Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Mimari Tasarım Stüdyosu VI | ARCH 402 | 4 | 2 | 4 + 4 | 6 | 15,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Teorik / konsept bilginin uygulanması |
2. Bilimsel / teknik bilginin uygulanması |
3. Bilişsel / pratik becerilerin uygulanması |
4. Bilimsel araştırma yöntemleri ve tekniklerinin uygulanması |
5. Koruma, sürdürülebilirlik ve gelişim arasındaki dengenin anlaşılması |
6. Görsel ve sözlü sunum/ iletişim becerilerinin gelişmesi |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Arch 401 |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Arch 401 |
|
Dersin Tanımı:
ARCH402 stüdyosu, mimari tasarım stüdyolarının altıncısı ve sonuncusudur. Mimari tasarım stüdyo serisi mimari müfredatın çekirdeğini içerir. Bu seriler, öğrencileri teorik ve teknik bilgi/becerileri özelleşmiş tasarım problemlerine uygulayabilir hale getirir. Bu serideki her bir stüdyo çeşitli tasarım yönleri ve yerlerini konuya, konsepte, ölçeğe ve tasarım probleminin içeriğine göre farklı vurgularla işler.
Bu dersin odak noktası tasarım problemini karmaşık kentsel doku bağlamını yorumlamasıdır. Bu konu tasarım problemine göre çeşitlilik gösterebilir. Ölçek
bu çok büyük ve karmaşık yapı programını ve/veya bina komplexinin tasarımını çevreler. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
- |
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Ders taslağı, yöntemi ve amaçlarının sunulması |
2 | Hazırlık aşaması - (Zorunlu) örnek çalışma, arazi analizi, tasarım fikri, program yorumu- (isteğe bağlı) ısınma projesi |
3 | Hazırlık aşaması - (Zorunlu) örnek çalışma, arazi analizi, tasarım fikri, program yorumu- (isteğe bağlı) ısınma projesi |
4 | Hazırlık aşaması - (Zorunlu) örnek çalışma, arazi analizi, tasarım fikri, program yorumu- (isteğe bağlı) ısınma projesi |
5 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
6 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
7 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
8 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
9 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
10 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
11 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
12 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
13 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
14 | Tasarım aşaması - Stüdyo çalışması |
|
Kaynaklar: |
- |
|
Diğer Kaynaklar: |
- |
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
Bu ders haftada 8 saat olarak, akademik dönem boyunca 14 hafta işlenmektedir. Her hafta 4 saatlik kısım teorik tartışmaları gerek ders anlatımı olarak gerekse öğrenci çalışmalarına verilen kritikler ve yapılan değerlendirmeleri içermektedir. Diğer 4 saat ise öğrenci çalışmalarına ayrılmaktadır.
Her dönem projesi 2 aşamasdan oluşur: Hazırlık aşaması zorunlu örnek çalışma, arazi analizi, tasarım fikri ve programın yorumlanmasını içerir. Tasarım aşaması da ders yürütücünün tanımladığı ve karar verdiği şekilde öğrenci çalışmalarını içerir.
Dönem proje konuları ve dersin içeriği, ders yürütücüsü tarafından önerilir ve her dönem başında Mimarlık Bölüm Kurulu tarafından onaylanır.
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Proje | 1 | %100 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektiriyor |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı |
1 | Karmaşık tasarım problemlerini, analitik ve yaratıcı düşünceyle ele alarak, araştırma temelli, işlevsel, bağlama özgü ve özgün çözümler geliştirebilir ve bu çözümleri çeşitli iletişim araçlarıyla ifade edebilir. | 4 |
2 | Mimarlık tarihini, kuramlarını, kültürel ve sanatsal bağlamları ile kültürel miras ve koruma bilincini eleştirel olarak değerlendirerek çağdaş tasarım kararlarını bu birikim doğrultusunda yönlendirebilir. | 3 |
3 | Doğal çevre, topografya, iklimsel koşullar, toplumsal gereksinimler gibi fiziksel ve sosyal bağlamlar arasındaki ilişkileri analiz ederek sürdürülebilir, kapsayıcı ve çevreye duyarlı kentsel ve kırsal yapılı çevreler için mimari çözümler geliştirebilir. | 4 |
4 | Yapım sistemleri, malzeme, bina servisleri ile çevresel performans kriterlerini mimari tasarımla bütünleştirerek güvenli, uygulanabilir ve yenilikçi çözümler oluşturabilir. | 4 |
5 | Mimarlık mesleğine ilişkin yasal, ekonomik ve etik sorumlulukları kavrayarak proje geliştirme, proje yönetimi ve iş birliği süreçlerini yürütebilir. | 3 |
6 | Çok disiplinli bilgi alanlarını bütünleştirebilir ve güncel teknolojiler kullanarak karmaşık tasarım problemlerine kapsamlı çözümler geliştirebilir; kendi tasarım yaklaşımını eleştirel biçimde değerlendirebilir ve öz öğrenim alışkanlıkları kazanabilir. | 4 |