Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Geoteknik Deprem Mühendisliği | CE 564 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Sismik riskleri belirleme yetkinliğini geliştirir ve temel tasarım üzerindeki etkilerini anlar |
2. Zemin sıvılaşma analizi yapabilmeyi |
3. Sıvılaşma ve azaltma önlemlerinin sonuçlarını açıklar |
4. Saha tepki analizi yapabilmeyi |
5. Sismik tehlike analizi yapabilmeyi ogrenir |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders aşağıdaki konuları kapsamaktadır:
Sismik tehlikeler, deprem mühendisliğinde temel kavramlar, sismik tehlike analizi, dinamik yükleme altındaki zemin davranışı, zemin sıvılaşması, zemin sıvılaşmasının sonuçları, killerin döngüsel yumuşatma, sismik risklerin yan etkilerini en aza indirmek için azaltıcı önlemler, saha tepkisi analizi, toprak eğimlerinin davranışı sismik yükleme
|
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Geoteknik Deprem Mühendisliğine Giriş |
2 | Deprem Mühendisliği ve Sismik Tasarım Kodlarında Temel Kavramların Gözden Geçirilmesi |
3 | Sıvılaşma Tetikleme |
4 | Sıvılaşma Sırasında Toprakların Kesme dayanımı |
5 | Sıvılaşmanın Sonuçları |
6 | Sıvılaşmanın Azaltılması |
7 | Killi Topraklarının Döngüsel Yumuşaması |
8 | Killi Topraklarının Döngüsel Yumuşaması |
9 | Yüzeysel Fay Kırılması |
10 | Sismik Şev Stabilitesi ve Deprem Yükü Altındaki Yer Yapılarının Davranışı |
11 | Saha tepki analizi |
12 | Saha tepki analizi |
13 | Dinamik Zemin-Yapı Etkileşimi |
14 | Dinamik Zemin-Yapı Etkileşimi |
|
Kaynaklar: |
Steven L. Kramer. Geotechnical Earthquake Engineering Prentice Hall, 1996 ISBN 0133749436 |
|
Diğer Kaynaklar: |
Robert W. Day Geotechnical Earthquake Engineering, Second Edition McGraw-Hill Professional 2012 |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Her hafta 3 saat ders var. Bir dönem projenin yanı sıra ödevler verilecektir. Öğrenciler bir rapor sunacak ve dönem projelerini dönem sonunda sunacaklardır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 5 | %25 |
Ara Sınav | 1 | %25 |
Proje | 1 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 2 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 0 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 0 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 0 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 0 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 0 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 0 |