Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İç Mekan Tasarım Stüdyosu VI | INAR 402 | 4 | 2 | 4 + 4 | 6 | 12,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. İç mimarlıkta karmaşık problemleri analiz eder ve yaratıcı çözümler geliştirir. |
2. Belirli bir binada kullanıcı ihtiyaçlarını yeniden yapılandırır ve mekansal çözümler üretir. |
3. Profesyonel ölçekte proje geliştirir ve sunar. |
4. Tasarım sürecinde teknik çizim, malzeme ve yapı bilgilerini etkili biçimde kullanır. |
5. Eleştirel düşünme ve geri bildirimlere açık olma becerisi geliştirir. |
6. Sunum ve iletişim becerilerini yazılı, görsel ve sözlü olarak profesyonel düzeyde kullanır. |
7. Disiplinlerarası yaklaşım geliştirerek tasarımı farklı bağlamlarda değerlendirebilir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
INAR 402: İç Mekan Tasarımı Stüdyosu VI stüdyosu, öğrencilerin iç mimarlık eğitimleri boyunca edindikleri tasarım, teknik ve sunum becerilerini bütüncül bir şekilde değerlendirmeyi amaçlar. Önceki dersler ve yaz stajları üzerine inşa edilen bu ders, profesyonel bir tasarım sürecini simüle ederek, kapsamlı bir iç mekan tasarım projesinin geliştirilmesi ve uygulanması aşamalarında öğrencilere rehberlik eder. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu derste üretken yapay zekâ; kavramsal fikir geliştirme, görsel varyasyon üretimi, kültürel bağlam araştırması ve sunum materyallerinin hazırlanmasında yaratıcı süreci desteklemek amacıyla kullanılabilir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Dönem Projesine Giriş ve Sunum Gruplarının Oluşturulması |
2 | Grup Sunumları |
3 | Stüdyo Kritikleri: 1/100 Kat Planları ve Kesitler |
4 | Stüdyo Kritikleri: 1/100 Kat Planları ve Kesitler |
5 | Stüdyo Kritikleri: 1/100 Kat Planları ve Kesitler |
6 | Stüdyo Kritikleri: 1/50 Kat Planları ve Kesitler |
7 | 1. Ara Jüri Sunumu |
8 | 1. Ara Jüri Sunumu |
9 | Stüdyo Kritikleri: 1/50 Kat Planları ve Kesitler |
10 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
11 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
12 | Stüdyo Kritikleri: Malzeme & Detay, 1/20, 1/5 ve 1/1 Ölçekli Çizimler, Video |
13 | 2. Ara Jüri Sunumu |
14 | 2. Ara Jüri Sunumu |
|
Kaynaklar: |
Ching, Francis D.K.. (2015). Architecture: form, space, & order (4th ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Ching, Francis D.K. (2012). Interior Design Illustrated (3rd ed.). New Jersey: John Wiley & Sons.
Moxon, S. (2012). Sustainability in Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Diğer Kaynaklar: |
Winchip, S. (2011). Sustainable Design for Interior Environments (2nd ed.). Fairchild Books.
Higgins, Ian. (2015). Spatial Strategies for Interior Design. Laurence King Publishing. |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders, öğrenci merkezli ve proje tabanlı bir eğitim anlayışını benimser. Yaratıcı düşünmeyi, eleştirel değerlendirmeyi ve profesyonel etik çerçevesinde tasarım geliştirmeyi teşvik eder. Stüdyo çalışmaları bireysel sorumluluğu ön planda tutarken, danışmanlık ve dönem içi jüri sunumlarıyla sürekli geri bildirim ve gelişim desteklenir. Öğrencilerin dijital araçları etkin kullanmaları, güncel tasarım yaklaşımlarını takip etmeleri ve tasarım süreçlerini disiplinlerarası bir bakış açısıyla ele almaları beklenir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %5 |
Sınıf Katılımı | 1 | %10 |
Test/Quiz/Kısa Sınav | 1 | %10 |
Ara Sınav I | 1 | %15 |
Ara Sınav II | 1 | %20 |
Final Projesi | 1 | %40 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Tasarım sürecinde, yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanarak, çevresel, toplumsal ve bireysel iyi oluşu gözeten yenilikçi ve çok boyutlu çözümler geliştirebilme. | 4 |
2 | Bilimsel ve güncel araştırma yöntemlerini, mesleki mevzuatları ve teknolojik araçları etkin şekilde kullanarak, iç mekanların duyusal, duygusal, ergonomik ve fiziksel konfor ihtiyaçlarına yönelik çözüm üretebilme ve bu çözümleri uygulayabilme. | 4 |
3 | İç mimarlık mesleğine özgü sorunlarda, evrensel, çevresel, sosyal, ekonomik, sanatsal ve kültürel duyarlılığı yüksek, insanı ve çevresel konforu gözeten, mesleki etik değerleri ve yasal düzenlemeleri temel kabul eden kararlar verebilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
4 | Edindiği kuramsal ve kılgısal bilgi ve beceriler ile oluşturduğu özgün tasarımcı kimliğini koruyarak, bireysel ve/veya takım elemanı olarak çalışabilme, çağdaş, yaratıcı, bilimsel, kaliteli ve estetik çözümler önerebilme, bu önerileri uygulayabilme. | 4 |
5 | Mesleki bir sorun ile karşılaştığında bireysel olarak, sorunu tanımlama, ilgili konuyu kapsayan verileri toplama ve yorumlama, toplanan veriyi çözümleme (analiz etme), bu verileri kuramsal ve kılgısal bilgiler ile bileştirme (sentezleme) yoluyla yeni fikirler üretebilme ve bu fikirleri temel tasarım öğe ve ilkeleri ile 2 ve 3 boyutlu olarak temsil edebilme. | 4 |
6 | Ulusal ve uluslararası çok disiplinli ve çok kültürlü takımlarda, ana dilinde ve ingilizce olarak, takımı yönetebilme, iş birliği yapabilme, güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak mesleki paydaşlar ile hem sözlü hem de yazılı etkin iletişim kurabilme, sorumluluk alabilme ve sorumluluk verebilme. | 4 |
7 | Mesleki özfarkındalık, özgüven, özsaygı ve özyeterlilik geliştirebilme, yaşam boyu öğrenme bilinciyle, öz iyioluş ihtiyaçlarını gözetebilme ve sürekli gelişim sağlayabilme | 1 |
8 | Mesleki tarih, kültür, teknoloji ve malzeme bilgisini harmanlayarak, mobilya ölçeğinden bina ölçeğine, sürdürülebilir ve yenilikçi tasarım çözümleri oluşturma, projelendirme aşamasından staj ve uygulama aşamalarına, bu çözümleri iç ve dış paydaşlarla işbirliği içinde geliştirebilme. | 3 |