Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimarlıkta Küresel İklim Değişikliği ile Mücadele ve Uyum Stratejileri | ARCH 618 | 6 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İklim değişiminin ne olduğunu bilir |
2. Yapılı çevrede iklim değişiminin etkilerini anlar |
3. Mimari tasarımda iklim senaryoları üzerinden yorumlar yapabilir |
4. Bina sektörün iklim değişimindeki olası rolünü kavrar |
5. İklim değişkiliğine uyum stratejileri geliştirebilir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Ders kapsamında, küresel iklim değişiminin tanımından başlamak üzere, oluşum süreci, nedenleri, yapılı çevre açısından etkileri tartışmaya açılacaktır. Çeşitli kitaplar, makaleler ve gündem oluşturan haberler üzerinden konunun yapılı çevrenin tasarımı, inşası, kullanım ve yıkım süreçlerini kapsayan boyutuyla değerlendirmesi yapılacak ve geleceğe yönelik senaryolar üzerinden yorumlar geliştirilecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Genel bilgiler, iklim değişimi üzerine tanımlar |
2 | Temel kavramlar (dünya – güneş – iklim) -1 |
3 | Temel kavramlar (dünya – güneş – iklim) -2 |
4 | Küresel İklim değişikliğinin nedenleri – 1 (genel yaklaşım) |
5 | Küresel İklim değişikliğinin nedenleri – 2 (bina sektörü özelinde) |
6 | Küresel iklim değişikliği senaryoları -1 |
7 | Küresel iklim değişikliği senaryoları -2 |
8 | İklim değişikliği adaptasyon stratejileri -1 (küresel) |
9 | İklim değişikliği adaptasyon stratejileri -2 (yerel ve bölgesel) |
10 | Uluslararası anlaşmalar ve yasal düzenlemeler |
11 | Mimarlık ve şehircilik anlayışında iklim değişikliğinin yaratığı etkiler |
12 | Yeni yerleşimler ve yeni inşaat stratejileri |
13 | Mevcut yapılar ve yenileme stratejileri |
14 | Sonuç değerlendirmeler ve beyin fırtınası |
|
Kaynaklar: |
Levent Kurnaz Son Buzul Erimeden Doğan Yayınevi 2019
Rob Hengeveld Atık Küre İşbankası Kültür Yayınları 2012
Mikdat Kadıoğlu Havadan Sudan Tekin Yayınları 2019
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat teorik ders yapılır. Teorik bilgi ders saatleri sırasında verilir. Bazı ödevlendirmeler de gereklidir. Ödevlerin içeriği her dönemin başında duyurulur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %20 |
Ara sınav | 1 | %20 |
Dönem Ödevi | 1 | %20 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |