Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İleri Teknoloji Seramikleri | MNT 514 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Geleneksel ve ileri teknoloji seramikleri arasındaki farkı ayırt edebilmek |
2. Sinterleme teorisi ve tane büyümesini de kapsayan ileri toknoloji seramik süreçlerin temellerini anlamak |
3. İleri teknoloji seramik malzemelerin anahtar konumundaki mekanik, elektriksel, manyetik ve optik uygulamalarını açıklayabilmek |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Toz sentezi/karakterizasyonu, seramik ve inorganik malzemelerin hazırlanmasında inovatif yöntemler, difüzyon, yoğun maddelerde tane büyümesi ve mikroyapı gelişimi, Sinterleme: katı hal ve sıvı faz, mikro/nano yapılar arasındaki ilişki ve özellikleri. Özellikler (ısıl, elektriksel, optik, manyetik, mekanik). Üretim süreçleri (toz, şekillendirme, yoğunlaştırma). İleri teknoloji seramiklerinin kullanım alanları.
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Giriş ve İleri teknoloji seramiklerinin sınıflandırılması |
2 | İleri teknoloji seramiklerin karakteristikleri |
3 | İleri Teknoloji Seramik Grupları, Oksitler : Alumina (Al2O3), Magnezyum oksit (MgO), Zirkonya (ZrO2) |
4 | İleri Teknoloji Seramik Grupları, Oksitler : Alumina (Al2O3), Magnezyum oksit (MgO), Zirkonya (ZrO2) |
5 | Çok malzemeli sistemlerden oksit seramikler: Aluminyum titanat(Al2TiO5), Kurşun Zirkonyum Titanat (PZT), Zirkonyayla toklaştırılmış alumina (ZTA) |
6 | İleri Teknoloji Seramik Grupları, Oksit dışı seramikler: Silikon carbür (SiC), Silikon nitrür (Si3N4), SiAlON |
7 | İleri Teknoloji Seramik Grupları, Oksit dışı seramikler: Aluminyum nitrür (AlN), Boron carbür (B4C), Boron nitrür (BN) |
8 | Seramiklerin ileri teknoloji uygulamaları: Yapısal-I |
9 | Seramiklerin ileri teknoloji uygulamaları: Yapısal-II |
10 | Seramiklerin ileri teknoloji uygulamaları: Fonksiyonel-I |
11 | Seramiklerin ileri teknoloji uygulamaları: Fonksiyonel-II |
12 | İleri teknoloji seramiklerinin üretim yöntemleri: tozdan ürüne-I |
13 | İleri teknoloji seramiklerinin üretim yöntemleri: tozdan ürüne-II |
14 | İleri teknoloji seramiklerinin üretim yöntemleri: tozdan ürüne-III |
|
Kaynaklar: |
Tek bir ders kitabına bağlı kalınmamaktadır. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Advanced Structural Ceramics by Bikramjit Basu, Kantesh Balani, Wiley-American Ceramic Society (2011)
Handbook of Advanced Ceramics, Second Edition: Materials, Applications, Processing, and Properties by Shigeyuki Somiya (Editor), Academic Press (2013)
Classic and Advanced Ceramics: From Fundamentals to Applications by Robert B. Heimann, Wiley-VCH (2010) |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders uygulama dersi olmadan 3 saat teorik ders olarak tasarlanmıştır. Derste öğrencilerin teorik altyapısı ile konu hakkındaki anlama düzeylerini arttırmak amaçlanmıştır. Dersler, öğrencilerin takip edecekleri ders kitabı, referans kitabı veya ppt dosyalarında bulunan bilgilerdeki önemli noktaların kritik edilmesi şeklinde olacaktır. Dersler, hem tahtanın hem de ppt sunumları gibi görsel araçların kullanılmasıyla gerçekleştirilmektedir. Öğrencilerin duruma gore ödev veya konuyla ilgili bir dönem ödevi yapmaları beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Dönem Ödevi (Sunumu) | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Temel bilimler ile mühendislik konularını içeren alanlarda bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgi üretir, değerlendirir, yorumlar ve tez yazabilir. | 2 |
2 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında kullanılan güncel teknikler ve yöntemler hakkında kapsamlı bilgi sahibidir; bu teknikleri karmaşık Mikro ve Nanoteknoloji alanında problemlerine uygulama yeteneği. | 0 |
3 | Mikro ve Nanoteknoloji alanı ile ilgili problemleri tanımlama ve formüle etme yeteneği, bunları çözmek için yöntemler geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemleri uygulama yeteneği. | 0 |
4 | Mikro ve Nanoteknoloji alanında karşılaşılan karmaşık problemleri analiz etmek ve çözmek için gereken modern teknikleri ve araçları seçme ve kullanma yeteneği; bilgi teknolojilerini etkili bir şekilde kullanma yeteneği. | 0 |
5 | Karmaşık sistemler veya süreçler tasarlama ve yenilikçi alternatifler geliştirme yeteneği. | 0 |
6 | Deney tasarlama ve yürütme, veri toplama, analiz etme ve Mikro ve Nanoteknoloji ile ilgili karmaşık problemlerle ilgili sonuçları yorumlama yeteneği. | 0 |
7 | Ekiplerde ve bağımsız olarak çalışma ve bir ekibi yönetme yeteneği. | 1 |
8 | En az bir yabancı dil bilgisi (özellikle İngilizce); rapor yazma yeteneği, net ve anlaşılır talimat verme ve alma yeteneği. | 2 |
9 |
Çalışmaların sürecini ve sonuçlarını ulusal ve uluslararası ortamlarda sistemli ve açık bir şekilde yazılı ve sözlü olarak sunabilme yeteneği.
| 0 |
10 | Ömür boyu öğrenme ihtiyacının farkında olma; bilgiye erişme, bilim ve teknolojideki en son gelişmeleri takip etme ve sürekli güncel kalma yeteneği. | 0 |
11 | Veri toplama, tartışma, sunum aşamalarında ve tüm mesleki faaliyetlerde sosyal, bilimsel ve etik değerler hakkında farkındalık. | 2 |