Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
İktisat Semineri | ECON 412 | 4 | 2 | 0 + 6 | 3 | 7,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Açık bir araştırma sorusu belirleyebilecektir. |
2. Araştırma sorusu ile ilgili literatür taraması yapabilecektir. |
3. Araştırma sorusunu incelemek için bir plan tasarlayabilecek ve yürütebilecektir. |
4. Uygun yazılım ve ampirik yöntemleri kullanarak verileri analiz edebilecektir. |
5. Araştırma sorusunu ele almak için ekonomik kavramları, modelleri ve yöntemleri uygulayabilecektir. |
6. Araştırma bulgularını yorumlayabilecek ve uygun sonuçlara varabilecektir. |
7. Sözlü ve yazılı olarak profesyonel bir şekilde araştırmayı sunabilecektir. |
8. Kendi araştırmasının ve diğerlerinin araştırmalarının kalitesini eleştirel olarak değerlendirebilecektir. |
9. Yapıcı, profesyonel bir şekilde, hem sözlü hem de yazılı olarak eleştirel geribildirim verebilecek ve alabilecektir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Yok |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Seminer dersi, teorik veya uygulamalı herhangi bir ekonomik problem hakkında bir araştırma konusunun ayrıntılı bir şekilde incelenmesine dayanmaktadır. Ders kapsamında her öğrenci dönem boyunca bir makale hazırlamaktadır. Öğrenci, araştırması ile ilgili olarak bir öğretim üyesi tarafından yönlendirilmektedir. Öğrenciden, çalışmasının belirli aşamalarını düzenli olarak raporlaması beklenmektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
Bu ders öğrencilerin öğrenme ve araştırma yeteneklerini geliştirmek için yapay zekâyı müfredata dahil edecektir. Öğrenciler, ekonomik verileri analiz etmek, eğilimleri tahmin etmek ve karmaşık bilgilerden içgörüler elde etmek için yapay zekâ araçlarını kullanmayı öğreneceklerdir. Ders, öğrencilerin makine öğrenimi tekniklerini ekonomik problemlere uyguladığı ve yapay zekânın ekonomik araştırma yöntemlerini nasıl değiştirdiğini tartıştığı pratik atölye çalışmaları içerecektir. Yapay zekâ bileşenlerini entegre ederek ders, öğrencilere modern iş piyasası için değerli teknik beceriler kazandırırken, bu araçların ekonomik analizi nasıl yeniden şekillendirdiği konusunda eleştirel düşünmeyi teşvik edecektir. |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ekonomik Araştırma Nedir? Araştırma ve Araştırma Metodolojilerine Genel Bakış |
2 | Konu Nasıl Seçilir? Bir Araştırma Probleminin Seçilmesi ve Tanımlanması |
3 | Ekonomi Literatürüne Eleştirel Bir Bakış: Araştırma için Kaynak /Literatür Bulma; Araştırma Önerisi Nasıl Hazırlanır? |
4 | Araştırma Önerilerinin Sunulması |
5 | Verilere Nasıl Erişilir? (İstatistiksel Çalışma Programlarının ve Bunların Nerede Bulunacağının Gösterilmesi) |
6 | İlk Taslağın Yazımı |
7 | İlk Teslim, Öğrencilerin Gerçekleştirdiği Çalışmanın Değerlendirilmesi ve Notlandırılması |
8 | Özel Problemler ve Analizler |
9 | Araştırmayı Tamamlamak İçin Taslağı Gözden Geçirme |
10 | Araştırmayı Tamamlamak İçin Taslağı Gözden Geçirme |
11 | Sunumlar ve Katılımcılar |
12 | Sunumlar ve Katılımcılar |
13 | Araştırmanın Öğretim Üyesine Sunulması; İlk Kontrol ve Değerlendirmenin Öğretim Elemanı Tarafından Yapılması; Düzeltilmesi İçin Öğrencilere Geri Gönderilmesi |
14 | Seminer Raporunun Öğretim Üyesine Teslim Edilmesi |
|
Kaynaklar: |
Leedy, P.D and Ormrod, J.E (2010), Practical Research, Planning and Designing, Pearson, 9th ed. |
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ekonomi semineri, aktif öğrenme ve araştırma katılımına odaklanan bir öğretim politikası kullanacaktır. Öğrenciler, eğitmenin bir öğretim görevlisi olmaktan çok bir kolaylaştırıcı olarak hizmet verdiği, rehberli öğretim ve bağımsız araştırmanın bir karışımı yoluyla öğreneceklerdir. Öğretim yaklaşımı, hem geleneksel hem de yapay zeka destekli analitik yöntemleri içeren araştırma projeleri aracılığıyla ekonomi teorisinin pratik uygulamasını vurgulayacaktır. Hem resmi değerlendirmeler hem de gayri resmi danışmanlıklar yoluyla düzenli geri bildirim sağlanacak ve öğrencilere eğitmen ve akran girdisine dayalı olarak çalışmalarını revize etme fırsatları sunulacaktır. Ders, çeşitli öğrenme stillerine uyum sağlarken yüksek standartları koruyacak ve ekonomik kavramlar ve araştırma metodolojilerinde ustalığı göstermek için birden fazla yol sunacaktır. Bu öğretim politikası, yalnızca teknik yeterliliği değil, aynı zamanda lisansüstü çalışmalarda ve profesyonel ortamlarda başarı için gerekli olan eleştirel düşünme, iletişim ve iş birliği becerilerini de geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje Raporu | 1 | %70 |
Sözlü Sunum | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | İktisat ve diğer ilgili sosyal bilimlerle alakalı temel kavramsal bilgilere sahip olur ve kavramlar arası ilişki kurar. | 4 |
2 | İktisadi sorunları çözmeye katkıda bulunmak için, iktisat kuramlarının önermelerini sınamaya yarayacak nicel ve nitel yöntemlerin bilgisine ve bilgisayar becerisine sahip olur. | 4 |
3 | Ekonomik aktörler hakkında verilerin derlenmesi, işlenmesi ve ekonomi politikalarına yol gösterebilecek bilimsel araştırma kapasitesine ulaşılması için gerekli bilgi birikimine sahip olur. | 4 |
4 | İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası yorum üretir ve analiz yapma becerilerine sahip olur. | 4 |
5 | İktisat ile ilgili bilgileri sorgulama, yorumlama ve analiz etme becerisine sahip olur. | 4 |
6 | Eğitim sürecinde oluşturduğu birikimi yazılı ve sözlü sunabilme becerisine sahip olur. | 4 |
7 | Bir sorunu çözmek için ekip olarak sorumluluk yüklenir, gerekirse bireysel düzeyde sorumluluk alıp bağımsız çalışabilir. | 0 |
8 | Yaşam boyu öğrenme ve sorgulama bilinci kazanır. | 4 |
9 | Edineceği eleştirel ve analitik düşünme sayesinde kendi öğrenim gereksinimlerini belirler ve ileri düzey öğrenimini yönlendirebilir. | 4 |
10 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilir. | 4 |
11 | Ekonomi ile ilgili bilgilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | 4 |
12 | İçinde bulunduğu toplumun ve çevrenin ihtiyaçları konusunda sosyal sorumluluk bilincine sahip olur. | 0 |
13 | Değişime ve yeniliğe açık olma tutumunu geliştirir. | 3 |
14 | Eğitim sürecinde edindiği birikimi içinde bulunduğu toplumun kültürel ve tarihsel yapısıyla ilişkilendirebilir. | 0 |