Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Sistem Tasarımı ve Uygulaması | IE 408 | 4 | 2 | 1 + 4 | 3 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | İşbaşı Eğitimi |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Gerçek yaşam problemleriyle başa çıkabilmek için sistem analizlerini uygulama becerisine sahip olur. |
2. Sistem düşüncesi yaklaşımını anlar. |
3. Karmaşık Endüstri Mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerilerine sahip olur. |
4. Sistem veya süreçlerin performanslarını analiz etme ve iyileştirme becerilerine sahip olur. |
5. Endüstri Mühendisliği problemleriyle ilgili modern teknikleri, bilgi işleme araçlarını ve yazılımları kullanma becerisine sahip olur. |
6. Sorunu tanımlamadan önce analiz ve belirtilerin miktarını belirleme becerisine sahip olur. |
7. Rapor yazımında ve poster hazırlanmasında beceri sahibi olur. |
8. Sözlü sunum becerilerine sahip olur. |
9. Geliştirilmiş takım çalışması becerilerine sahip olur. |
10. Etik konulardan haberdar olur. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | IE 407 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu ders, diğer derslerde ele alınan Yöneylem Araştırması ve Endüstri Mühendisliği teknikleri ve metodolojilerinin proje bazlı bir sentezidir. Bu klasik anlamda bir ders değildir. Projeler, karmaşık sistemlerin tasarımı ile ilgilidir ve talep, kaynak, kapasite, konum, bilgisayar entegrasyonu ve bilgi ihtiyaçlarına dayalı olarak imalat ve hizmet sistemlerinin modellenmesi ve analizini içerebilir. IE 408, IE 407 dersinde ele alınan problem için çözüm yöntemleri ve karar destek sisteminin oluşturulması ile önerilen çözümün uygulanmasına adanmıştır.
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje Akademik Danışmanı ile Toplantı |
2 | Çözüm Metodolojisinin Geliştirilmesi |
3 | Çözüm Metodolojisinin Geliştirilmesi: Veri üretimi ve metodun doğrulanması |
4 | Çözüm Metodolojisinin Geliştirilmesi: Metodun Geçerliliği |
5 | Çözüm Metodolojisinin Sonlandırılması |
6 | Çözümün Elde Edilmesi: Veri toplama ve test çalıştırmaları |
7 | Çözümün Elde Edilmesi: Çözümün Doğrulanması |
8 | Çözümün Elde Edilmesi: Duyarlılık analizi |
9 | Karar Destek Sistemi: Karar destek sisteminin tasarımı |
10 | Karar Destek Sistemi: Karar destek sistemi prototipinin geliştirilmesi |
11 | Karar Destek Sistemi: Çözüm elde etmek için karar destek sisteminin test edilmesi |
12 | Karar Destek Sistemi: Önerilen çözümün mevcut sistemle karşılaştırılması |
13 | Proje Uygulama Planının Hazırlanması |
14 | Proje Uygulama Planının ve Şirkette (Türkçe) ve Bölümde (İngilizce) yapılacak Sözlü Sunumların Hazırlanması |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Ders, Bölüm Kurulu tarafından belirlenen ve her eğitim-öğretim yılı başında değiştirilen esaslara göre yürütülür.
Öğrenciler, her hafta akademik danışmanları ile bir saat toplantı yapar ve bu toplantı esnasında önceki hafta yapılan işler değerlendirilir ve gelecek hafta yapılacaklar belirlenir. Dönem içinde 14 hafta toplantı yapılır ve bu toplantılar esnasında akademik danışman öğrencilerin performanslarını değerlendirir. Performans notu, dönem sonu notuna %30 oranında etki eder.
Öğrenciler yaptıkları çalışmaları dönem sonunda İngilizce rapor ile akademik danışmana sunar. Akademik danışman tarafından değerlendirilen rapor, dönem sonu notuna %25 oranında etki eder.
Öğrenciler, yine dönem sonunda, çalıştıkları şirketlerde yaptıkları çalışmaları şirketteki danışmanlar ile diğer şirket çalışanlarına Türkçe olarak sunar. Final sınavları sonrasında, Bölümdeki tüm öğrenciler ile akademik danışmalar ve diğer öğretim elemanlarının katıldığı bir ortamda İngilizce sözlü sunum yaparlar. Türkçe sunum notu, dönem sonu notuna %5 oranında etki ederken; İngilizce sunum notu ise %25 oranında etki eder.
Ayrıca, proje ekibindeki öğrenciler, kendilerine verilen bir anketi doldurarak ekipteki diğer öğrencilerin dönem boyunca gösterdikleri ekip için performanslarını değerlendirirler (yani, akran değerlendirmesi). Bu değerlendirmeden elde edilen not, dönem sonu notuna %10 oranında etki eder.
Ders kapsamında öğrenciler İngilizce ve Türkçe posterler hazırlarlar. Türkçe ve İngilizce posterlerin yarıyıl sonu notuna etkisi %5'tir. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
|
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |