Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilikçi Mühendislik Tasarımı ve uygulaması | MECE 408 | 4 | 2 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, temel tasarım projelerini gerçekçi koşullar altında anlayabilecek, yapılandırabilecek ve yürütebilecek, teorik kavramları pratik tasarım görevlerine etkili bir şekilde uygulayabileceklerdir. |
2. Öğrenciler, literatür taraması yapmak, deney tasarlamak ve yürütmek, veri toplamak ve analiz etmek ve bilinçli mühendislik kararları vermek için sonuçları yorumlamak da dahil olmak üzere karmaşık mühendislik problemlerini araştırmak için ileri araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir. |
3. Öğrenciler, projelerini BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ile uyumlu hale getirerek mühendislik uygulamalarının toplum, sağlık ve güvenlik, ekonomi, sürdürülebilirlik ve çevre üzerindeki etkilerini eleştirel bir şekilde değerlendirebileceklerdir. |
4. Öğrenciler, mesleki uygulamalarında ilgili yönetmeliklere ve etik standartlara uyumu sağlayarak mühendislik çözümlerinin yasal sonuçlarını belirleyebilecek ve analiz edebileceklerdir. |
5. Öğrenciler, çalışmalarının çevre ve toplum üzerindeki uzun vadeli etkilerini anladıklarını göstererek sürdürülebilir uygulamaları mühendislik tasarımlarına ve projelerine dahil edebileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | MECE 407 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste, öğrenciler, ders boyunca edindikleri bilgileri gerçek bir probleme entegre etmek ve uygulamak amacıyla, personelin gözetimi altında büyük ve gerçekçi bir bağımsız proje yürütürler. Özellikle, proje çalışması simülasyon / donanımda sistem analizi ve tasarımı, tasarımın uygulanması, bileşenlerin entegrasyonu ve sistemin bütün olarak test edilmesi, tasarım doğrulama ve onaylama ve proje dokümantasyonu ve sunumunu içerir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Yapay zeka, proje çalışmaları sırasında bazı problem çözümlerinde kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Tasarım: Yazılım / Donanım Geliştirme |
2 | Tasarım: Yazılım / Donanım Geliştirme |
3 | Tasarım: Yazılım / Donanım Geliştirme |
4 | Tasarım: Yazılım / Donanım Geliştirme |
5 | Tasarım: Yazılım / Donanım Geliştirme |
6 | Tasarım: Yazılım / Donanım Geliştirme |
7 | Proje Sunumu |
8 | Sistemi entegre etme ve test etme |
9 | Sistemi entegre etme ve test etme |
10 | Sistemi entegre etme ve test etme |
11 | Tasarım Doğrulama / Proje Raporu |
12 | Proje Raporu |
13 | Proje Raporu |
14 | Proje Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Richard Budynas,Keith Nisbett, Shigley's Mechanical Engineering Design, McGraw-Hill Education (Asia), 2021 (11th edition), 9789813158986 |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Dönem boyunca 5 hafta boyunca iki saatlik seminerler yapılacaktır. Her öğrenci seminer saatlerine katılacaktır. Seminer saatlerinde öğrenciler mühendislik tasarımı, araştırma, toplumsal etki değerlendirmesi, yasal ve etik farkındalık, profesyonel davranış ve etkili iletişim konularında temel bilgi ve becerileri kazanacaklardır. Öğrencilerin, tasarımı tartışmak ve proje faaliyetlerini değerlendirmek için her hafta en az 1 saat proje danışmanları ile bir araya gelmeleri beklenmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %25 |
Aktiviteler | 14 | %15 |
Aktiviteler | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 5 | 2,00 | 10,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 8,00 | 8,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 7 | 1,00 | 7,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 3 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 3 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 0 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 0 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 4 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |