Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yaz Stajı: Mimarlık Ofisi | ARCH 300 | 4 | 2 | 0 + 0 | 0 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Proje hazırlama aşamasına tanıklık etmeleri ve katılımlarıyla mesleki tecrübe kazanmaları |
2. Lisans programlarında temelini attıkları mimari ifade ve çizim becerilerini geliştirmeleri |
3. Mimarlık ofisin (Veya kazı alanının) yönetimi ve hiyerarşisi hakkında bilgi almaları |
4. Mimari tasarım süreci içinde müşteri ilişkileri, tasarım sürecinin yardımcı alanları (model üreticileri, grafik tasarımcılar, vb.) ile ilişkiler ve bölgesel veya yerel otoritelerin mimari ile ilgili departmanları ile ilişkiler konusunda gerekenleri öğrenmeleri |
5. Ayrıca eğer yaz stajı arkeolojik alanda yapılıyorsa; kültürel, tarihi veya kültürel mirasın korunması konusunda bilgilerini geliştirmeleri |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | ARCH200 |
|
Dersin Tanımı:
ARCH300 Yaz Stajı, Çankaya Üniversitesi Mimarlık Bölümü staj serilerinin son halkasıdır. ARCH100 ve ARCH200 stajlarında olduğu gibi, öğrenciler bu derste de dersin internet sitesinde duyurulan kurallar doğrultusunda bir rapor hazırlarlar. ARCH300 stajında öğrenciler bir ofiste gerçek hayat tecrübesi yaşayarak, deneyimleri ve gözlemleriyle kendilerini eğittikleri bir süreci tamamlamış olurlar. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Yaz Stajı Süreci |
2 | Yaz Stajı Süreci |
3 | Yaz Stajı Süreci |
4 | Yaz Stajı Süreci |
5 | Yaz Stajı Süreci |
6 | Yaz Stajı Süreci |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Öğrencinin en az 30 gün (Ofisin Cumartesi çalışma durumuna göre 5-6 hafta arası) bir mimari büro ya da arkeolojik alanda staj yapması beklenir. Staj sürecinde öğrencinin, kontrollü bir bağlamda kendini eğitme sürecini yazılı ve görsel kayıtlarla desteklemesi gerekmektedir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Alan Çalışması | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 0 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 0 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 0 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 3 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 3 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 0 |