait düşünce biçimi ve tasarım öğrenme süreci konusunda geliştirilen teorilerin araştırılmasını ve tartışılmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında, tasarım probleminin niteliği, tasarım sürecinin içeriği ve değerlendirilmesi, tasarım metod ve stratejileri ve tasarım alanına ait alan bilgisinin kullanımı konusundaki teoriler tartışılacaktır.
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Tasarımın Tanımı: Tasarım Ürünü ve Tasarım Süreci
2Tasarım Eğitimi ve Eğitim Kriterleri-Okuma 1
3Tasarımda Bilmenin Yolları: Tasarım Süreçleri ve Tasarım Ürünleri
4Tasarım Disiplini ve Tasarım Yeteneğinin Geliştirilmesi-Okuma 2
5Tasarım Düşüncesinde Araştırma
6Tasarımda Yaratıcı Biliş I: Tasarım Sürecinin Bilişsel Tanımı (Yaratıcı Sıçrama) (1)-Okuma 3
7Tasarımda Yaratıcı Biliş I: Tasarım Sürecinin Bilişsel Tanımı (Yaratıcı Sıçrama) (2)
8Tasarımda Yaratıcı Biliş II: Yaratıcı Stratejiler ve Yöntemler (1)-Okuma 4
9Tasarımda Yaratıcı Biliş II: Yaratıcı Stratejiler ve Yöntemler (2)
10Tasarımda Uzmanlık-Okuma 5
11Tasarım Kavramı: Problem Formülasyonu-Okuma 6
12Tasarım Kavramı: Çözüm Üretimi
13Tasarım Kavramı: Süreç Stratejisi-Okuma 7
14Tasarım Kavramı: Değerlendirme
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
Cross, N., Designerly ways of knowing, Springer-Verlag, London, 2006 Jones, J. C., Design methods, John Wiley, New York, 1970 Cross, N., Christiaans, H. & Dorst, K. (Eds.), Analyzing design activity, John Wiley & Sons, Chichester, UK, 1996
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Bu ders, Powerpoint sunumları yoluyla yapılacak olan konu anlatımlarını ve verilen makaleler üzerine öğrenciler ile yapılacak teorik tartışmaları kapsayacaktır.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%35
Final Sınavı1%45
Ödev7%20
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor