PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
İnşaat Mühendisliği Tasarımı IICE 416422 + 447,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar hesaplamaları ve İnşaat Mühendisliği disiplinine özgü konularda edinilen bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme yeteneği.
2. BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedeflerini dikkate alarak karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisinin kazanılması.
3. Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak teknik konularda sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurabilme becerisi.
4. Bir projeyi yürütme ve bu konuda rapor hazırlama bilgisine sahip olmak.
5. İnşaat Mühendisliği projelerinde mesleki ve etik sorumlulukların bilincinde olmak.
6. Gerçekçi kısıtları ve koşulları dikkate alarak, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri tasarlama becerisi.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerCE415
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

CE 416-İnşaat Mühendisliğinde Tasarım II
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

Projede görseller, tablolar vb oluşturmak için kullanılabilir
 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1Projenin tanıtılması
2Mühendislik hesaplamaları
3Mühendislik hesaplamaları
4Mühendislik hesaplamaları
5Mühendislik tasarımı
6Mühendislik tasarımı
7Mühendislik tasarımı
8Mühendislik tasarımı
9Mühendislik tasarımı
10Projenin final çizimleri
11Projenin final çizimleri
12Revizyon
13Final tasarım
14Final proje raporu ve sunumu
 
Kaynaklar:
Gerektiğinde ders notları veya referans kitapları
 
Diğer Kaynaklar:
Öğretim üyesi tarafından duyurulacaktır.
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
Projenin hem İngilizce hem de Türkçe versiyonları ve nihai raporu hazırlanır ve tamamlanır. Her proje için bir poster hazırlanır ve proje kamuoyuna duyurulur.
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Proje1%100
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayar tabanlı hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi sahibi olma.0
2Bu bilgileri karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.2
3Karmaşık mühendislik problemlerini; temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.2
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi.3
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.2
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dâhil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.3
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.2
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi sahibi olma.0
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.0
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma ve etik sorumluluk hakkında bilgi sahibi olma.0
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık sahibi olma.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.2
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.4
14Proje yönetimi, ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olma.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik konusunda farkındalık sahibi olma.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.0