Ders Adı | Kodu | Verildiği Yıl | Verildiği Yarıyıl | Süresi (T+U) | Yerel Kredisi | AKTS Kredisi |
Yenilikçi Mühendislik Analizi ve Tasarımı | MECE 407 | 4 | 1 | 1 + 2 | 2 | 3,00 |
|
Ders Bilgileri |
Dersin Öğretim Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Veriliş Biçimi | Yüz Yüze |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları:
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: |
1. Öğrenciler, gerçekçi koşullar altında temel tasarım projelerini anlayabilecek, yapılandırabilecek ve uygulayabilecek, teorik bilgiyi pratik tasarım zorluklarına uygulama becerisini gösterebileceklerdir. |
2. Öğrenciler, literatür taraması yapmak, deneyler tasarlamak ve yürütmek, veri toplamak ve sonuçları analiz edip yorumlayarak bilinçli mühendislik kararları almak gibi karmaşık mühendislik problemlerini araştırmak için araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir. |
3. Öğrenciler, özellikle BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri çerçevesinde mühendislik uygulamalarının toplum, sağlık, güvenlik, ekonomi, sürdürülebilirlik ve çevre üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir. |
4. Öğrenciler, mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarını tanımlayıp değerlendirebilecek, mesleki uygulamalarında ilgili yasalara ve etik standartlara uyumu sağlayabileceklerdir. |
5. Öğrenciler, etik davranış, mesleki sorumluluk ve sürekli öğrenme dahil olmak üzere mühendislik mesleğinin ilkelerine ilişkin bilgi ve bağlılık göstereceklerdir. |
6. Öğrenciler, farklı eğitim geçmişlerine, dillere ve mesleklere sahip farklı kitlelere uygun iletişim tarzlarını uyarlayarak, teknik konularda hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabileceklerdir. |
|
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken Dersler | Mezuniyete 55 kredi veya daha az dersin kalmış olması gerekmektedir |
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen Dersler | Yok |
|
Dersin Tanımı:
Bu derste öğrenciler, ders boyunca edindikleri bilgileri gerçek bir problemle bütünleştirmek ve uygulamak amacıyla personelin gözetimi altında bağımsız bir bağımsız proje yürütürler. Özellikle proje çalışması, kavramsal proje tanımını, çözüm metodolojisini, simülasyon / donanımdaki sistem tasarımını, tasarım doğrulama ve geçerliliğini ve proje dokümantasyonunu ve sunumunu içermektedir. |
|
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:
|
|
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı): |
|
Hafta | Konu |
1 | Proje Tanımı |
2 | Literatür Araştırması: Tasarım Metodolojisi |
3 | Literatür Araştırması: Tasarım Metodolojisi |
4 | Analiz |
5 | Kavramsal tasarım |
6 | Kavramsal tasarım |
7 | Proje sunumu |
8 | Tasarım: Yazılım / Donanım geliştirme |
9 | Tasarım: Yazılım / Donanım geliştirme |
10 | Tasarım Doğrulaması |
11 | Tasarım Doğrulama |
12 | Proje Raporu ve Tasarım Dökümantasyonu |
13 | Proje Raporu ve Tasarım Dökümantasyonu |
14 | Proje sunumu |
|
Kaynaklar: |
|
|
Diğer Kaynaklar: |
|
|
Öğretim Yöntem ve Teknikleri: |
|
|
Değerlendirme Sistemi: |
Yöntem | Adet | Katkı (%) |
Sözlü Sunum | 1 | %25 |
Ders Katılımı | 14 | %15 |
Alan Çalışması | 1 | %30 |
Proje | 1 | %30 |
|
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu? |
Gerektirmiyor |
|
Dersin AKTS İş Yükü:
|
# | Aktivite | Adet | Süre (Saat) | İş Yükü |
1 | Derslere Katılım (haftalık bazda) | 5 | 2,00 | 10,00 |
2 | Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda) | 14 | 1,00 | 14,00 |
3 | Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda) | 0 | 0,00 | 0,00 |
4 | İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez) | 1 | 8,00 | 8,00 |
5 | İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda) | 14 | 2,00 | 28,00 |
6 | Ev ödevleri | 7 | 1,00 | 7,00 |
7 | Sınavlara Hazırlık | 0 | 0,00 | 0,00 |
8 | Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
9 | Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
10 | Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil) | 1 | 15,00 | 15,00 |
11 | Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil) | 0 | 0,00 | 0,00 |
|
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
|
# | Program Yeterlilikleri | Katkı (0-4) |
1 | Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi. | 0 |
2 | Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | 0 |
3 | Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi. | 0 |
4 | Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. | 0 |
5 | Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi. | 0 |
6 | Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi. | 0 |
7 | Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi. | 4 |
8 | Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi. | 3 |
9 | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 3 |
10 | Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi. | 3 |
11 | Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık. | 0 |
12 | Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi. | 0 |
13 | Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi. | 3 |
14 | Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi. | 0 |
15 | Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık. | 0 |
16 | Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi. | 4 |