Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisat Semineri | ECON 412 | 4 | 1 | 0 + 6 | 3 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Açık bir araştırma sorusu belirleyebilecektir. |
2. Araştırma sorusu ile ilgili literatür taraması yapabilecektir. |
3. Araştırma sorusunu incelemek için bir plan tasarlayabilecek ve yürütebilecektir. |
4. Uygun yazılım ve ampirik yöntemleri kullanarak verileri analiz edebilecektir. |
5. Araştırma sorusunu ele almak için ekonomik kavramları, modelleri ve yöntemleri uygulayabilecektir. |
6. Araştırma bulgularını yorumlayabilecek ve uygun sonuçlara varabilecektir. |
7. Sözlü ve yazılı olarak profesyonel bir şekilde araştırmayı sunabilecektir. |
8. Kendi araştırmasının ve diğerlerinin araştırmalarının kalitesini eleştirel olarak değerlendirebilecektir. |
9. Yapıcı, profesyonel bir şekilde, hem sözlü hem de yazılı olarak eleştirel geribildirim verebilecek ve alabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seminer dersi, teorik veya uygulamalı herhangi bir ekonomik problem hakkında bir araştırma konusunun ayrıntılı bir şekilde incelenmesine dayanmaktadır. Ders kapsamında her öğrenci dönem boyunca bir makale hazırlamaktadır. Öğrenci, araştırması ile ilgili olarak bir öğretim üyesi tarafından yönlendirilmektedir. Öğrenciden, çalışmasının belirli aşamalarını düzenli olarak raporlaması beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ekonomik Araştırma Nedir? Araştırma ve Araştırma Metodolojilerine Genel Bakış |
2 | Konu Nasıl Seçilir? Bir Araştırma Probleminin Seçilmesi ve Tanımlanması |
3 | Ekonomi Literatürüne Eleştirel Bir Bakış: Araştırma için Kaynak /Literatür Bulma; Araştırma Önerisi Nasıl Hazırlanır? |
4 | Araştırma Önerilerinin Sunulması |
5 | Verilere Nasıl Erişilir? (İstatistiksel Çalışma Programlarının ve Bunların Nerede Bulunacağının Gösterilmesi) |
6 | İlk Taslağın Yazımı |
7 | İlk Teslim, Öğrencilerin Gerçekleştirdiği Çalışmanın Değerlendirilmesi ve Notlandırılması |
8 | Özel Problemler ve Analizler |
9 | Araştırmayı Tamamlamak İçin Taslağı Gözden Geçirme |
10 | Araştırmayı Tamamlamak İçin Taslağı Gözden Geçirme |
11 | Sunumlar ve Katılımcılar |
12 | Sunumlar ve Katılımcılar |
13 | Araştırmanın Öğretim Üyesine Sunulması; İlk Kontrol ve Değerlendirmenin Öğretim Elemanı Tarafından Yapılması; Düzeltilmesi İçin Öğrencilere Geri Gönderilmesi |
14 | Seminer Raporunun Öğretim Üyesine Teslim Edilmesi |
|
Kaynaklar: |
1. Leedy, P.D and Ormrod, J.E (2010), Practical Research, Planning and Designing, Pearson, 9th ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %70 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |