PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Elastisite TeorisiCE 521593 + 037,50
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiYüksek Lisans
Dersin TürüSeçmeli
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Eğik bir düzlemde normal gerilimi ve kayma gerilimini hesaplama
2. Asal gerilmeleri hesaplama
3. Bir cismin deformasyon ve gerinim bileşenlerini belirleme
4. 2B ve 3B esneklik problemlerini çözmek için denge ve uyumluluk denklemlerini uygulama
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Vektör ve tensör analizi. Elastik cisimlerin kinematiği. Gerilme ve gerinim analizi. Cauchy gerilme tensörü, asal gerilmeler. Elastisite denklemleri. İzotropik tensörler. Dördüncü dereceden elastisite tensörü. Düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme. Kartezyen ve kutupsal koordinatlarda iki boyutlu problemler. Üç boyutlu esneklik problemleri.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Yok
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Vektörlere ve Tensörlere Giriş, Vektörlerin ve Tensörlerin Türevleri
2Stres Analizi
3Gerilme Dönüşümü, Asal Gerilmeler
4Deforme Olabilen Bir Cismin Diferansiyel Hareket Denklemi
5Deformasyon Teorisi
6Şekil Değiştirme Tanımları, Şekil Değiştirme Tensörü, Asal Şekil Değiştirme
7Şekil Değiştirme Analizi
8Genelleştirilmiş Hooke Yasası
9Elastik Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkileri
10Elastisite Problemlerinin Formülasyonu, Beltrami Mitchell Denklemleri
11Üç Boyutlu Elastisite Problemleri
12Düzlem Şekil Değiştirme ve Düzlem Gerilme Problemleri
13Gerilme Tensörleri
14İki Boyutlu Problemlerin Çözüm Yöntemleri, Dinamik Problemlere Giriş
 
Kaynaklar:
SP. Timoshenko, JN. Goodier Theory of Elasticity McGraw-Hill 1984
 
Diğer Kaynaklar:
AC. Ugural, SK. Fenster Advanced Strength and Applied Elasticity Prentice-Hall 2003 WS. Slaughter The Linearized Theory of Elasticity Birkhauser 2002
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Ders haftada üç saatten oluşmaktadır. Laboratuvar yok. Her biri yoğun hesaplama gerektiren birkaç ödev mevcuttur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ödev4%30
Ara Sınav1%30
Final Sınavı1%40
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.3
2Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.1
3Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.3
4Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.1
5Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.1
6Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.0
7Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.0
8Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.1
9Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.1
10Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır.1
11Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler.0
12Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.1