Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Elastisite Teorisi | CE 521 | 5 | 9 | 3 + 0 | 3 | 7,50 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Yüksek Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Eğik bir düzlemde normal gerilimi ve kayma gerilimini hesaplama |
2. Asal gerilmeleri hesaplama |
3. Bir cismin deformasyon ve gerinim bileşenlerini belirleme |
4. 2B ve 3B esneklik problemlerini çözmek için denge ve uyumluluk denklemlerini uygulama |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Vektör ve tensör analizi. Elastik cisimlerin kinematiği. Gerilme ve gerinim analizi. Cauchy gerilme tensörü, asal gerilmeler. Elastisite denklemleri. İzotropik tensörler. Dördüncü dereceden elastisite tensörü. Düzlem gerilme ve düzlem şekil değiştirme. Kartezyen ve kutupsal koordinatlarda iki boyutlu problemler. Üç boyutlu esneklik problemleri. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yok |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Vektörlere ve Tensörlere Giriş, Vektörlerin ve Tensörlerin Türevleri |
2 | Stres Analizi |
3 | Gerilme Dönüşümü, Asal Gerilmeler |
4 | Deforme Olabilen Bir Cismin Diferansiyel Hareket Denklemi |
5 | Deformasyon Teorisi |
6 | Şekil Değiştirme Tanımları, Şekil Değiştirme Tensörü, Asal Şekil Değiştirme |
7 | Şekil Değiştirme Analizi |
8 | Genelleştirilmiş Hooke Yasası |
9 | Elastik Gerilme-Şekil Değiştirme İlişkileri |
10 | Elastisite Problemlerinin Formülasyonu, Beltrami Mitchell Denklemleri |
11 | Üç Boyutlu Elastisite Problemleri |
12 | Düzlem Şekil Değiştirme ve Düzlem Gerilme Problemleri |
13 | Gerilme Tensörleri |
14 | İki Boyutlu Problemlerin Çözüm Yöntemleri, Dinamik Problemlere Giriş |
|
Kaynaklar: |
SP. Timoshenko, JN. Goodier Theory of Elasticity McGraw-Hill 1984 |
|
Diğer Kaynaklar: |
AC. Ugural, SK. Fenster Advanced Strength and Applied Elasticity Prentice-Hall 2003
WS. Slaughter The Linearized Theory of Elasticity Birkhauser 2002
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders haftada üç saatten oluşmaktadır. Laboratuvar yok. Her biri yoğun hesaplama gerektiren birkaç ödev mevcuttur. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 4 | %30 |
Ara Sınav | 1 | %30 |
Final Sınavı | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 3 |
2 | Mühendislikte uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. | 1 |
3 | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. | 3 |
4 | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 1 |
5 | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | 1 |
6 | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 0 |
7 | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | 0 |
8 | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. | 1 |
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | 1 |
10 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, o alandaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslar arası ortamlarda sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak aktarır. | 1 |
11 | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını betimler. | 0 |
12 | Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 1 |