Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Otonom Sistemler Tasarımı | MECE 403 | 4 | 2 | 2 + 2 | 3 | 4,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Otonom sistemler için planlamanın nasıl tasarlanıp uygulanacağını öğrenir |
2. Otonom sistemlerin alt sistemlerine ilişkin gereksinimlerin nasıl belirleneceğini öğrenir |
3. Navigasyon ve yerelleştirmenin temel prensiplerini öğrenir. |
4. Otonom sistemlerde karşılaşılan problemlere yönelik uygun karar verme stratejileri geliştirir ve bu stratejileri simülasyon ortamlarında test eder. |
5. Öğrenciler otonom sistemler alanındaki güncel akademik ve endüstriyel gelişmeleri takip eder; yeni teknolojileri sorgulayıcı bir bakış açısıyla değerlendirerek kendi öğrenmesini yapılandırır. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, öğrencilerin otonom sistem tasarımının tüm yönlerini öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır.
Bu ders, otonom sistemlerin mimarisi, ajanların tasarımı, kontrol sentezi, makine görüşü, tekerlekli ve hava robotlarının dinamikleri, navigasyon ve yerelleştirme dahil olmak üzere otonom sistem tasarımını tanıtmaktadır. Çevreyle etkileşim halinde olan bilgisayar kontrollü sistemlerin tasarımı ve analizi teorik olarak ve laboratuvar çalışmaları yoluyla öğretilecektir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
HAYIR |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Otonom Sistemler kavramına giriş. |
2 | Mobil Otonom Sistemler Kinematiği |
3 | Mobil Otonom Sistemler Kinematiği |
4 | Algı |
5 | Algı |
6 | Otonom sistemler için planlama |
7 | Otonom sistemler için planlama |
8 | Otonom sistemler için navigasyon |
9 | Otonom sistemler için navigasyon |
10 | Tanımlama |
11 | Otonom Sistemler için kontrol sentezi. |
12 | Otonom Sistemler için kontrol sentezi. |
13 | Lokalizasyon |
14 | Lokalizasyon |
|
Kaynaklar: |
Roland Siegwart and Illah R. Nourbakhsh Introduction to Autonomous Mobile Robots The MIT Press Cambridge, Massachusetts London, England 2004 0-262-19502-X
Series Editor
Hisham Abou-Kandil Mobile Robotics Wiley 2019 978-1-78630-523-7
|
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
- Haftada 3 ders saati + 2 saat laboratuvar
-1 vize ve 1 final sınavı. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Ödev | 3 | %20 |
Ara Sınav | 1 | %35 |
Laboratuvar Çalışması | 14 | %20 |
Final Sınavı | 1 | %35 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 3,00 | 42,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 7,00 | 7,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
6 | Ev ödevleri | 3 | 1,00 | 3,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 1 | 7,00 | 7,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 1 | 10,00 | 10,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 4 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 1 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 4 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 4 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 0 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 1 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 0 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 3 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 0 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 0 |