Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mesleki Uygulama ve Etik | INAR 492 | 4 | 2 | 2 + 2 | 3 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimari projeler için gerekli olan belge ve dosya türlerini tanımlar ve hazırlar. |
2. Etik ilkeleri tasarım sürecine entegre eder ve karar verme becerisi geliştirir. |
3. Malzeme seçimi, şartname hazırlığı ve sunum paftaları oluşturma konusunda yetkindir. |
4. İşveren, müşteri ve ekip ile etkili iletişim kurar. |
5. Profesyonel uygulama ve piyasa koşulları hakkında bilinç geliştirir. |
6. Zaman, bütçe ve iş organizasyonu yapar. |
7. İç mimari projeye ait imalat detaylarını çizebilir, teklif dosyası hazırlayabilir ve müşteri sunumu gerçekleştirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, profesyonel iş yaşamında iş akışı, etik kurallar, şantiye yönetimi ve profesyonel ilişkileri simüle etmek ve öğrenciyi profesyonel hayata hazırlamak amacıyla tasarlanmıştır. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders ve Tartışma • İç Mimarlık Mesleği ve Kariyer Seçenekleri • Meslek Etiği I |
2 | İşletme Yönetimi ve Organizasyon Yapıları • Maliyet Analizi |
3 | Teklif Dosyaları ve Fiyatlandırma • Ofis Kurmak – Akademik bilgi ile piyasa koşullarını senkronize etmek |
4 | Mesleki Sorumluluklar ve Yasal Yükümlülükler |
5 | Sektörle İşbirliği: Konuk Profesyonel Sunumları |
6 | Sektörle İşbirliği: Konuk Profesyonel Sunumları |
7 | Proje sunumları |
8 | Proje sunumları |
9 | Pazarlama ve Profesyonel İletişim |
10 | Mesleki Sorumluluklar ve Yasal Yükümlülükler |
11 | Sektörle İşbirliği: Konuk Profesyonel Sunumları |
12 | Proje Sunumu |
13 | Proje sunumları |
14 | Sektörle İşbirliği: Konuk Profesyonel Sunumları |
|
Kaynaklar: |
Fraklin, James R. Architect’s Professional Practice Manual. McGraw-Hill Higher Education, 2000.
Piotrowski, Christine. Professional Practice for Interior Designers. Van Nostrand Reinhold, 1989.
|
|
Diğer Kaynaklar: |
FRYER, Barry. The Practice of Construction Management. BSP Professional Books, 1990,
FREIN, Joseph P. Handbook of Construction Management and Organization. Van Nostrand Reinhold, 1980.
ASHCROFT, Roland. Construction for Interior Designers. Taylor &Francis, 2013. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders teorik ve uygulamalı olmak üzere iki bölümden oluşur. Haftalık derslerde kavramsal bilgiler, mesleki uygulamalarla ilişkilendirilerek ele alınır. Öğrencilerden, gerçekçi senaryolar doğrultusunda kendi iç mimari firmalarını kuruyormuş gibi davranmaları; logo tasarımı, teklif dosyası, şartname hazırlığı, imalat çizimleri ve sözleşme belgeleri üretmeleri beklenir. Ders süresince grup çalışmaları, vaka analizleri, sektör profesyonelleriyle etkileşimler, sunumlar ve jüri oturumlarıyla desteklenen aktif katılım esas alınır. Dijital araçların kullanımı teşvik edilir ve tüm belgeler dijital portfolyo formatında teslim edilir. Öğrenciler, hem bireysel hem de grup çalışmalarıyla kendi projelerini geliştirme ve profesyonel düzeyde sunma deneyimi kazanırlar. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Sunumları | 1 | %15 |
Proje Sunumları | 1 | %20 |
Proje Sunumları | 1 | %25 |
Final Projesi | 1 | %30 |
Katılım/Tartışma | 1 | %10 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |