Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Reklam Yazarlığı | HİR 213 | 2 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Yaratıcı fikir bulma, geliştirme ve uygulama aşamalarını öğrenir. |
2. Ürün/marka ile hedef kitle analizine göre yaratıcı strateji geliştirmeyi öğrenir |
3. Açıkhava (outdoor), TV, Sinema, Radyo, Basın, İnternet gibi tüm mecralara göre yaratıcı metin yazma tekniklerini öğrenir |
4. Yaratıcı fikir geliştirmeyi öğrenen öğrenciler yazının yanı sıra görsel yeteneklerini de geliştirirler. |
5. Dersin sonunda öğrenciler bütünleşik kampanya oluşturma, geliştirme ve uygulama aşamalarını öğrenirler. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Yaratıcı yazarlık temelinde işlenecek derste yaratıcı iletişim stratejilerinin nasıl oluşturulduğu, bu stratejilerin ürün-mecra ilişkisi bağlamında nasıl mesaja dönüştürüldüğü ve mecralara göre metin yazma teknikleri uygulama çalışmaları ile ele alınacak. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dersin İçeriği, Ders Planı, Tanımlar ve Kavramlar |
2 | Medya ve Mecralar |
3 | Basın Reklamı Yazım Teknikleri, Örnekler, Uygulama |
4 | Radyo Spotu, Cingıl Yazım Teknikleri, Örnekler, Uygulama |
5 | TV, Sinema Reklam Filmi Senaryosu Yazım Teknikleri, Örnekler, Uygulama |
6 | Örnek uygulamalar ve değerlendirmeler |
7 | Vize |
8 | Açıkhava, Transit, Gerilla Reklam Uygulamaları |
9 | Yeni Medya Reklam Uygulamaları |
10 | Bütünleşik Kampanya Uygulamaları |
11 | Kampanya Sunum ve Değerlendirme |
12 | Kampanya Sunum ve Değerlendirme |
13 | Kampanya Sunum ve Değerlendirme |
14 | Kampanya Sunum ve Değerlendirme |
|
Kaynaklar: |
Ersel Serdarlı, Reklam Yazmak, Beslenme Saati, 2008.
Midterm |
|
Diğer Kaynaklar: |
Bülent Fidan, Bir Reklamcıdan Tüyolar, Beslenme Saati, 2012. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Üç saat anlatım. Örnek Projelerin Tartışılması |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ara sınav | 1 | %40 |
Final Sınavı | 1 | %60 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |