PROGRAMI
DERS TANITIM VE UYGULAMA BİLGİLERİ

Ders AdıKoduVerildiği YılVerildiği YarıyılSüresi (T+U)Yerel KredisiAKTS Kredisi
Yenilikçi Mühendislik Analizi ve TasarımıMECE 407411 + 223,00
 
Ders Bilgileri
Dersin Öğretim Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin Veriliş BiçimiYüz Yüze
 
Dersin Öğrenme Kazanımları:

Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
1. Öğrenciler, gerçekçi koşullar altında temel tasarım projelerini anlayabilecek, yapılandırabilecek ve uygulayabilecek, teorik bilgiyi pratik tasarım zorluklarına uygulama becerisini gösterebileceklerdir.
2. Öğrenciler, literatür taraması yapmak, deneyler tasarlamak ve yürütmek, veri toplamak ve sonuçları analiz edip yorumlayarak bilinçli mühendislik kararları almak gibi karmaşık mühendislik problemlerini araştırmak için araştırma yöntemlerini kullanabileceklerdir.
3. Öğrenciler, özellikle BM Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri çerçevesinde mühendislik uygulamalarının toplum, sağlık, güvenlik, ekonomi, sürdürülebilirlik ve çevre üzerindeki etkilerini değerlendirebileceklerdir.
4. Öğrenciler, mühendislik çözümlerinin hukuki sonuçlarını tanımlayıp değerlendirebilecek, mesleki uygulamalarında ilgili yasalara ve etik standartlara uyumu sağlayabileceklerdir.
5. Öğrenciler, etik davranış, mesleki sorumluluk ve sürekli öğrenme dahil olmak üzere mühendislik mesleğinin ilkelerine ilişkin bilgi ve bağlılık göstereceklerdir.
6. Öğrenciler, farklı eğitim geçmişlerine, dillere ve mesleklere sahip farklı kitlelere uygun iletişim tarzlarını uyarlayarak, teknik konularda hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabileceklerdir.
 
Dersin Önkoşulları ve Birlikte Alınması Gereken DerslerMezuniyete 55 kredi veya daha az dersin kalmış olması gerekmektedir
Daha Önce Alınmış Olması Önerilen DerslerYok
 
Dersin Tanımı:

Bu derste öğrenciler, ders boyunca edindikleri bilgileri gerçek bir problemle bütünleştirmek ve uygulamak amacıyla personelin gözetimi altında bağımsız bir bağımsız proje yürütürler. Özellikle proje çalışması, kavramsal proje tanımını, çözüm metodolojisini, simülasyon / donanımdaki sistem tasarımını, tasarım doğrulama ve geçerliliğini ve proje dokümantasyonunu ve sunumunu içermektedir.
 
Üretken Yapay Zeka Kullanımı:

 
Dersin İçeriği (Haftalık Konu Dağılımı):
 
HaftaKonu
1 Proje Tanımı
2Literatür Araştırması: Tasarım Metodolojisi
3Literatür Araştırması: Tasarım Metodolojisi
4Analiz
5Kavramsal tasarım
6Kavramsal tasarım
7 Proje sunumu
8Tasarım: Yazılım / Donanım geliştirme
9Tasarım: Yazılım / Donanım geliştirme
10Tasarım Doğrulaması
11 Tasarım Doğrulama
12Proje Raporu ve Tasarım Dökümantasyonu
13Proje Raporu ve Tasarım Dökümantasyonu
14 Proje sunumu
 
Kaynaklar:
 
 
Diğer Kaynaklar:
 
 
Öğretim Yöntem ve Teknikleri:
 
 
Değerlendirme Sistemi:
YöntemAdetKatkı (%)
Sözlü Sunum1%25
Ders Katılımı14%15
Alan Çalışması1%30
Proje1%30
 
Ders İşbaşı Eğitimi (iş yerinde eğitim) Gerektiriyor mu?
Gerektirmiyor
 
Dersin AKTS İş Yükü:
#AktiviteAdetSüre (Saat)İş Yükü
1Derslere Katılım (haftalık bazda)52,0010,00
2Laboratuvarlara/Derslere Katılım (haftalık bazda)141,0014,00
3Notların önceden hazırlanması ve son haline getirilmesi (haftalık bazda)00,000,00
4İlgili materyalin toplanması ve seçilmesi (bir kez)18,008,00
5İlgili materyalin kendi kendine incelenmesi (haftalık bazda)142,0028,00
6Ev ödevleri71,007,00
7Sınavlara Hazırlık00,000,00
8Ara Sınavlara Hazırlık (Sınavların süresi dahil)00,000,00
9Dönem Ödevi/Vaka Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)00,000,00
10Dönem Projesi/Saha Çalışması Raporunun Hazırlanması (sözlü sunum dahil)115,0015,00
11Final Sınavına Hazırlık (sınav süresi dahil)00,000,00
 
Dersin Program Yeterlilikleri vs. Öğrenme Kazanımları:
#Program YeterlilikleriKatkı (0-4)
1Matematik, fen bilimleri, temel mühendislik, bilgisayarla hesaplama ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda bilgi.0
2Bu bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi.0
3Karmaşık mühendislik problemlerini, temel bilim, matematik ve mühendislik bilgilerini kullanarak ve ele alınan problemle ilgili BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını gözeterek tanımlama, formüle etme ve analiz becerisi.0
4Karmaşık mühendislik problemlerine yaratıcı çözümler tasarlama becerisi. 0
5Karmaşık sistemleri, süreçleri, cihazları veya ürünleri gerçekçi kısıtları ve koşulları gözeterek, mevcut ve gelecekteki gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi.0
6Karmaşık mühendislik problemlerinin analizi ve çözümüne yönelik, tahmin ve modelleme de dahil olmak üzere, uygun teknikleri, kaynakları ve modern mühendislik ve bilişim araçlarını, sınırlamalarının da farkında olarak seçme ve kullanma becerisi.0
7Karmaşık mühendislik problemlerinin incelenmesi için literatür araştırması, deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama dahil, araştırma yöntemlerini kullanma becerisi.4
8Mühendislik uygulamalarının BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları kapsamında, topluma, sağlık ve güvenliğe, ekonomiye, sürdürülebilirlik ve çevreye etkileri hakkında bilgi.3
9Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.3
10Mühendislik meslek ilkelerine uygun davranma, etik sorumluluk hakkında bilgi.3
11Hiçbir konuda ayrımcılık yapmadan, tarafsız davranma ve çeşitliliği kapsayıcı olma konularında farkındalık.0
12Bireysel olarak ve disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda (yüz yüze, uzaktan veya karma) takım üyesi veya lideri olarak etkin biçimde çalışabilme becerisi.0
13Hedef kitlenin çeşitli farklılıklarını (eğitim, dil, meslek gibi) dikkate alarak, teknik konularda sözlü, yazılı etkin iletişim kurma becerisi.3
14Proje yönetimi ve ekonomik yapılabilirlik analizi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi.0
15Girişimcilik ve yenilikçilik hakkında farkındalık.0
16Bağımsız ve sürekli öğrenebilme, yeni ve gelişmekte olan teknolojilere uyum sağlayabilme ve teknolojik değişimlerle ilgili sorgulayıcı düşünebilmeyi kapsayan yaşam boyu öğrenme becerisi.4