PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Reklam YazarlığıHİR 213213 + 035,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Yaratıcı fikir bulma, geliştirme ve uygulama aşamalarını öğrenir.
2. Ürün/marka ile hedef kitle analizine göre yaratıcı strateji geliştirmeyi öğrenir
3. Açıkhava (outdoor), TV, Sinema, Radyo, Basın, İnternet gibi tüm mecralara göre yaratıcı metin yazma tekniklerini öğrenir
4. Yaratıcı fikir geliştirmeyi öğrenen öğrenciler yazının yanı sıra görsel yeteneklerini de geliştirirler.
5. Dersin sonunda öğrenciler bütünleşik kampanya oluşturma, geliştirme ve uygulama aşamalarını öğrenirler.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerYok
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Yaratıcı yazarlık temelinde işlenecek derste yaratıcı iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulduğu, bu stratejilerin ürün-mecra ilişkisi bağlamında nasıl mesaja dönüştürüldüğü ve mecralara göre metin yazma teknikleri uygulama çalışmaları ile ele alınacak.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Dersin İçeriği, Ders Planı, Tanımlar ve Kavramlar
2Medya ve Mecralar
3Basın Reklamı Yazım Teknikleri, Örnekler, Uygulama
4Radyo Spotu, Cingıl Yazım Teknikleri, Örnekler, Uygulama
5TV, Sinema Reklam Filmi Senaryosu Yazım Teknikleri, Örnekler, Uygulama
6Örnek uygulamalar ve değerlendirmeler
7Vize
8Açıkhava, Transit, Gerilla Reklam Uygulamaları
9Yeni Medya Reklam Uygulamaları
10Bütünleşik Kampanya Uygulamaları
11Kampanya Sunum ve Değerlendirme
12Kampanya Sunum ve Değerlendirme
13Kampanya Sunum ve Değerlendirme
14Kampanya Sunum ve Değerlendirme
 
Kaynaklar:
Ersel Serdarlı, Reklam Yazmak, Beslenme Saati, 2008. Midterm
 
Diğer Kaynaklar:
Bülent Fidan, Bir Reklamcıdan Tüyolar, Beslenme Saati, 2012.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Üç saat anlatım. Örnek Projelerin Tartışılması
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Ara Sınav1%40
Final Sınavı1%60
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1İletişim bilimleri literatürünü bilir.3
2Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını destekleyen diğer sosyal bilimlere yönelik temel bilgileri edinir ve ilişkilerini kurar.3
3Halkla İlişkilere yönelik teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
4Reklamcılık alanında teorik ve uygulamalı bilgileri edinir ve mesleki yeterlilik kazanır.3
5Sosyal bilimler ve sanat alanında entellektüel bilgi kapasitesine sahip olur, medya okur-yazarlığı konusunda yetkin hale gelir.1
6Mesleki ve sosyal becerilerini geliştirir. Görsel algısını güçlendirir ve çözümleme yeteneği kazanır.3
7Üstleneceği projeler ve uygulama faaliyetleriyle ekip çalışmasını öğrenir ve sosyal uyum yeteneğini kazanır.4
8İlgili alanlarda araştırma, analiz ve raporlama üzerine bilgi ve deneyim kazanır.2
9Staj imkanlarıyla sektörle işbirliği kurabilir ve kariyer hedeflerini belirler.3
10İlgili alanlarda uluslararası literatürü ve örnekleri takip edecek düzeyde dil yeterliliğine sahip olur.2
11Halkla ilişkiler ve Reklamcılık alanındaki bilgilerini bireysel ve/veya grup çalışmalarında kullanarak sosyal sorumluluk projelerine katkı sağlayabilir.3
12İletişim etiği ve mesleki etik donanımıyla bireysel etik bilincini geliştirir.2
13Mesleğe yönelik uygulama dersleri sayesinde sektördeki istihdam rekabetinde öncelik kazanır.4
14Örgütsel davranış biçimlerini öğrenir, sosyal haklar konusunda literatürü takip eder.3
15Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanında gerekli olan teknolojik yenilikleri takip eder ve kullanır.3
16Starejik düşünmeyi, planlamayı ve uygulamayı öğrenir,  evrensel düşünme yeteneğini kazanır.3
17Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanını da kapsayan iletişim ve medya sektörünün farklı dallarında da  uzmanlaşacak bilgi donanımına sahip olur.4
18Mesleki profesyonelliğini destekleyecek yaratıcı üretim, sunum ve ikna tekniklerini öğrenir.4
19Toplumsal, kurumsal, bireysel çalışmalarda varlık gösterebilecek projeler üretebilir.3
20İletişim hukukunu bilir ve alana ilişkin hukuksal çerçeveye hakim olur.2