Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Tasarım Düşünce Biçimi ve Öğrenme Sürecinin Teorik Altyapısı | ARCH 621 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. 1. Tasarım düşünce biçiminin ve bilişsel işleyişinin anlaşılması |
2. 2. Tasarım metod ve stratejilerinin irdelenmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders tasarıma ait düşünce biçimi ve tasarım öğrenme süreci konusunda geliştirilen teorilerin araştırılmasını ve tartışılmasını amaçlamaktadır. Ders kapsamında, tasarım probleminin niteliği, tasarım sürecinin içeriği ve değerlendirilmesi, tasarım metod ve stratejileri ve tasarım alanına ait alan bilgisinin kullanımı konusundaki teoriler tartışılacaktır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tasarımın Tanımı: Tasarım Ürünü ve Tasarım Süreci |
2 | Tasarım Eğitimi ve Eğitim Kriterleri |
3 | Tasarımda Bilmenin Yolları: Tasarım Süreçleri ve Tasarım Ürünleri |
4 | Tasarım Disiplini ve Tasarım Yeteneğinin Geliştirilmesi |
5 | Tasarım Düşüncesinde Araştırma |
6 | Tasarımda Yaratıcı Biliş I: Tasarım Sürecinin Bilişsel Tanımı (Yaratıcı Sıçrama) (1) |
7 | Tasarımda Yaratıcı Biliş I: Tasarım Sürecinin Bilişsel Tanımı (Yaratıcı Sıçrama) (2) |
8 | Tasarımda Yaratıcı Biliş II: Yaratıcı Stratejiler ve Yöntemler (1) |
9 | Tasarımda Yaratıcı Biliş II: Yaratıcı Stratejiler ve Yöntemler (2) |
10 | Tasarımda Uzmanlık |
11 | Tasarım Kavramı: Problem Formülasyonu |
12 | Tasarım Kavramı: Çözüm Üretimi |
13 | Tasarım Kavramı: Süreç Stratejisi |
14 | Tasarım Kavramı: Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Cross, N., Designerly ways of knowing, Springer-Verlag, London, 2006
Jones, J. C., Design methods, John Wiley, New York, 1970
Cross, N., Christiaans, H. & Dorst, K. (Eds.), Analyzing design activity, John Wiley & Sons, Chichester, UK, 1996
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders teorik sunuş ve tartışmalar içermektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |